Jump to content

Filosofie


Cabyon

Recommended Posts

"wat is er na de dood?"[/b]

klaarblijkelijk niet veel, meestal rot men een beetje en hebben diertjes er nog plezier van...

" en je geest dan"

ja, dat is dus dood, anders was je nog levend :bonk:

"is het mogelijk dat je daarna weer kan leven"

hangt van de tijd af dat je "buitenwesten" bent. Ook is de technologie nu nog niet zo goed, dat je na een dag weer kan leven... maar wie weet wat de toekomst bied :puh:

simplicity keeps it simple :tu::D

Dit is niet simpel, misschien voor jou maar nog niet voor een ander.

Wat is er na de dood, dit verschilt van je eigen kijk en waarin je gelooft.

Meeste gelovige hebben een 'hemel' of 'hel' waar ze heen gaan, terwijl mensen die ongelovig zijn denken 'dood is dood', dus er is niks na de dood.

En je geest, tja, dat gaat dus naar de hemel of hel, volgens de meeste gelovige.

Meeste ongelovige (denk ik) dat ze denken dat er geen geest is, want ja, wat is een geest?

Karakter trekken komen voort uit je DNA en jezelf/opvoeding, en je gedachtegang vanuit je hersenen(?) en dat is dus allemaal lichamelijk.

Is het mogelijk dat je daarna weer kan leven, dat ligt tevens weer aan jezelf en je evt. geloof.

Sommige geloven in reïncarnatie, sommige geloven dat ze naar de hemel gaan, en zo gaat dat door.

Dus ja, dan leef je weer, onbewust of bewust, ligt eraan wat er klopt.

Ongelovige zouden (denk ik) hier nee op zeggen want dood is dood.

en kijk, dat is juist mijn punt :puh: waarom allerlei gedoe met dingen geloven waar geen feiten op berust zijn... hou het simpel, geloof alleen de feiten. :sigaar:

En wat is het verschil tussen "Leven" en "Dood Gaan" dan? (denk maar even, maar het komt op hetzelfde neer)

Naja ook dit; vrij simpel :*D

Als iets leeft hoeft het niet per definitie dood te gaan ( bijvoorbeeld: een bacterie leeft en hoeft niet dood te gaan ( het doet aan celdeling )), en als iets dood gaat, dan wel ^_^

Bewerkt: door commando
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 129
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • thebig

    20

  • commando

    19

  • Phoenyxar

    11

  • GolfG60

    10

en kijk, dat is juist mijn punt :puh: waarom allerlei gedoe met dingen geloven waar geen feiten op berust zijn... hou het simpel, geloof alleen de feiten. :sigaar:

En jij bent blijkbaar al dood geweest?

Er zijn geen feiten, want zover ik weet is nog nooit iemand uit de dood opgestaan en heeft hier op aarde kunnen verklaren dat ie nergens was of in de hemel of in een ander lichaam.

Link to comment
Delen op andere websites

Ja, maar Jezus heeft niet gezegd wat er gebeurde in de dood. Sinds wanneer gaan we de Bijbel trouwens letterlijk interpreteren? ;p

Commando: wat jij zegt berust ook op geen feiten, maar op jouw denken. Dat is niet genoeg om het een feit te maken.

Bacteriën kunnen trouwens ook doodgaan, als ze in een slecht leefmilieu terecht komen. En als een bacterie zich splitst, kunnen we ook niet meer zeggen dat hij nog leeft.

Da's net zoals bij bevruchte eicellen. Sommige mensen vinden dat een eicel vanaf de bevruchting rechten heeft van een mens, terwijl in de eerste twee weken deze nog kan opsplitsen in 2 levende wezens.

Link to comment
Delen op andere websites

want zover ik weet is nog nooit iemand uit de dood opgestaan en heeft hier op aarde kunnen verklaren dat ie nergens was of in de hemel of in een ander lichaam.

Jezus.

Laten we Jezus even buiten beschouwing vallen, want een bijbel is ook geen boek vol waarheid en feiten maar een geloof.

Link to comment
Delen op andere websites

en kijk, dat is juist mijn punt :puh: waarom allerlei gedoe met dingen geloven waar geen feiten op berust zijn... hou het simpel, geloof alleen de feiten. :sigaar:

En jij bent blijkbaar al dood geweest?

