Jump to content

[OV] Het Kerstprobleem - Après-ski-bar


Kerstman

Recommended Posts

  • Reacties 214
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Kerstman

    22

  • SpacyColours

    17

  • Rutger.

    13

  • Thundercover

    11

Top Posters In This Topic

Posted Images

Y = X2 is dacht ik een parabool..

Een parabool? Wat is dat dan?

Heey, een parabool is een vorm :D Net als de kubus, cirkel + ovaal en iets spits/puntigs.

Maar het is ook een Griekse formule. Ik denk dat 'Vorm' beter in de buurt komt.

Ah, ok, dat maakt het al iets duidelijker. Maar wat voor vorm dan? Ik weet wel hoe een kubus, cirkel of ovaal eruit ziet, maar wat moet ik me bij een parabool voorstellen? Kun je er niet even eentje voor me tekenen?

Link to comment
Delen op andere websites

Zal misschien niet helemaal kloppen, maar dit hieronder zijn twee parabolen. Zowel positief als negatief.

2sam71x.jpg

Aha, dus de ene begint laag, gaat daarna omhoog, en eindigt laag en de ander begint hoog, gaat daarna omlaag en eindigt hoog. Duidelijk. En die horen allebei bij de formule die op de kalender staat?

Link to comment
Delen op andere websites

Van groot naar klein, en weer naar groot. Inderdaad.

Dus wat we nu hebben:

  • 8 letters, waarvan de eerste en de laatste met een hoofdletter.
  • Johan Cruijf heeft een bijnaam genaamd 'El Salvador'. Daar wijst de vlag waarschijnlijk naar. Dit betekent 'De Verlosser'.
  • Waarschijnlijk komt de bijnaam door De Telegraaf, een krant. De Spits, zoals op de afbeelding, is ook een krant.

Bewerkt: door Visser23
Link to comment
Delen op andere websites

Waarschijnlijk komt de bijnaam door De Telegraaf, een krant. De Spits, zoals op de afbeelding, is ook een krant.

Nou ik dacht bij dat plaatje van Sp!ts dat het een t!p (tip) was als je het omdraait, aangezien de s'en er nauwelijks op staan.

Maar oh, goedgezinde Kerstman, denkt u dat het met GTA te maken heeft? Salvatore van Salvatore Leone is ook De Verlosser, en dan heb je nog Los Santos, gebaseerd op Los Angeles (De Engelen).

Bewerkt: door SpacyColours
Link to comment
Delen op andere websites

De glühwein heb ik de afgelopen uren even achterwege gelaten, om 's even wat helderder naar de kalender te kijken. Uiteraard in de hoop dat ik me nog wat kan herinneren van het maken van de kalender, zodat jullie daar wellicht wat mee kunnen. En jawel, dat heeft resultaat gehad: tip 2, 4, 6, 8 en 12 zijn allemaal tips over de schrijfwijze van het wachtwoord. De rest van de tips verwijst naar het wachtwoord zelf. Goed, iemand die daar wat mee kan?

Dan pak ik nu een welverdiend glaasje glühwein...

Link to comment
Delen op andere websites

Goed, aan de hand van de schrijfwijze tips en wat ik hiervoor heb gelezen heb ik verbanden proberen te zoeken tussen alle tips van de schrijfwijzes en dat lijkt me wel aardig gelukt. Ik quote even wat ik getypt heb in word tijdens het zoeken van deze verbanden:

Tip 1, 2, 3, 4 en 5 kunnen betrekking hebben op elkaar. P!T word opgevolgd door een omgedraaide kaart wat dus makkelijk betekend dat het “T!P” word nog steeds lettend op het uitroepteken. De 5de welke perfect spiegelt geeft de indruk dat het bedoelde woord 4 letters bevat en hierna exact gespiegeld word rekening houdend met de hoofdletter. Tip 2 is een kubus maar kubussen bevatten vierkanten en uit hoeveel zijden bestaat zo,n vierkant? Klopt 4 wat dus mijn vorige speculatie kan bevestigen. Het eerste bevat ook vierkanten wat dus betrekking kan hebben op vierkanten, het opvullen kan ook betrekking hebben op het benadrukken van het vierkant.
Bewerkt: door Megadreams
Link to comment
Delen op andere websites

Maar wie begrijpt die vlag van de UK en die G's? Betekent dat dat er een hoofdletter G in zit die je op z'n Engels uitspreekt?

Das tip 10, welke niet met de schrijfwijze te maken heeft. Lijkt me niet dus.

Die nieuwe tip, WTF! Ik weet dat het Mario (Galaxy?) is, maar voor de rest. Misschien combinatie met die engel?

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...