Jump to content

[Wens] Wapens, drugs e.d.


BoerTijger

Recommended Posts

Dat met die wapens kopen is in Amerika anders heel realistisch. Je kunt daar gewoon een winkel binnen lopen en zo aan een wapen komen, met bonnetje erbij :bonk:

Omdat dat hier in Nederland niet kan is het voor ons niet realistisch :puh:

Bewerkt: door Jarno91
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 137
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Phoenyxar

    13

  • Tommie59

    12

  • Maarten11

    8

  • thebig

    8

Top Posters In This Topic

Posted Images

Eh, nee. Zomaar een winkel inwandelen en een wapen kopen zonder registratieplicht of zonder vertoon van vergunning is in bijna geen enkele staat in de VS mogelijk.

Het verschilt per staat of je aan wapens kan komen op een legale manier, en wat daar dan de spelregels voor zijn. In bijna iedere staat is het over straat lopen met een zichtbaar wapen verboden. Daarnaast hebben de meeste noordelijke staten in de VS voor zwaardere wapens een registratieplicht en de eis van een formele wapenvergunning. Ten derde hebben de drukker bevolkte staten een registratieplicht voor ieder wapen, zoals bijvoorbeeld in de druk bevolkte staat New York. Meer informatie hierover kan je vinden op Wikipedia. (Klik)

Link to comment
Delen op andere websites

Denk er natuurlijk wel aan dat de steden en staten in de GTA-era uitzonderingen zijn en hun eigen regels hebben Jacky.

Het zou wel een klein beetje de geest van GTA doen verdwijnen, mochten de illegale wapenwinkels uit het straatbeeld verdwijnen =3

Link to comment
Delen op andere websites

Daarom sloot ik op de vorige pagina ook als volgt af:

Ik hoop vooral dat het wat realistischer wordt om aan wapens te komen. Het idee dat je even een kelder in wandelt, en met een compleet arsenaal (met bonnetje) weer naar buiten komt vond ik nogal over de top. Het systeem vriendje-met-vol-busje vond ik realistischer aandoen. :Y
Link to comment
Delen op andere websites

Nja, de zwaardere wapens mogen inderdaad wel blijven. Is altijd leuk om eens door de stad te lopen met een rocketlauncher.

Maar originelere wapens mogen wel. Ik heb al de teaser genoemd, maar er zijn nog zoveel andere dingen die je kan doen. Pepper spray: even je vijand verblinden zonder hem meteen door de kop te moeten knallen.

En zoals Jacky zei: het zou veel realistischer zijn dat je, hoeveel sterren je ook hebt, niet wordt neergeknald zolang je maar niet in het rond begint te schieten of begint weg te vluchten. Soms rijd je tegen een politiewagen, vliegt je auto in brand, stap je uit en begint de politie je voor dat domme accident neer te schieten.

Het zou ook leuk zijn dat je minder makkelijk aan wapens komt, dat de voorraad soms uitgeput is en de eigenaar zich dan probeert te excuseren. Misschien ook dat je niet meteen zien waar je wapens kan kopen, maar dat je toevallig een wapendealer tegenkomt, tot dat illegale handeltjes worden opgedoekt. Goed, dit zal er vast niet inzitten omdat het iets te ingewikkeld wordt, maar ja ;p

Voor de rest, en het heeft niet zoveel met dit te maken, maar ik denk er net aan, zou het ook veel echter lijken dat je auto niet in brand vliegt vanaf hij op zijn dak ligt(weet niet of dit nog was in GTA IV). Het is gewoon vreselijk irritant dat je auto begint te rollen, je er niet even uit kunt springen en dat hij dan ontploft.

Link to comment
Delen op andere websites

Wapens? Zo veel mogelijk. En customizen zou wel wreed zijn. Silencers, grips enz.. Dual hangeweren 8)

Drugs zou wel vet zijn. Even een keer een hoofdpersonage die niet komt met die schijterige praatjes xD

Gewoon even ergens een lijntje snuiven zou keihard zijn, zeker als het je speler helemaal beïnvloed. Drank? Zowiezo! Het liefst zoals in Mafia2. Even bij een bar stoppen, en tanken(:bier:) naar keuze. Volgens mij kon je in RedDead ook al kiezen, maar dat weet ik niet meer.