Er zijn geen feiten, want zover ik weet is nog nooit iemand uit de dood opgestaan en heeft hier op aarde kunnen verklaren dat ie nergens was of in de hemel of in een ander lichaam.

sisko_facepalm.gif

moet ik dood zijn, om de dood als feit aan te nemen? Zal lekker moeilijk gaan, want dan ben je niet dood. :bonk:

Dood ( wiki )

In de geneeskunde onderscheidt men verschillende definities van 'dood':

Klinisch dood: Toestand waarbij ABC (ademhaling, bewustzijn en circulatie (bloedsomloop) ) afwezig zijn. Door middel van reanimatie kan deze toestand soms ongedaan worden gemaakt. Als dit niet gebeurt dan treedt na 4 tot 6 minuten de biologische dood in.

Biologisch dood: Is de situatie, waarin (hersen)cellen onherstelbaar beschadigd zijn, waardoor het leven onherroepelijk is beëindigd.

Hersendood: Toestand van de hersenen waarbij de vitale hersenfuncties, door beschadiging op cellulair niveau, zoals ademhaling en bewustzijn zijn uitgeschakeld. Het lichaam reageert op geen enkele pijnprikkel, de ogen reageren niet meer op licht en het EEG (elektro-encefalogram = registratie van de elektrische hersenactiviteit) vertoont geen activiteit. Herstel is niet mogelijk en zonder kunstmatige beademing/voeding en medicijnen zal de biologische dood snel intreden. Wel kan spontane activiteit van het hart aanwezig zijn, waardoor pompfunctie en circulatie van bloed blijft bestaan. De toestand van hersendood maakt de overledene geschikt als donor met kloppend hart.

Hiernaast kent men nog de term juridisch dood; deze is in Nederland equivalent aan hersendood, althans, iemand die hersendood is is voor de wet ook dood. De vitale functies kunnen dan met hart-longmachines nog in stand worden gehouden, en het is wettelijk toegestaan om organen te verwijderen voor transplantatie. Dit betekent dat de lijn die de elektrische activiteiten van de hersenen weergeeft bij registratie door middel van een EEG vlak is (hersendood).

De term juridisch dood wordt ook gehanteerd als sprake is van een langdurige vermissing van een persoon. Door zonder overledene iemand juridisch dood te verklaren kan deze worden uitgeschreven uit het bevolkingsregister. Voor de wet is dan sprake van een officiële doodverklaring.

In het verleden bestond de burgerlijke dood als straf. Het hield in dat men al zijn rechten en bezit verloor. De Nederlandse grondwet van 1831 noemde de burgerlijke dood in het Burgerlijk Wetboek en stelde vast dat deze straf niet kon worden opgelegd. In het Nieuw Burgerlijk Wetboek (1992) wordt deze straf niet meer genoemd.

Binnen de (veelal evangelisch-)christelijke hoek kent men het begrip geestelijke dood, die geen betrekking heeft op het "fysiek dood zijn", maar op het "los van God zijn".

Link to comment
Delen op andere websites

en kijk, dat is juist mijn punt :puh: waarom allerlei gedoe met dingen geloven waar geen feiten op berust zijn... hou het simpel, geloof alleen de feiten. :sigaar:

En jij bent blijkbaar al dood geweest?

Er zijn geen feiten, want zover ik weet is nog nooit iemand uit de dood opgestaan en heeft hier op aarde kunnen verklaren dat ie nergens was of in de hemel of in een ander lichaam.

*Gifje*

moet ik dood zijn, om de dood als feit aan te nemen? Zal lekker moeilijk gaan, want dan ben je niet dood. :bonk:

De dood is zeker een feit, maar wat er na de dood is, daar zijn geen feiten over, hier hebben we het al 10 posts over dus hoe je ineens op dit komt mag joost weten.

Ohja, I'm gonna leave this here:

sisko_facepalm.gif

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind het persoonlijk heel raar om na te denken over de dood. Weet ik veel wat er gebeurt, kan het ook niet weten..

Daarnaast; wat als je dood bent, en de wereld gaat als maar door? Dat kan toch niet? Er moet wel zoiets zijn als een nieuw leven ofzo. Jij bent dood, krijgt niks meer te weten, maar de wereld gaat voor altijd verder. Ik weet niet hoe ik het hier moet uitleggen, maar als ik erover nadenk vind ik het heel vaag haha.

