Jump to content

Boerkaverbod


Wesley

Recommended Posts

hij vraagt wat je van de islam vindt in nederland niet van Geert Wilders

En spreek Geert Wilders dan niet -zogenaamd- in naam van de Nederlandse bevolking?

Wilders behoord bij de bevolking van Nederland, dus BigLife kan hem toch gewoon vermelden omdat dat zijn mening is en toch bij het gevraagde behoord ;)

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 96
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Phoenyxar

    12

  • GolfG60

    10

  • Cheers.

    7

  • NicolaB

    5

hij vraagt wat je van de islam vindt in nederland niet van Geert Wilders

En spreek Geert Wilders dan niet -zogenaamd- in naam van de Nederlandse bevolking?

Wilders behoord bij de bevolking van Nederland, dus BigLife kan hem toch gewoon vermelden omdat dat zijn mening is en toch bij het gevraagde behoord ;)

Tjonge tjonge vraagt hij wat vind je dan van het nederlandse volk? nee hij vraagt wat ie van de islam van nederland vindt. :duh:

Link to comment
Delen op andere websites

Tjonge tjonge vraagt hij wat vind je dan van het nederlandse volk? nee hij vraagt wat ie van de islam van nederland vindt. :duh:

Nee, hij vraagt naar de houding van het Nederlandse volk tegen over het islamitische geloof. En dan is het antwoord van BiglifeRPG, met daarin zijn mening over de visie van de partijvoorzitter van één van de populairste politieke partijen van dit moment, zeker relevant.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Ik ben tegen gezichtsbedekkende kleding in het algemeen. Komt mede vanuit mijn vak, dat ik graag de gezichten van mensen zie. De integraalhelm vind ik ook wel een lastig geval, maar daar zal wel weer regelgeving over komen. Bijvoorbeeld dat iemand daadwerkelijk in de buurt van zijn/haar motor is met de intentie om te gaan rijden.

Volgende verbod: Maskers met carnaval?

ja inderdaad zo denk ik er ook over... ze willen dat als uitzonderingen zien. Als het -10 is of lager dan doe ik ook een bivakmuts op, op de fiets ( ik doe hem natuurlijk af als ik tegen iemand praat / in een winkelgebied kom ) ook dat is een uitzondering.

Ik weet niet of ik het nodig vind, om het per wet vast te leggen ( mag ik nog wel een brandweerpak dragen :bonk: )

Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...

Zelf vind ik het niet zo erg dat ze hun cultuur of geloof mee naar Europa nemen, alleen een boerka vind ik een beetje te ver gaan.

Ik vind wel dat de gezichten van een bepaalt persoon moet kunnen zien, ze hebben ook al de boerkakini of zo iets. Dat lijkt eigenlijk gewoon op een badpak alleen dan anders.

Met een bivakmuts rond lopen vind ik raar, wie loopt er nou met een bivakmuts rond?

En een intergrale helm ( of hoe je het ook schrijft :puh: ) nee waarvoor? wat is daar het nut van om daar midden mee op straat te lopen?

Bewerkt: door MisterDM
Link to comment
Delen op andere websites

  • 9 maanden later...

Een hoofddoek vind ik geen probleem, in de westerse wereld o.a Amerika werd er midden vorige eeuw vaak door vrouwen gedragen.

Maar het moet dan wel een keus zijn, want het is jammer als je zelfs niet t haar maar zien.

Ik weet niet meer waar ik het gelezen heb en kan t ook niet vinden op t moment.

Maar de boerka is er eigenlijk nog niet eens zo lang, werd door de overheid of iets dergelijks ingevoerd door oorlog of onderdrukking. Het zou niet voor altijd zijn maar het is er ingeslopen en nu komt men er niet vanaf, daar zijn ze mee bezig.

Ik vind zo'n boerka helemaal niks en het is ook niet handig: Hoe wil je iemand ontmoeten? Je kunt degene niet bepaald makkelijk begrijpen zonder gezicht emoties.. men kan iets verbergen te hebben. En mannen hebben macht erover zeker in t bepaald land en dat is niet goed.

Maar dat is wat ik er van vind als t moet laat het dan in hun eigen land zo, als je ergens anders heen gaat zoals hier pas je dan aan. Het kan ook nog eens overslaan en dan zitten wij ermee..

