Jump to content

OG-J

Recommended Posts

Wat denk jij? Gaat het daadwerkelijk énkel Los Santos zijn met zijn platteland en gebergte of zullen er toch meerdere steden zijn?

Verklaar je antwoord.

Mijn verklaring:

LS + SF + LV

Er zijn grote snelwegen + er zijn vliegtuigen aanwezig

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 276
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • thebig

    28

  • Phoenyxar

    26

  • Vahnstad

    24

  • Jesperkaj

    18

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ik denk enkel Los Santos, maar dan wel een grotere versie ervan. Want ik kan met niet voorstellen dat er achter die gebergtes nog hele steden liggen.

Zou natuurlijk wel leuk zijn als het zo is, maar het lijkt mij onwaarschijnlijk. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

AeroCool (gast)

ik denk Los Santos + andere stad/steden

want R* heeft bevestigt dat dit de grootste GTA ooit word

dus ik denk dat er meer steden zijn dan alleen los santos

Bewerkt: door dennis313
Link to comment
Delen op andere websites

Je bent inderdaad de geschikte persoon om dit topic te openen, als je dit nog even volhoudt ben je voor mij het meest optimistische lid van het forum :7

Maar ik denk natuurlijk aan enkel Los Santos met zijn omgeving, dus voorsteden en de omgeving (Orange County and beyond...)

Link to comment
Delen op andere websites

Eigenlijk is dit topic wel een beetje overbodig, aangezien de gehele discussie in het Omgevingstopic ronduit hierom draait :puh: Maar goed, dan post ik hier ook maar mijn argumenten voor mijn stem op 'Los Santos + andere stad/steden:

Ik ga hier dan toch nog maar een beknopt pleidooi houden vóór het bestaan van andere steden, klein dan wel groot. En ja, dit doe ik weer aan de hand van de snelwegen.

Denk even terug aan San Andreas, hoe waren de snelwegen daar? Daar had je simpelweg bordjes die bestemmingen aangaven zonder verder te vermelden wat het nummer van de desbetreffende snelweg was. Sommige 'speciale' wegen zoals bruggen hadden dan nog wel namen, maar een echte consequente benaming kon het zeker niet genoemd worden. Dit zou ook niet zo logisch zijn aangezien de wegen in het spel maar zeer losjes gebaseerd waren op echte wegen in het spel: er loopt bijvoorbeeld zeker geen handige snelweg direct van San Francisco naar Las Vegas: de snelste weg is eigenlijk om langs Los Angeles te gaan. Het is in ieder geval zeker niet handig eerst over de Golden Gate Bridge te rijden, aangezien je dan richting noord gaat..

Dan de overstap naar GTAIV: daar leken de bordjes al veel meer op echte snelwegborden: naast het feit dat de borden groen waren, zoals in de echte Verenigde Staten (in San Andreas waren ze raar genoeg blauw) stond er niet enkel meer een bestemming op de borden. Nee, er stond ook een symbooltje boven: het symbool van US-routes.

eflc2011110522583467.png

Dit is goed te zien in bovenstaande afbeelding. Zoals je echter ziet staat er niet, zoals bij echte US-routes, een cijfer in het symbool. Dit cijfer staat normaal gesproken voor het nummer van de weg, wat in dit geval dus is weggelaten. Dit geeft meerdere dingen aan: ten eerste geeft het feit dat het een US-route is aan dat het een weg is die niet ontzettend lang hoéft te zijn (het kán wel, denk bijvoorbeeld aan US-route 66 of 101). Dit klopt ook met het spel: de US-routes verbinden hier eigenlijk slechts wijken van Liberty City met elkaar, plus met Alderney City. Dit zijn echter geen enorme afstanden en daarom is het profileren van deze snelwegen als 'korteafstandswegen', zoals ik de US-routes maar even zal noemen, op zijn plaats. Ook valt het ontbreken van een cijfer op: dit geeft aan dat deze wegen ook slechts losjes zijn gebaseerd op echte wegen.