Maar als alle overleden mensen naar een hemel of hel gaan, dan moet het daar toch inmiddels enorm druk zijn?

Dat vraag ik me dus ook af. En met al die doden daarboven zijn alle mooie vrouwen daar allang bezet..

Wees niet bang, er zijn nog genoeg mannen hoor.

Link to comment
Delen op andere websites

Om het dan weer heel negatief te stellen geloof ik dat er echt niets is na de dood.

En of ik daarmee inzit? Tja, geniet gewoon van je tijd hier en maak het een 'onvergetelijke' periode (oh ironie).

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zelf denk gewoon dat als je dood bent dat er niks meer is.. Dan ben je gewoon een dood levenloos lijk bij wijze van.

Ik ben gelovig opgevoed, maar ik geloof niet. Zou wel mooi zijn dat ik me zelf zou kunnen geruststellen dat ik mijn grootouders en ouders dan weer zou zien in de 'Eeuwige jachtvelden', maar qua logica lukt het me gewoon niet om daar in te geloven.

Link to comment
Delen op andere websites

Het klinkt misschien raar om het hier te vertellen maar toch, het moet ergens gebeuren en hier is het toepasselijk.

Mijn vader is een paar minuten (2-3) klinisch dood geweest, pas na reanimatie kwam de hartslag weer terug waarbij z'n pacemaker 2 stoten afgaf, pas in de ambulance was z'n leven er wel maar z'n geest ofzo er niet. Hij heeft ook helemaal niets meegemaakt van de ambulancerit, althans.. hij kon zich een paar momenten herrineren ( hij was wel bij maar kan het niet navertellen ).. Daarom geloof ik niet dat je als wezen terugkomt na de dood. Je bent dood en je geest gaat naar de hemel. Ik heb het geluk dat me pa het heeft overleefd.. maar de schrik zat er goed in op dat moment.. in principe zit je gewoon een lijk te reanimeren namelijk. Ik kon wel barsten van de tranen op het moment dat die in de ambulance werd geladen. :cry: Maargoed, hij is weer helemaal de oude ( nouja z'n mentaliteit enzo ) maar het is wel anders qua slapen enzo.

Link to comment
Delen op andere websites

en kijk, dat is juist mijn punt :puh: waarom allerlei gedoe met dingen geloven waar geen feiten op berust zijn... hou het simpel, geloof alleen de feiten. :sigaar:

En jij bent blijkbaar al dood geweest?

Er zijn geen feiten, want zover ik weet is nog nooit iemand uit de dood opgestaan en heeft hier op aarde kunnen verklaren dat ie nergens was of in de hemel of in een ander lichaam.

*Gifje*

moet ik dood zijn, om de dood als feit aan te nemen? Zal lekker moeilijk gaan, want dan ben je niet dood. :bonk:

De dood is zeker een feit, maar wat er na de dood is, daar zijn geen feiten over, hier hebben we het al 10 posts over dus hoe je ineens op dit komt mag joost weten.

Ohja, I'm gonna leave this here:

*Gifje* :D

Nonsens natuurlijk, ook over na de dood zijn er feiten :bonk:

nogmaals, de link

dood #Na de dood ( wiki )

en vervolgens begint het Ontbindingsproces

@the big: incorrect, mijn denken baseer ik enkel op feiten. ^_^ dat dat dan mijn gedachtevorming vormt, dat klopt.

Bewerkt: door commando
Link to comment
Delen op andere websites

en kijk, dat is juist mijn punt :puh: waarom allerlei gedoe met dingen geloven waar geen feiten op berust zijn... hou het simpel, geloof alleen de feiten. :sigaar:

En jij bent blijkbaar al dood geweest?

Er zijn geen feiten, want zover ik weet is nog nooit iemand uit de dood opgestaan en heeft hier op aarde kunnen verklaren dat ie nergens was of in de hemel of in een ander lichaam.

*Gifje*

moet ik dood zijn, om de dood als feit aan te nemen? Zal lekker moeilijk gaan, want dan ben je niet dood. :bonk:

De dood is zeker een feit, maar wat er na de dood is, daar zijn geen feiten over, hier hebben we het al 10 posts over dus hoe je ineens op dit komt mag joost weten.

