Jump to content

Boerkaverbod


Wesley

Recommended Posts

Het dragen van een boerka hoort bij een geloof dus dat moet hier in het (vrije) Nederland toch geen probleem zijn? De bivakmuts is weer een ander verhaal, logisch dat je voor het dragen van zo'n ding een boete kunt krijgen. En dan de integraalhelm, een beetje een apart verhaal wat mij betreft. Waar maken we ons nou weer druk om, alsof er niets belangrijkers aan de hand is op dit moment..

Dus als je voor een geloof met een dildo in je reet en naakt moet rondlopen moet het ook maar gepikt worden? :7

Ja natuurlijk, wat mot dat mot.

Nee, dat moet niet :7

Er zit geen ene verschil tussen een boerka en een bivakmuts, waarom hebben mensen boven de 13 een identificatie plicht?

Juist, om zich te identificeren, kun jij iemand identificeren met een boerka op of een bivakmuts?

Nee, leuk hoor, overvallen worden door een lopend tapijt, en dan niks kunnen doen omdat je niet eens weet wat er voor je stond.

Als ik bij iemand inwoon, hoor ik mij aan te passen aan diegene die voor gas water en licht betaald, die horen zich niet aan mij aan te passen en als ze iets niet aanstaan mogen ze het (imo) het verbieden.

Denk niet dat je het leuk vindt als iemand bij je inwoont en die alles doet wat je niet aanstaat, dan heb je het recht om tegenspraak te geven en het te verbieden.

Dus als je voor een geloof met een dildo in je reet en naakt moet rondlopen moet het ook maar gepikt worden? :7

Volgens de Islam zijn vrouwen niet verplicht om met een hoofddoek/boerka rond te lopen, het is echter een uiting van hun geloof (niet tegenstaande dat het ook vaak wordt gebruikt om vrouwen te onderdrukken)

Mochten we dus de Boerka verbieden kunnen we evengoed kettings met kruisjes eraan verbieden, het is hetzelfde principe. Op een zin als deze reageert men vaak dus

dat het "helemaal anders is" omdat de boerka een teken van onderdrukking is. Wat velen vergeten is dat de meeste moslima's zelf voor de boerka kiezen, dus als uiting van hun geloof. En wie zijn wij om hun daarin neer te wijzen? Zijn wij dan zo superieur dat wij dat kunnen?

(Misschien toch een kleine potentiële gedachtenwisseling)

Het verschil tussen kruisjes en boerka's is dat je diegene met kruisjes nog kan aanspreken/identificeren, iets wat je met een boerka niet kan.

Het gaat me geen ene kut om geloof of dat ik de Islam niks vind, maar dat je aanpast naar waar je gaat wonen.

Bewerkt: door GolfG60
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 96
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Phoenyxar

    12

  • GolfG60

    10

  • Cheers.

    7

  • NicolaB

    5

Het verschil tussen kruisjes en boerka's is dat je diegene met kruisjes nog kan aanspreken/identificeren, iets wat je met een boerka niet kan.

Het gaat me geen ene kut om geloof of dat ik de Islam niks vind, maar dat je aanpast naar waar je gaat wonen.

Laten we niet vergeten dat een boerka niet zozeer direct een kleed over je kop is, waarna je helemaal niets meer ziet, daar bestaan meerdere gradaties in, in mijn mening zou het gezicht wel zichtbaar moeten zijn, verder dan dat zijn ze vrij om de rest te bedekken, of dat nu met een boerka of met pet+sjaal gebeurt maakt me ook niks uit hoor.

Link to comment
Delen op andere websites

Niet discriminerend bedoelt, maar ik vind gewoon dat als je in Nederland komt dan moet je aan ons aanpassen en niet andersom daarom ben ik het er ook mee eens met dat Boerkaverbod.

Ik vind opzich een Boerka, niet erg maar er zijn ook Vrouwen/Meisjes die niet eens een boerka willen dragen maar dat toch eigenlijk moet van hun geloof.

Link to comment
Delen op andere websites

Het dragen van een boerka hoort bij een geloof dus dat moet hier in het (vrije) Nederland toch geen probleem zijn? De bivakmuts is weer een ander verhaal, logisch dat je voor het dragen van zo'n ding een boete kunt krijgen. En dan de integraalhelm, een beetje een apart verhaal wat mij betreft. Waar maken we ons nou weer druk om, alsof er niets belangrijkers aan de hand is op dit moment..