Een voorbeeld een keer op t nieuws gezien: Een vrouw wilde helemaal bedekt naar het zwembad, en niet in een zwempak? Ze werd geweigerd en nog iets, oké dat is niet nodig of erg aardig. Maar het is wel erg raar en onnodig bedekt zwemmen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben al naar Marokko, Turkije geweest en geloof me, het is verboden​ om op openbare plaatsen zoals : politiebureaus, scholen,... en boerka of hoofddoek te dragen. Dat heeft die Marokkaanse gids me laten weten toen ik in Agadir was.

In Turkije heb ik vrouwen zien rondlopen zowel in Antalya, Izmir, Bodrum, Dalaman noch Istanbul die een hoofddoek rondlopen sterker nog ze kleden zich nog Westerser dan ons vrouwelijk publiek.

In Egypte had ik maar 2 vrouwen gezien tijdens heel mijn reis. Maar dan wel volledig gesluierd. Ten slotte zijn de moslims die hier wonen veel middeleeuwser dan in hun land van herkomst!

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Ik ben al naar Marokko, Turkije geweest en geloof me, het is verboden​ om op openbare plaatsen zoals : politiebureaus, scholen,... en boerka of hoofddoek te dragen. Dat heeft die Marokkaanse gids me laten weten toen ik in Agadir was.

In Turkije heb ik vrouwen zien rondlopen zowel in Antalya, Izmir, Bodrum, Dalaman noch Istanbul die een hoofddoek rondlopen sterker nog ze kleden zich nog Westerser dan ons vrouwelijk publiek.

In Egypte had ik maar 2 vrouwen gezien tijdens heel mijn reis. Maar dan wel volledig gesluierd. Ten slotte zijn de moslims die hier wonen veel middeleeuwser dan in hun land van herkomst!

Daar heb je gelijk in, in Marokko lopen trouwens voornamelijk alleen de oudere vrouwen met hoofddoek. En ik heb nog nooit iemand met een Boerka in Marokko zien rondlopen. ;)

Misschien draagt 10% van de jongere vrouwen (18/28) een hoofddoek. Derest niet. ;)

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 maanden later...

Als ik iemand aanspreek wil ik gezichtscontact zien. Dan is de boerka een hel voor me. Ik ben blij dat er een boerka verbod is. Dan kan ik tenminste zien tegen wie ik praat. Nederland is een land en wij hebben onze eigen geloof. Ik wil dan niet mensen met een boerka zien rond huppelen uit een ander land.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb zeker niets tegen de islam, maar als je in een West-Europees land gaat wonen, dan pas je je aan. We leven hier niet in Syrië, Iran, of wat dan ook. Moslims mogen hier komen wonen, maar ze passen zich aan. Ik bedoel, het is zogezegd hun geloof, maar wat met ons geloof, waar nooit over boerka's is gesproken, zij zijn degenen die hier binnenvallen en hun hoofddoeken niet willen afdoen, omdat hun geloof dat zegt. Nederland is geen islamitisch land, en dat houden we ook zo, hier moet je je gewoon christelijk gedragen, vind ik. (Ik zeg niet dat je elke dag naar de mis moet, of gelovig moet zijn, maar gewoon zoals de mensen op straat.)

Link to comment
Delen op andere websites

Nederland is geen islamitisch land, en dat houden we ook zo, hier moet je je gewoon christelijk gedragen, vind ik.

Nederland heeft geen staatsreligie en erkent de vrijheid van religies en godsdiensten dus is iedereen vrij om te geloven in wat hij/zij wil en dat uit te drukken op de manier die hij/zij wilt. Dat boerka's (net als bedekkende kleding) niet toegelaten zijn bij bepaalde werk- en aangelegenheden is perfect te begrijpen, zelfs normaal. Maar in het dagelijkse leven moet je niemand gaan vertellen hoe hij/zij zich mag of kan uitdrukken (zolang alles natuurlijk binnen de aanvaarde morele grenzen blijft).