Ohja, I'm gonna leave this here:

*Gifje* :D

Nonsens natuurlijk, ook over na de dood zijn er feiten :bonk:

nogmaals, de link

dood #Na de dood ( wiki )

en vervolgens begint het Ontbindingsproces

@the big: incorrect, mijn denken baseer ik enkel op feiten. ^_^ dat dat dan mijn gedachtevorming vormt, dat klopt.

Godverdomme Commando man, lees eens het dik gedrukte, na de dood bedoelen we niet het rouwen en wat er met je lichaam gebeurd maar met je geest.

Waar jij naar toe linkt klopt niet in het onderwerp waar we het over hebben en iedere oetlul kan dit opzoeken.

Om het je makkelijk en duidelijk te maken:

Ja, je gaat dood.

Ja, je wordt onderzocht(schouwen).

Ja, je wordt begraven of gecremeerd.

Ja, je familie/kennissen rouwen om je(als goed is).

Ja, ....

Ja, ....

Ja, ....

Nu we dit behandelt hebben wat er niet toe doet maargoed, nogmaals, kom op met je feiten wat er met je GEEST gebeurd als je dood bent.

Link to comment
Delen op andere websites

Commando: je verwart de feiten over de dood die je als persoon kan waarnemen en redeneren met de feiten die je niet kan waarnemen of weten.

Een feit over de dood is dat wanneer iemand dood is, die niet opeens zal recht springen en in het rond huppelen. De persoon is dood, er is vandaag de dag geen middel gevonden om mensen uit de dood te laten rijzen.

De feiten die je niet kan waarnemen over de dood, zijn eigenlijk geen feiten, maar vermoedens, theorieën, geloven. Zoiets als de hemel dus. Niemand weet of er al dan niet een hemel is, hoe die er dan uit moge wezen, of je daar op de schoot van Onze Heilige, naar mijn mening niet-bestaande, Heer kan zitten en zo voort.

Zo is het volgens mij ook nog nooit bewezen of we de ziel apart van het lichaam mogen zien. Gaat de ziel dood nadat het lichaam sterft, is er de mogelijkheid dat die voortleeft in een ander wezen of komen we in een plaats terecht waar we al onze overleden dierbaren terugzien?

Zelf ben ik het helemaal eens met je over dat je na de dood gewoon dood bent, dat je ziel niet ergens verder leeft, dat de hemel niet bestaat. Maar echt met zekerheid kan noch jij noch ik dat zeggen. Daarvoor dient filosofie net, om dat soort onverklaarbare vragen te bespreken en er mogelijke oplossingen voor te vinden. Hoe je het ook draait of keert: zowat alles omtrent de dood is onverklaarbaar, dus kan erover gefilosofeerd worden.

Het klinkt misschien raar om het hier te vertellen maar toch, het moet ergens gebeuren en hier is het toepasselijk.

Mijn vader is een paar minuten (2-3) klinisch dood geweest, pas na reanimatie kwam de hartslag weer terug waarbij z'n pacemaker 2 stoten afgaf, pas in de ambulance was z'n leven er wel maar z'n geest ofzo er niet. Hij heeft ook helemaal niets meegemaakt van de ambulancerit, althans.. hij kon zich een paar momenten herrineren ( hij was wel bij maar kan het niet navertellen ).. Daarom geloof ik niet dat je als wezen terugkomt na de dood. Je bent dood en je geest gaat naar de hemel. Ik heb het geluk dat me pa het heeft overleefd.. maar de schrik zat er goed in op dat moment.. in principe zit je gewoon een lijk te reanimeren namelijk. Ik kon wel barsten van de tranen op het moment dat die in de ambulance werd geladen. :cry: Maargoed, hij is weer helemaal de oude ( nouja z'n mentaliteit enzo ) maar het is wel anders qua slapen enzo.

Daar heb ik eens een reportage over gezien, over zo'n bijna dood ervaringen. Onze hersenen zitten zeer gecompliceerd in elkaar, er werd in de jaren '50 verwacht dat we de werking snel zouden kunnen ontrafelen, maar daar zitten we nu nog altijd mee bezig. Daardoor is het ook onmogelijk om robots te bouwen die volledig zelfstandig kunnen leven.

De hersenen zijn tot ongelooflijke dingen in staat. Ik weet er niet meer het fijne van, maar in dat soort toestanden kunnen hersenen je een soort goed gevoel geven (te vergelijken met de effecten van drugs) of ze kunnen zelfs de indruk wekken dat je als een persoon boven jezelf zweeft en jezelf ziet bv. in je operatiebed.