Maar dan GTAV: wat we hier zien is iets heel anders. Waar in GTAIV US-routes voorkwamen, zien we hier opeens Interstates voorbij komen. En Interstates dragen niet voor niets deze naam: het zijn doorgaans snelwegen die steden in meerdere staten verbinden. Het meerdere staten principe hoeft niet altijd te gelden (de I-4 die slechts door Florida loopt is hierop bijvoorbeeld een uitzondering) maar het meerdere steden principe wel: zelfs 3-cijferige Interstates, de 'Hulpinterstates', verbinden doorgaans een stad met omringde voorsteden. Interstates zijn dus altijd langeafstandswegen die niet bedoeld zijn om slechts één stad te voorzien van goede bereikbaarheid: het is de bedoeling meerdere steden met elkaar te verbinden. Aan het snelwegengebruik door de games heen is wel duidelijk te merken dat Rockstar zeker zou nadenken over de profilering van snelwegen: ik sluit uit dat ze een weg tot interstate verheffen als deze niét Los Santos met andere steden zou verbinden. Waarvoor heb je anders langeafstandswegen? En nog iets dat opvalt: de interstates hebben nu ook nummers, en niet zomaar nummers. De interstate 5 bestaat echt en loopt in het echt door Los Angeles, wat simpelweg geen toeval kan zijn. Rockstar denkt absoluut na over deze dingen en als zij een weg namaken op een bepaalde manier dan heeft dat een reden. Waar in San Andreas en GTAIV snelwegen slechts losjes gebaseerd waren op echte wegen is dat hier totaal niet het geval, het is duidelijk dat we hier echte wegen zullen terugzien die ongeveer zullen lopen zoals in het echt. Natuurlijk: de Interstate 5 zal niet, zoals in het echt, helemaal van San Diego naar Seattle lopen. Ik ben er echter wel zeker van dat deze weg Los Santos zal verbinden met enkele andere steden. San Fierro en Las Venturas verwacht ik niet zo snel te zien, maar steden als San Diego, Palm Springs en Bakersfield zie ik zeker nog wel terugkomen in GTAV.

Bewerkt: door $NeoSyp$
Link to comment
Delen op andere websites

Vergeet niet dat Los Santos wie weet nog verdeeld zal worden in (Downtown, Vinewood,...) Deze maakt het groter waardoor je een grotere spelgame hebt. Als ze volgens geruchten al zeiden dat je een kwartier overdoet om van de ene kant naar de andere kant te reizen! :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Vergeet niet dat Los Santos wie weet nog verdeeld zal worden in (Downtown, Vinewood,...) Deze maakt het groter waardoor je een grotere spelgame hebt. Als ze volgens geruchten al zeiden dat je een kwartier overdoet om van de ene kant naar de andere kant te reizen! :puh:

Jup, zolang doe je nu ongeveer om rond SA te rijden (zal iets minder zijn). Dus stel je voor: je trekt een cirkel rond SA en trekt die dan open op 1 lijn en doet er nog een stuk aan.

Bewerkt: door thebig
Link to comment
Delen op andere websites

Vergeet niet dat Los Santos wie weet nog verdeeld zal worden in (Downtown, Vinewood,...) Deze maakt het groter waardoor je een grotere spelgame hebt. Als ze volgens geruchten al zeiden dat je een kwartier overdoet om van de ene kant naar de andere kant te reizen! :puh:

Jup, zolang doe je nu ongeveer om rond SA te rijden (zal iets minder zijn). Dus stel je voor: je trekt een cirkel rond SA en trekt die dan open op 1 lijn en doet er nog een stuk aan.

Wat ook leuk is aan Los Santos (V) en vrij wel realistisch is dat je niet meer op een eiland bent. In Liberty City had je het effect dat je in en stad zit die nooit ophoud, maar dan kom je aan de zee en dan zie je dat we zitten op een eiland... Maar nu hoe gaan ze dat nu oplossen? Reflectie dat je terug komt naar LS? Of vliegtuig crash wegens low-fuel in de woestijn? Ik ben benieuwd!

Link to comment
Delen op andere websites

Vergeet niet dat Los Santos wie weet nog verdeeld zal worden in (Downtown, Vinewood,...) Deze maakt het groter waardoor je een grotere spelgame hebt.

Ach het verdelen van een stad in wijken of boroughs maakt ze niet zozeer groter hoor... Het blijft gewoon Los Santos als een ***** grote stad :7

Lijkt me wel leuk om lange roadtrips te ondernemen rond Los Santos, door de bergen/heuvels cruisen met een cabrio'tje... Aah 8)

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...