Link to comment
Delen op andere websites

Dan ligt het er dus maar net aan wat je moreel vindt, Phoeny. Ik vind het moreel niet juist als iemand niet in het gezicht kan kijken van een ander. Die kan geen emoties lezen, heb dan ook altijd het gevoel dat iemand zich "afsluit". Daarnaast vind ik het een belediging voor het vrouwelijke geslacht; die moeten zich eigenlijk "verstoppen". Dus ik ben het helemaal eens met jou, dat vrijheid van godsdienst moet binnen de morele grenzen, maar ik vind het moreel niet juist dat mensen zo'n ding dragen. Nog afgezien van het feit dat ze op die manier niet zichtbaar zijn voor een politieagent of iets dergelijks. Een hoofddoek moet iedereen zelf weten, een Boerka gaat in mijn ogen te ver.

Link to comment
Delen op andere websites

Tja, je moet er ook even aan denken dat veel vrouwen hun hoofddoek dragen als een vorm van eer aan hun godsdienst, als een manier om hun uit te drukken. Wij zien die hoofddoek vaak als een onderdrukking van de vrouw door een machomaatschappij (en dat gebeurt ook, zeker weten) Maar dat hoeft niet enkel zo te zijn.

Het is dan natuurlijk wel waar dat je een onderscheid zou moeten maken tussen de verschillende hoefddoeken, aangezien er een goed aantal in bestaat.

Link to comment
Delen op andere websites

Dan ligt het er dus maar net aan wat je moreel vindt, Phoeny. Ik vind het moreel niet juist als iemand niet in het gezicht kan kijken van een ander. Die kan geen emoties lezen, heb dan ook altijd het gevoel dat iemand zich "afsluit". Daarnaast vind ik het een belediging voor het vrouwelijke geslacht; die moeten zich eigenlijk "verstoppen". Dus ik ben het helemaal eens met jou, dat vrijheid van godsdienst moet binnen de morele grenzen, maar ik vind het moreel niet juist dat mensen zo'n ding dragen. Nog afgezien van het feit dat ze op die manier niet zichtbaar zijn voor een politieagent of iets dergelijks. Een hoofddoek moet iedereen zelf weten, een Boerka gaat in mijn ogen te ver.

Natuurlijk ben ik het eens met vrijheid van religie (hoewel ik een algemeen maatschappelijk verbod van religies nog beter zou vinden :7), maar toch vind ik het ironisch dat wij in Arabië nog geen kerk mogen bouwen en zij hier hun Islamitische scholen gesubsidieerd krijgen.. Maar even ontopic; ik ben voor een dergelijk verbod.. Al vraag ik me af hoe dat in zijn werk zou gaan als iemand van zijn motor/brommer/scooter afstapt.. :{

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben het met het bericht van Phoenyxar van vanmiddag eens.

Al vind ik dat je in de basis gewoon mag lopen hoe je wilt. Loop je nou in een Ridderharnas, een bivakmuts of met een boerka of (persoonlijk) eigenlijk zelfs in je nakie. Dat bij bivakmutsen even wat meer gevraagd word kan ik me voorstellen. Maar bij mij ligt dat eigenlijk zo'n beetje als de wapenwet in de VS. Iedereen denkt anders qua moreel, vooral in een multiculturele samenleving.

En eigenlijk vind ik het woord " moreel " een pot nat, mits het niet om het basis kwaliteit van leven gaat ( onderdak, eten&drinken, medische zorg, veiligheid en educatie ( voor een hogere kwaliteit van leven)). De reden waarom ik het zo vind, ligt bij mij omdat over dat soort dingen men verschillend denkt. Daarbij tast een burka de basiskwaliteit van leven niet aan. Als ik over de telefoon communiceer met iemand, zie ik zijn of haar gezicht ook niet ( Laat staan op een forum zoals dit :puh: ) en dan heb ik er ook geen problemen mee.

En als een smeris mij wilt zien, dan moet hij ( of zij ) daar een maar reden voor hebben, hij moet niet lukraak informatie van iedereen willen. En als hij die reden heeft ( bijvoorbeeld een overval, met signalement zoals "Een persoon met een bedekt hoofd" ) dan kan ik het begrijpen dat men je nader ondervraagd word en eventueel je hoofd moet laten zien.

Bewerkt: door -MessiaX-
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...