Dus als je voor een geloof met een dildo in je reet en naakt moet rondlopen moet het ook maar gepikt worden? :7

Ja natuurlijk, wat mot dat mot.

Nee, dat moet niet :7

Er zit geen ene verschil tussen een boerka en een bivakmuts, waarom hebben mensen boven de 13 een identificatie plicht?

Juist, om zich te identificeren, kun jij iemand identificeren met een boerka op of een bivakmuts?

Nee, leuk hoor, overvallen worden door een lopend tapijt, en dan niks kunnen doen omdat je niet eens weet wat er voor je stond.

Als ik bij iemand inwoon, hoor ik mij aan te passen aan diegene die voor gas water en licht betaald, die horen zich niet aan mij aan te passen en als ze iets niet aanstaan mogen ze het (imo) het verbieden.

Denk niet dat je het leuk vindt als iemand bij je inwoont en die alles doet wat je niet aanstaat, dan heb je het recht om tegenspraak te geven en het te verbieden.

Ik reageer sarcastisch omdat jij zo'n belachelijk voorbeeld geeft. Nederland is een vrij land en een boerka hoort nou eenmaal bij een geloof, of je het er nou mee eens bent of niet. Ik kan me ook wel voorstellen dat het moeilijk word om iemand te identificeren zonder dat je zijn/haar gezicht (duidelijk) kunt zien, dus ben ik het met Phoenyxar eens dat het gezicht zichtbaar moet zijn. Heb helemaal geen problemen met een hoofddoek of iets dergelijks zolang het maar een beetje beperkt blijft. Laat die mensen in hun waarden en laat ze zijn wie ze zijn.

Bewerkt: door GrandTheftTwano
Link to comment
Delen op andere websites

Het verschil tussen kruisjes en boerka's is dat je diegene met kruisjes nog kan aanspreken/identificeren, iets wat je met een boerka niet kan.

Het gaat me geen ene kut om geloof of dat ik de Islam niks vind, maar dat je aanpast naar waar je gaat wonen.

Laten we niet vergeten dat een boerka niet zozeer direct een kleed over je kop is, waarna je helemaal niets meer ziet, daar bestaan meerdere gradaties in, in mijn mening zou het gezicht wel zichtbaar moeten zijn, verder dan dat zijn ze vrij om de rest te bedekken, of dat nu met een boerka of met pet+sjaal gebeurt maakt me ook niks uit hoor.

Nee, klopt, er zit nog een brievenbus in, en tuurlijk, een boerka is een groot begrip maar over het algemeen praten we over hetzelfde.

En een sjaal in combinatie met een pet/muts is ook een middel om je niet herkenbaar te kunnen maken, al is dat een stuk moeilijker te verbieden omdat je dat met (imo) een betere reden draagt(bv. kou) dan een boerka omdat je geloof of jezelf het verplicht.

Dan kan ik ook zeggen dat ik mezelf verplicht om een bivakmuts te dragen, maar of de politie erin trapt, ik betwijfel het.

Maar goed, ik kan mijn mening deels ook met je jouwe vergelijken.

Ik heb niks tegen hoofddoeken, maar die belemmeren ook verder niet iemands gezicht(veld) en de identificatie wet.

Ik reageer sarcastisch omdat jij zo'n belachelijk voorbeeld geeft. Nederland is een vrij land en een boerka hoort nou eenmaal bij een geloof, of je het er nou mee eens bent of niet. Ik kan me ook wel voorstellen dat het moeilijk word om iemand te identificeren zonder dat je zijn/haar gezicht (duidelijk) kunt zien, dus ben ik het met Phoenyxar eens dat het gezicht zichtbaar moet zijn. Heb helemaal geen problemen met een hoofddoek of iets dergelijks zolang het maar een beetje beperkt blijft. Laat die mensen in hun waarden en laat ze zijn wie ze zijn.

Belachelijke opmerkingen kunnen iets belachelijks terugverwachten.

