Jump to content

Game of Thrones


Jimmiefitz

Recommended Posts

game-of-thrones-poster.jpg

Game of Thrones is een Amerikaanse fantasy-televisieserie die vanaf 17 april 2011 uitgezonden wordt op de televisiezender HBO. De serie is gebaseerd op de boeken uit de serie Een Lied van IJs en Vuur van de Amerikaanse schrijver George R.R. Martin. De serie draait om zeven adellijke families die strijden om de macht over het mythische land van Westeros.

Iemand die deze prachtige serie volgt? Ik heb de afleveringen van seizoen 1 nu allemaal gezien en kan niet wachten op seizoen 2 dat op 1 april begint. HBO heeft bevestigd dat het nog een aantal jaar zal voortduren, dus we krijgen nog een hoop seizoenen. :)

De trailer van seizoen 2:

http://www.youtube.com/watch?v=rOzXsqoJhtE

Leuk weetje is dat Carice van Houten vanaf seizoen 2 een grote rol heeft.

Bewerkt: door Jimmiefitz
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 157
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • JasonStatham

    25

  • .Sharingan

    21

  • moechy

    17

  • Jimmiefitz

    12

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • 1 maand later...
  • 8 maanden later...

@Haruhi Suzumiya

Hahaha ja bij me gold dat ook ongeveer, haha goeie man!

I am hooked!

Geweldige serie, interessante mix van acteurs ook, en een boel mysterieuze dingen.

Goeie verhaallijn en je kunt nooit weten hoe iemand is.

De seizoenen zijn wat kort das jammer, maar ik raak wel benieuwd naar de boeken.

Ik had van de boeken gehoord en het werd me ook aangeraden, maar wist er weinig van. Totdat ze de serie gingen uitzenden hier op tv.

Ben nu verslaafd en heb seizoen 1 gezien, ik ga zeker verder kijken en later vast de boeken nog lezen.

Die boeken heb ik overigens met kerst gekregen de 1e 2 boeken in ieder geval, maar heb nog andere dingen te lezen dus dat komt nog.

Bewerkt: door Forever GTA
Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 maanden later...

Iemand die de season premiere al heeft gezien? Begint gelijk goed en sinds dit jaar is Game of Thrones ook op HBO Nederland te zien, om 20;30, de dag na de uitzending in Amerika.

@Forever GTA: Ben je al begonnen? Ik ben zelf halverwege boek 1, maar zodra ik op vakantie ga zal het lezen wat sneller gaan zodat ik de reistijd kan versnellen. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Iemand die de season premiere al heeft gezien? Begint gelijk goed (...)

Wat was er meteen zo goed aan dan? Ja, na al dat wachten was het natuurlijk mooi dat er weer een nieuwe aflevering was, maar ik begin toch sterk te twijfelen of ik dit ga blijven kijken. Er zijn naar mijn mening echt te veel verhaallijnen die gevolgd worden. Als ze die allemaal in één aflevering stoppen, zoals deze aflevering ongeveer het geval was, dan krijg je dat ze allemaal erg kort aan bod komen. Ga je iedere week een paar níet laten zien, dan haak ik echt of voor het verhaal: dan moet ik één of twee afleveringen echt weer in die verhaallijn komen die ze dan pakken.

Link to comment
Delen op andere websites

Jij ergert je dus alleen aan de vele personages die per aflevering aan bod komen of is er verder nog iets wat je irriteert? Ik heb er totaal geen moeite mee, vind het zelfs wel origineel aangezien dit een andere opzet is vergeleken de meeste series. In de boeken is het ongeveer hetzelfde, er wordt een hoofdstuk gewijd aan één personage.

Maar ik vond het een goed begin omdat dit simpelweg één van mijn favoriete series is. Ik ben niet heel erg van het fantansie genre, maar ik vind het verhaal, de personages, de opzet en de prachtige shots in Game of Thrones zeer tof. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Jij ergert je dus alleen aan de vele personages die per aflevering aan bod komen of is er verder nog iets wat je irriteert?

Nou ja, ik erger me daar niet zozeer aan, maar meer dat ik 't door die vele verhaallijnen moeilijk vind om echt goed te volgen. Kan aan mijn concentratieboog liggen wellicht, maar ik ben door die vele personages ook constant aan het bedenken over wie ze het hebben als er weer 's een naam noemen. Dat maakt het voor mij vervelend om naar te kijken. Verder spreken de sfeer en de beelden me wel aan, maar ik zou 't fijner vinden als er net even twee verhaallijntjes of zo minder waren.

Link to comment
Delen op andere websites

Het zou me ook niet verbazen als er meer mensen zijn die het moeilijk vinden. De namen onthoud ik ook niet, de nieuwe personages sowieso niet en ik heb zelfs moeite met de klassieke. Ook omdat de namen nou niet bepaald Engels zijn en sommige personages er wel drie hebben.

Zou jij dan liever hebben dat de verhaallijn van één personage in een aflevering in één keer wordt laten zien of dat je het houdt zoals het nu is en een personage twee, soms drie keer per aflevering terugkomt?

Link to comment
Delen op andere websites

Zou jij dan liever hebben dat de verhaallijn van één personage in een aflevering in één keer wordt laten zien of dat je het houdt zoals het nu is en een personage twee, soms drie keer per aflevering terugkomt?

Ik denk niet dat dat het verschil gaat maken. De variatie tussen verhaallijnen mag wel, en ook wel meerdere switches per aflevering, maar er zijn naar mijn idee gewoon te veel verhaallijnen. Neem nu die eerste aflevering van het nieuwe seizoen. We hebben John Snow gezien in dat tentenkamp, we hebben de white walkers (zo heten ze toch?) even gezien met die dikke van The Wall en degenen die hem hebben gered, we zagen de draken en die verhaallijn, Carice haar deel, die lilliputter en z'n zus (ja, geen namen dus :7), de vrouw en zoon van Stark, en dan hebben we nog niet eens gekeken in Winterfell. Dat zijn 7 verschillende lijntjes, en misschien mis ik dan ook nog wel iets. Dat vind ik echt te veel om allemaal te volgen en te onthouden.

Natuurlijk, dit was de eerste aflevering, dus logisch dat ze (bijna) alle lijntjes weer op willen pakken, maar als ze straks bijvoorbeeld Carice twee afleveringen skippen, dan moet ik er daarna echt weer in komen.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

De nieuwe aflevering (episode 3) vind ik de beste tot nu toe. Het was een stuk spannender dan de voorgaande en 't is wat duidelijker geworden wat er dit seizoen staat te gebeuren. Er zaten ook een aantal verassende wendingen in, vooral de scène dat Tyrion 3 hoeren cadeau geeft aan Pod, die uiteindelijk geen geld willen vond ik wel grappig. Sowieso brengt Tyrion er nog wat humor in, verder is de serie nogal kleurloos behalve met Daenarys. Verder was de meeste actie en de grootste gebeurtenis (natuurlijk) op het eind te vinden.

Ik ben erg benieuwd naar de volgende afleveringen. De familie Lannister heeft enorm veel macht in Westeros. Tywin al helemaal, nu Jaimy zo is verminkt gaat het heel interessant worden. Hij zal sowieso wraak willen nemen, dat zal groots worden en ik ben ook benieuwd naar de reactie van Cersei en Tyrion.

Ik begin de namen (eindelijk) te onthouden. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...