Jump to content
Lantyz

De veranderingen van GTA III na 11 september


Stond het World Trade Center ooit in Liberty City? Had Darkel hier ooit met een Dodo naar binnen willen vliegen voordat de missie geschrapt werd naar aanleiding van de aanslagen in New York?

Op 11 september 2001 vlogen twee vliegtuigen in de twee hoogste wolkenkrabbers van New York. Onbeduidend detail van deze verschrikkelijke gebeurtenis is dat GTA III, het spel dat eigenlijk op 2 oktober van dat jaar had moeten uitkomen, drie weken werd uitgesteld. Dit om er zeker van te zijn dat er geen pijnlijke toevalligheden in het spel zouden zitten die onverhoopt aan de aanslagen zouden herinneren. Alhoewel Rockstar Games claimde dat het ging om kleine wijzigingen, is er nooit verteld wat er nu eigenlijk precies veranderd is. Dit heeft diverse theorieën de wereld in geholpen, variërend van plausibel tot volslagen onzinnig.

In een interview in Edge heeft Dan Houser, meer dan tien jaar na dato, verteld waar het nu eigenlijk allemaal om ging.

Voor zover ik me herinner is het uiterlijk van de politiewagens veranderd zodat deze niet identiek waren aan die van het NYPD, de vluchtroute van een vliegtuig is gewijzigd zodat het niet leek alsof het in of achter een gebouw vloog en we hebben één missie verwijderd omdat deze een verwijzing naar terroristen bevatte, plus een paar teksten van voetgangers en wat tekst op de radio. [...] Sommigen geloven dat er complete missielijnen zijn verwijderd omdat ze bestanden van het personage Darkel gevonden hebben, maar hij was al maanden [voor de release] verwijderd en de missies zijn nooit voltooid.

gallery_536_33_3453.jpg

Opmerkelijk is het veranderen van de Amerikaanse box-art:

Dit was belangrijk aangezien het de basis vormde voor het uiterlijk van het spel van alle opvolgende delen.

Welke missie er dan wel verwijderd is? En wie Darkel, en Curtly, en Novy dan wel waren? Wie zal het zeggen?

Bron: ComputerandVideoGames.com via Edge, met dank aan Kenny-Petrovic voor het melden.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites


Recommended Posts

wow eindelijk duidelijkheid. En ik denk dat5 iedereen dacht dat ze darko hadden weggehaalt vanwege de aanslagen, wat nu niet blijkt.

En ligt het aan mij of is die politiewagen een beetje te high resolutie voor een game van die tijd ? :puh:

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Aha zo zit het dus. Maar het vliegtuig zit toch wel in GTA3? maar de missie niet.

En volgens mij is de politie wagen Zwart met wit in GTA3 niet blauw met wit :engel:

:bier: TOT GTA

Het gaat erom juist dat ze hem niet Blauw met wit hebben gemaakt :7

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...