Persoonlijk geloof ik dat deze uitleg waar is, al kunnen ze het niet met zekerheid verklaren. De personen die zo'n ervaring echter meemaken, maken dat heel intensief mee en geloven dat echt.

Link to comment
Delen op andere websites

Nonsens natuurlijk, ook over na de dood zijn er feiten :bonk:

nogmaals, de link

dood #Na de dood ( wiki )

en vervolgens begint het Ontbindingsproces

@the big: incorrect, mijn denken baseer ik enkel op feiten. ^_^ dat dat dan mijn gedachtevorming vormt, dat klopt.

*** Commando man, lees eens het dik gedrukte, na de dood bedoelen we niet het rouwen en wat er met je lichaam gebeurd maar met je geest.

Waar jij naar toe linkt klopt niet in het onderwerp waar we het over hebben en iedere oetlul kan dit opzoeken.

Om het je makkelijk en duidelijk te maken:

Ja, je gaat dood.

Ja, je wordt onderzocht(schouwen).

Ja, je wordt begraven of gecremeerd.

Ja, je familie/kennissen rouwen om je(als goed is).

Ja, ....

Ja, ....

Ja, ....

Nu we dit behandelt hebben wat er niet toe doet maargoed, nogmaals, kom op met je feiten wat er met je GEEST gebeurd als je dood bent.

Allereerst, denk om je taalgebruik svp, het is een normale discussie, daarbij moeten we het gewenst taalgebruik blijven aanhouden, en niet gaan vloeken :sigaar:

wat er met je geest gebeurt lijkt me ook nogal vrij logisch als je de definitie van 'dood' weet.

In de geneeskunde onderscheidt men verschillende definities van 'dood':

Klinisch dood: Toestand waarbij ABC (ademhaling, bewustzijn en circulatie (bloedsomloop) ) afwezig zijn. Door middel van reanimatie kan deze toestand soms ongedaan worden gemaakt. Als dit niet gebeurt dan treedt na 4 tot 6 minuten de biologische dood in.

Biologisch dood: Is de situatie, waarin (hersen)cellen onherstelbaar beschadigd zijn, waardoor het leven onherroepelijk is beëindigd.

Hersendood: Toestand van de hersenen waarbij de vitale hersenfuncties, door beschadiging op cellulair niveau, zoals ademhaling en bewustzijn zijn uitgeschakeld. Het lichaam reageert op geen enkele pijnprikkel, de ogen reageren niet meer op licht en het EEG (elektro-encefalogram = registratie van de elektrische hersenactiviteit) vertoont geen activiteit. Herstel is niet mogelijk en zonder kunstmatige beademing/voeding en medicijnen zal de biologische dood snel intreden. Wel kan spontane activiteit van het hart aanwezig zijn, waardoor pompfunctie en circulatie van bloed blijft bestaan. De toestand van hersendood maakt de overledene geschikt als donor met kloppend hart.

Hiernaast kent men nog de term juridisch dood; deze is in Nederland equivalent aan hersendood, althans, iemand die hersendood is is voor de wet ook dood. De vitale functies kunnen dan met hart-longmachines nog in stand worden gehouden, en het is wettelijk toegestaan om organen te verwijderen voor transplantatie. Dit betekent dat de lijn die de elektrische activiteiten van de hersenen weergeeft bij registratie door middel van een EEG vlak is (hersendood).

De term juridisch dood wordt ook gehanteerd als sprake is van een langdurige vermissing van een persoon. Door zonder overledene iemand juridisch dood te verklaren kan deze worden uitgeschreven uit het bevolkingsregister. Voor de wet is dan sprake van een officiële doodverklaring.

In het verleden bestond de burgerlijke dood als straf. Het hield in dat men al zijn rechten en bezit verloor. De Nederlandse grondwet van 1831 noemde de burgerlijke dood in het Burgerlijk Wetboek en stelde vast dat deze straf niet kon worden opgelegd. In het Nieuw Burgerlijk Wetboek (1992) wordt deze straf niet meer genoemd.