Maargoed, dat het erbij hoort betekend nog niet wat er wetten ervoor moeten wijken, zoals identificatie plicht, geloof of niet, daar zul je (imo) voor moeten aanpassen naar de wetten, regels normen en waardes, al is Nederland daar al mild mee.

Wil je dat niet, dan heb je pech en zul je de consequenties onder ogen moeten zien, mocht dit doorgaan/zijn.

Dit vind ik dan, wat jij ervan vindt moet jij weten.

Bewerkt: door GolfG60
Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind opzich een Boerka, niet erg maar er zijn ook Vrouwen/Meisjes die niet eens een boerka willen dragen maar dat toch eigenlijk moet van hun geloof.

De Koran verplicht vrouwen niet om een boerka te dragen, de enigen die dat verplichten zijn hun mannen (of een plaatselijk dropshoofd/iman) - zoals ik al eerder zei: ter onderdrukking.

Natuurlijk is dit niet altijd zo...

Link to comment
Delen op andere websites

Dus als je voor een geloof met een dildo in je reet en naakt moet rondlopen moet het ook maar gepikt worden? :7

Mochten we dus de Boerka verbieden kunnen we evengoed kettings met kruisjes eraan verbieden,

Ja een kettingje is hetzelfde als je lichaam bedekken en zo over straat lopen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ja een kettingje is hetzelfde als je lichaam bedekken en zo over straat lopen.

Pff, verdraai mijn woorden niet, zowel de boerka als een kruis zijn uitingen van geloof, met mijn woorden bedoelde ik niks meer dan dat, dus...

Een boerka is maar zo aanstootgevend als de persoon die er mee 'geconfronteerd' wordt, je bepaald dus gewoon zelf hoe je ernaar kijkt.

Link to comment
Delen op andere websites

ik vind het gewoon idioot dan kan ik ook wel zegge ik ga elke dag in mijn blote reet naar de winkel want ja dat moet ik van mijn geloof :)

De Koran verplicht vrouwen niet om een boerka te dragen, de enigen die dat verplichten zijn hun mannen (of een plaatselijk dropshoofd/iman) - zoals ik al eerder zei: ter onderdrukking.

Natuurlijk is dit niet altijd zo...

Hmm, in je blote reet rondlopen is bij wet verboden omwille van openbare zedenschennis, een boerka is dat niet.

Bewerkt: door Phoenyxar
Link to comment
Delen op andere websites

ik vind het gewoon idioot dan kan ik ook wel zegge ik ga elke dag in mijn blote reet naar de winkel want ja dat moet ik van mijn geloof :)

De Koran verplicht vrouwen niet om een boerka te dragen, de enigen die dat verplichten zijn hun mannen (of een plaatselijk dropshoofd/iman) - zoals ik al eerder zei: ter onderdrukking.

Natuurlijk is dit niet altijd zo...

Hmm, in je blote reet rondlopen is bij wet verboden omwille van openbare zedenschennis, een boerka is dat niet.

ja maar een gezicht helemaal bedekt in een winkel mag ook niet van de wet.

Link to comment
Delen op andere websites

ja maar een gezicht helemaal bedekt in een winkel mag ook niet van de wet.

En hier loopt de Nederlandse wet anders dan de Belgische, ik denk niet dat het verboden is om een boerka te dragen in een winkel hier (ik praat niet over werken in een winkel, dat is andere koek)

Het lijkt me dat de moslima's in NL vaker met een volledige boerka rondlopen, in tegenstelling tot hier. Want als ik zo kijk naar de reacties is een boerka direct een vuilzak over je hoofd...

Link to comment
Delen op andere websites

Niet meer dan normaal dat die boerka verbannen wordt. Die wet bestaat hier trouwens al, geloof ik. Als mensen met een ander geloof hier zo nodig willen komen wonen moeten ze zich ook maar aanpassen aan de Westerse normen, anders kunnen ze wat mij betreft meteen weer vertrekken.

Link to comment
Delen op andere websites

Volgende verbod: Maskers met carnaval?

Carnaval is expliciet uitgezonderd.

En waarom doet iedereen alsof het een boerkaverbod is? Het is een verbod op gezichtsbedekkende kleding, waaronder 'toevallig' de boerka. En het lijkt me niet meer als normaal dat je niet met een integraalhelm, bivakmuts of boerka een winkel inkomt oid.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...