Jump to content

Boerkaverbod


Wesley

Recommended Posts

Niet meer dan normaal dat die boerka verbannen wordt. Die wet bestaat hier trouwens al, geloof ik. Als mensen met een ander geloof hier zo nodig willen komen wonen moeten ze zich ook maar aanpassen aan de Westerse normen, anders kunnen ze wat mij betreft meteen weer vertrekken.

Ben ik met je eens. Toen ik in Turkije was droegen de vrouwen niet eens hoofddoeken, omdat het niet mocht daar ofzo.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 96
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Phoenyxar

    12

  • GolfG60

    10

  • Cheers.

    7

  • NicolaB

    5

Ik liep laatst in Rotterdam de Footlocker binnen terwijl het kloteweer was, dus ik had een capuchon op, tegen de regen. De bewaker bij de deur verzocht mij vriendelijk doch dringend mijn capuchon af te doen, omdat ik anders niet voldoende herkenbaar was. Nu was ik natuurlijk niet van plan de zaak leeg te jatten, maar ik kan me heel goed voorstellen dat ze dat vragen. Voor hetzelfde geld was ik wél iets van plan, en was ik achteraf een stuk moeilijker te traceren geweest. Het gaat in dit geval niet alleen om een capuchon, maar om gezichtsbedekkende kleding in zijn geheel. Het lijkt mij dan ook heel logisch dat je als winkel iemand met een boerka weigert, of dat nu geloofsgebonden is of niet. Theoretisch gezien zou er ook een nieuwe geloofsstroming kunnen ontstaan die het verplicht een bivakmuts te dragen, hetgeen niet betekent dat we dat dan ook maar moeten toelaten. Je kunt niet verwachten dat de wet zich naar jouw geloofsovertuigingen gaat schikken.

Link to comment
Delen op andere websites

Tolerantie ten opzichte van andere volkeren is toch ver zoek in onze streken, zo lijkt het wel...

Vind ik opzich wel jammer, wat is er toch zo erg aan een buitenlander...?

Jongen, deze regeling is er echt niet om buitenlanders te pesten :7

Als het een iets Nederlands of Belgisch was geweest was het ook verboden geworden.

Link to comment
Delen op andere websites

Niet meer dan normaal dat die boerka verbannen wordt. Die wet bestaat hier trouwens al, geloof ik. Als mensen met een ander geloof hier zo nodig willen komen wonen moeten ze zich ook maar aanpassen aan de Westerse normen, anders kunnen ze wat mij betreft meteen weer vertrekken.

Precies, tegenwoordig lijkt het bijna andersom...

Link to comment
Delen op andere websites

Niet meer dan normaal dat die boerka verbannen wordt. Die wet bestaat hier trouwens al, geloof ik. Als mensen met een ander geloof hier zo nodig willen komen wonen moeten ze zich ook maar aanpassen aan de Westerse normen, anders kunnen ze wat mij betreft meteen weer vertrekken.

dat bedoel ik nou!

Link to comment
Delen op andere websites

Jongen, deze regeling is er echt niet om buitenlanders te pesten :7

Als het een iets Nederlands of Belgisch was geweest was het ook verboden geworden.

Ik heb het over de reacties hier, niet over de regeling. De regeling is op zich wel goed, maar er zijn wel wat vage delen bij, dat dit dan zo escaleert terwijl de meeste geen idee hebben over wat ik het heb, moet ik het dus meerdere keren herhalen. Prachtige communicatie, toch? :clown:

Kijk, ik kan me perfect in Big Boss' mening vinden, mensen die naar hier komen moeten zich integreren, punt. Maar ik vind niet dat we dat té ver moeten drijven, want daar zijn sommige van onze partijen gewoonweg prachtig in.

Link to comment
Delen op andere websites

Het lijkt mij een lastig verhaal, vrouwen van de straat pakken om een boete te innnen omdat zij een boerka dragen. Het mooiste zou natuurlijk zijn dat die mensen zich aan passen en het uit zich zelf uit respect deden, zij hebben geen respect voor ons. En ik dus ook niet voor hun, alleen boeit mij dit verbod niet zo. Ik zie liever strengere straffen en een verbod op het bestaands recht voor moskeeen. Het is in elk geval een begin, dan kan Geert gelijk even tekenen voor de extra bezuinigingen.

Bewerkt: door Sjaakswabber
Link to comment
Delen op andere websites

Hoe zie jij als moslim de houding tegenover de islam van Nederland in het algemeen BiglifeRPG?

Dat die Geert Wilders heel erg overdrijft.

Zoals ik al zij: Een boerka oké, dat mag je van mij verbieden. Maar een hoofddoek niet. (Is verplicht om te dragen in de islam)

En Moskeeën ook niet, in Marokko heb je ook een paar kerken en die verbieden wij toch ook niet?

Er is maar een soort mens dat ik haat: Racisten.

Ik weet dat er van dat Marokkaanse / Turkse tuig is dat jat enz.

Daar kan ik ook niet tegen, daar ben ik dus ook hard tegen. Als ik zie dat iemand iets jat spreek ik hem ook aan of sleur ik hem mee (Naar die persoon/Winkel waar ie iets heeft gejat)

Zo denk ik er dus over.

Bewerkt: door BiglifeRPG
Link to comment
Delen op andere websites

Een boerkaverbod is eigenlijk echt nodig als het ook te handhaven is en als er genoeg mensen zijn in Nederland die een boerka dragen. In dit geval zijn er maar 150-200 mensen in NL die een boerka dragen dus dit verbod is geheel overbodig en dus eigenlijk een voorbeeld van pure symboolpolitiek. Ik zou persoonlijk PVV stemmen maar niet omdat ik tegen hardwerkende moslims of iets dergelijks ben. Ik ben tegen uitkeringstrekkers en uitzuigers die naar dit land komen en hun hand ophouden. Als je hard werkt en je steentje bijdraagt aan de maatschappij ben je in mijn ogen Ok. Maar als je hier als vreemdeling of als buitenlander komt zul je je ook moeten aanpassen naar onze maatstaven en gewoontes.

Een hoofddoekjesverbod zou mij dan wel weer te ver gaan omdat mij dit eigenlijk niet stoort. Eigenlijk is het dragen van een kruisje of keppeltje precies hetzelfde. Wel vind ik dat je in publieke functies of in een overheidsrol geen hoofddoekje mag dragen. Maar hiermee bedoel ik dus ook dat je geen kruisje of keppeltje mag dragen.

Link to comment
Delen op andere websites

Maar een hoofddoek niet. (Is verplicht om te dragen in de islam)

Daar zit je fout BiglifeRPG. De Koran zegt dat een vrouw haar boezem bedekt moet hebben, wat dus suggereert dat moslima's alleen geen decolletés mogen hebben. Er staat nergens in de Koran dat een hoofddoek gedragen moet worden, dat is een deel van de cultuur, maar niet van het geloof.

Bewerkt: door Gta Ripper
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...