Jump to content

Boerkaverbod


Wesley

Recommended Posts

Mensen die op straat een boerka, een bivakmuts of een integraalhelm dragen, kunnen straks een boete tegemoet zien. Aldus, dat zegt het ANP. Zover ik weet zijn er talloze discussies geweest hierover zowel in de 2e kamer als op straat.

Ik ben wel eens benieuwd wat de nuchtere Hollander op GTAForum ervan vindt! Ja Belgen mogen ook gerust mee discussiëren :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 96
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Phoenyxar

    12

  • GolfG60

    10

  • Cheers.

    7

  • NicolaB

    5

Bivakmuts snap ik heel goed dat dit verboden gaat worden.

Een integraalhelm vind ik een beetje vreemd. Ik bedoel, je stapt net van je motor af en krijgt direct een boete of wat? Hoe zou dat in z'n werk gaan? Als je 10 meter van je motor af bent moet je hem afhebben? Beetje vreemd... :puh:

Een boerka vind ik al helemaal raar. Het is hun geloof, laat ze toch. Ik zie het probleem niet.

Link to comment
Delen op andere websites

En als we het over een boerka hebben, hebben we het dan over een boerka in het algemeen of over een specifiek type van de boerka, aangezien er ook gewoon boerka's zijn waar je de desbetreffende persoon (-vrouw) kunt zien hoor. Dat van de bivaksmuts snap ik nog wel, maar een integraalhelm vind ik toch echt wel vaag om te verbieden... Maar ja, het gaat mij niet beïnvloeden ;P

Link to comment
Delen op andere websites

Boerka: Tja, moet je nou zoiets verbieden voor die paar 100 boerkadragers in Nederland? Het hoort bij hun geloof... Ik ben er trouwens ook nog nooit een tegengekomen, maar ik woon dan ook in 't noorden, waar het wat minder voorkomt. Je mag toch ook met sjaal + muts over straat lopen? Dan zie je iemand's gezicht ook haast niet...

Bivakmuts: Terecht, wat moet je nou met een bivakmuts op op straat :bonk: Dan wordt zo'n iemand toch een beetje verdacht om dingen te gaan doen die niet mogen...

Integraalhelm: Tja, weer zo iets. Alhoewel ik het wel normaal vind om je helm af te doen zodra je niet meer op je motor zit, want hetzelfde geval als met de bivakmuts, wat moet je met zo'n ding op als je gewoon op straat loopt? Zoals Kloep al zei: Hoe zou dat in z'n werk gaan?

Bewerkt: door _Night-Men_
Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben tegen gezichtsbedekkende kleding in het algemeen. Komt mede vanuit mijn vak, dat ik graag de gezichten van mensen zie. De integraalhelm vind ik ook wel een lastig geval, maar daar zal wel weer regelgeving over komen. Bijvoorbeeld dat iemand daadwerkelijk in de buurt van zijn/haar motor is met de intentie om te gaan rijden.

Volgende verbod: Maskers met carnaval?

Link to comment
Delen op andere websites

nu kunnen mensen me wel een racist noemen maar aanpasse of oprotte.

sorry hoor maar als ze normaal willen behandeld willen worden moeten ze juist niet dat soort dingen gaan dragen en ik vind het een teken van onderdrukking van vrouwen

Bewerkt: door Cheers.
Link to comment
Delen op andere websites

Terecht. Mensen met een boerka zijn niet eens normaal aanspreekbaar. In mijn ogen is het gewoon terecht. Niet dat ik iets heb tegen andere geloven, hoofddoek oke maar boerka gaat bij mij echt te ver.

Hypocriet; Ik heb niks tegen gelovigen en hoofddoeken maar boerka is wel erg.

Dat hoort evengoed bij hun geloof als een hoofddoek, daarbuiten zijn er in Nederland echt niet meer dan 300 mensen met een boerka dus zeik niet altijd zo over die dingen.

Link to comment
Delen op andere websites

Het dragen van een boerka hoort bij een geloof dus dat moet hier in het (vrije) Nederland toch geen probleem zijn? De bivakmuts is weer een ander verhaal, logisch dat je voor het dragen van zo'n ding een boete kunt krijgen. En dan de integraalhelm, een beetje een apart verhaal wat mij betreft. Waar maken we ons nou weer druk om, alsof er niets belangrijkers aan de hand is op dit moment..

Link to comment
Delen op andere websites

Het dragen van een boerka hoort bij een geloof dus dat moet hier in het (vrije) Nederland toch geen probleem zijn? De bivakmuts is weer een ander verhaal, logisch dat je voor het dragen van zo'n ding een boete kunt krijgen. En dan de integraalhelm, een beetje een apart verhaal wat mij betreft. Waar maken we ons nou weer druk om, alsof er niets belangrijkers aan de hand is op dit moment..

Dus als je voor een geloof met een dildo in je reet en naakt moet rondlopen moet het ook maar gepikt worden? :7

Bewerkt: door GolfG60
Link to comment
Delen op andere websites

Het dragen van een boerka hoort bij een geloof dus dat moet hier in het (vrije) Nederland toch geen probleem zijn? De bivakmuts is weer een ander verhaal, logisch dat je voor het dragen van zo'n ding een boete kunt krijgen. En dan de integraalhelm, een beetje een apart verhaal wat mij betreft. Waar maken we ons nou weer druk om, alsof er niets belangrijkers aan de hand is op dit moment..

Dus als je voor een geloof met een dildo in je reet en naakt moet rondlopen moet het ook maar gepikt worden? :7

Ja natuurlijk, wat mot dat mot.

Link to comment
Delen op andere websites

Dus als je voor een geloof met een dildo in je reet en naakt moet rondlopen moet het ook maar gepikt worden? :7

Volgens de Islam zijn vrouwen niet verplicht om met een hoofddoek/boerka rond te lopen, het is echter een uiting van hun geloof (niet tegenstaande dat het ook vaak wordt gebruikt om vrouwen te onderdrukken)

Mochten we dus de Boerka verbieden kunnen we evengoed kettings met kruisjes eraan verbieden, het is hetzelfde principe. Op een zin als deze reageert men vaak dus

dat het "helemaal anders is" omdat de boerka een teken van onderdrukking is. Wat velen vergeten is dat de meeste moslima's zelf voor de boerka kiezen, dus als uiting van hun geloof. En wie zijn wij om hun daarin neer te wijzen? Zijn wij dan zo superieur dat wij dat kunnen?

(Misschien toch een kleine potentiële gedachtenwisseling)

Bewerkt: door Phoenyxar
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...