Link to comment
Delen op andere websites

Een goed uitgewerkt drugsdeal systeem zou zeker nice zijn. Side missions net als taxi/cop missies. Dat je het bijvoorbeeld afhaalt bij de haven in Los Santos en dan vervoert en kan verkopen aan wat G's in Idlewood en flink wat geld kan verdienen, maar bijvoorbeeld ook geript kan worden door andere dealers of gepakt kan worden door LSPD. _O_

Link to comment
Delen op andere websites

Een goed uitgewerkt drugsdeal systeem zou zeker nice zijn. Side missions net als taxi/cop missies. Dat je het bijvoorbeeld afhaalt bij de haven in Los Santos en dan vervoert en kan verkopen aan wat G's in Idlewood en flink wat geld kan verdienen, maar bijvoorbeeld ook geript kan worden door andere dealers of gepakt kan worden door LSPD. _O_

Maar dat je je ook echt kan omkleden als de politie en dezelfde rechten hebt. Zou wel heel vet zijn. :)

Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...

Toen ik vanmorgen eens nadacht, kwam ik op nog een leuk wapen: dartpijltjes. Daar kan je een tegenstander toch een beetje mee verwonden (zelfs verblinden indien je goed mikt) en hem zo op het verkeerde spoor zetten. Ofwel dat je één keer die dart pijltjes moet gebruiken voor een missie.

Je zit in een café met je vrienden en het is je gewoonte dan nooit wapens op zak te hebben. Je drinkt gezellig wat en speelt kaart of speelt darts. Net wanneer je wilt gooien stormt een gewapende man het café binnen en je merkt direct dat hij het op jou heeft gemunt. Je duikt weg achter een muurtje en denkt na hoe je uit deze hachelijke situatie kunt ontsnappen. Het enige wat je voor de hand hebt liggen, is het dartpijltje dat je net wou smijten. Je springt van achter het muurtje en maakt gebruik van het verrassingseffect om het pijltje te gooien. Van de pijn laat de man zijn wapen vallen/kan je hem overmeesteren.

Link to comment
Delen op andere websites

Dartspijltjes zijn een goed idee, dat geef ik wel toe, een klein beetje gelijklopend met de Throwing Knifes maar het is toch anders ^^

Zelf zat ik met het idee van een Taser, die zou door de politie gebruikt kunnen worden en zo... maar is natuurlijk ook wel leuk om mensen te 'stunnen' op straat, vallen ze neer -verliezen maar 1 balkje van de cirkel of zelfs minder- maar ze liggen wel op de grond, dat vind ik dus zelf wel een leuk idee voor een wapen. Extra damage door de knop in te blijven houden uiteraard ;P

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Het zou wel leuk zijn als je silencers voor diverse wapens kunt kopen, en dat je die er op- of af kunt zetten wanneer je wilt. Verder hoeft er wat mij betreft niet veel bij aan wapens. Het zou ook leuk zijn als je met een vriend, vriendin of alleen naar een coffeeshop kunt en daar stoned/high worden. Het zou ook leuk zijn als je idd een jointje of sigaret kon roken. In GTA 2 was dat al het geval wanneer je een tijdje niks deed, dus moet dat in GTA V ook wel lukken denk ik.

En dat verhaal van thebig van die dartpijltjes in het café, lijkt me ook een leuke feature. Het zou ook leuk zijn als je dan een fles kunt pakken en die op z'n kop kunt slaan.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 maanden later...

Losse voorwerpen/wapens : plank hout, stalen pijp, flesjes en ook dat je kunt gooien met vuilniszakken, dozen, stoelen enz.

Drugs : die snoepjes uit Max Payne 3 zien er wel intresant uit :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Echte orginele wapens van tegenwoordig en de echte drugs zoals: XTC, LSD, Wiet(roken), Cocaciën, noem maar op.

Net zoals in GTA SA hadden de Ballas drugsverbanden met verschillende gangs zoals de; San Fierro Rifa en de Los Santos Vagos ( dat ben ik gelukkig niet vergeten :D )

Dat zou gaaf zijn als er in sommige missies moet drugshandelen en dan per Boot, Auto, Scooter, Motor, Vrachtwagen moet wegbrengen :D

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...