Binnen de (veelal evangelisch-)christelijke hoek kent men het begrip geestelijke dood, die geen betrekking heeft op het "fysiek dood zijn", maar op het "los van God zijn".

dood = niet levend, dus m.a.w. als je dood ( +hersendood ) bent, dan is de menselijke geest dus ook niet levend. :Y

"is het mogelijk dat je daarna weer kan leven"

hangt van de tijd af dat je "buitenwesten" bent. Ook is de technologie nu nog niet zo goed, dat je na een dag weer kan leven... maar wie weet wat de toekomst bied :puh:

-----

Commando: je verwart de feiten over de dood die je als persoon kan waarnemen en redeneren met de feiten die je niet kan waarnemen of weten.

Een feit over de dood is dat wanneer iemand dood is, die niet opeens zal recht springen en in het rond huppelen. De persoon is dood, er is vandaag de dag geen middel gevonden om mensen uit de dood te laten rijzen.

De feiten die je niet kan waarnemen over de dood, zijn eigenlijk geen feiten, maar vermoedens, theorieën, geloven. Zoiets als de hemel dus. Niemand weet of er al dan niet een hemel is, hoe die er dan uit moge wezen, of je daar op de schoot van Onze Heilige, naar mijn mening niet-bestaande, Heer kan zitten en zo voort.

jij zegt m.a.w:

Commando: je verwart de feiten over de dood die je als persoon kan waarnemen en redeneren met de vermoedens, theorieën, geloven die je niet kan waarnemen of weten.

Ik verward ( in dit geval ) de feiten niet met vermoedens, theorieën en geloven. immers, zoals ik al zei baseer ik mijn mening alleen op feiten; dingen die je niet kan waarnemen of weten, of vermoedens, theorieën, geloven die je niet kan waarnemen of weten, zijn dus ook geen feiten. Hier baseer ik dus ook niet mijn mening op. :sigaar:

dat jullie ( golf & the big ) het over over vermoedens, theorieën, geloven die je niet kan waarnemen of weten hebben, lijkt mij duidelijk. Mij lijkt het echter, makkelijker ( of zoals in hiervoor genoemde berichten 'simpel' ), sneller zonder fouten en tot een betere en duidelijkere conclusie te komen als je een mening alleen op feiten te baseert.

Het klinkt misschien raar om het hier te vertellen maar toch, het moet ergens gebeuren en hier is het toepasselijk.

Mijn vader is een paar minuten (2-3) klinisch dood geweest, pas na reanimatie kwam de hartslag weer terug waarbij z'n pacemaker 2 stoten afgaf, pas in de ambulance was z'n leven er wel maar z'n geest ofzo er niet. Hij heeft ook helemaal niets meegemaakt van de ambulancerit, althans.. hij kon zich een paar momenten herrineren ( hij was wel bij maar kan het niet navertellen ).. Daarom geloof ik niet dat je als wezen terugkomt na de dood. Je bent dood en je geest gaat naar de hemel. Ik heb het geluk dat me pa het heeft overleefd.. maar de schrik zat er goed in op dat moment.. in principe zit je gewoon een lijk te reanimeren namelijk. Ik kon wel barsten van de tranen op het moment dat die in de ambulance werd geladen. :cry: Maargoed, hij is weer helemaal de oude ( nouja z'n mentaliteit enzo ) maar het is wel anders qua slapen enzo.

Daar heb ik eens een reportage over gezien, over zo'n bijna dood ervaringen. Onze hersenen zitten zeer gecompliceerd in elkaar, er werd in de jaren '50 verwacht dat we de werking snel zouden kunnen ontrafelen, maar daar zitten we nu nog altijd mee bezig. Daardoor is het ook onmogelijk om robots te bouwen die volledig zelfstandig kunnen leven.

De hersenen zijn tot ongelooflijke dingen in staat. Ik weet er niet meer het fijne van, maar in dat soort toestanden kunnen hersenen je een soort goed gevoel geven (te vergelijken met de effecten van drugs) of ze kunnen zelfs de indruk wekken dat je als een persoon boven jezelf zweeft en jezelf ziet bv. in je operatiebed.

Persoonlijk geloof ik dat deze uitleg waar is, al kunnen ze het niet met zekerheid verklaren. De personen die zo'n ervaring echter meemaken, maken dat heel intensief mee en geloven dat echt.

ik zou dat een klinisch dood ervaring noemen, je bent immers al klinisch dood geweest. De benaming 'bijna dood ervaring', lijkt mij alleen geschikt als je nooit dood bent geweest, maar bijna dood bent geweest. :Y

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...