Jump to content

[EK12] Voorbereiding Oranje


Visser23

Recommended Posts

2-0 winst tegen Slowakije. Mooi gedaan dacht ik :)

Mooi gedaan, mooi gedaan...mwa, denk het niet. Ja, degelijk, weinig weggegeven, maar erg overtuigend vond ik het niet. Oranje heeft wel de stijgende lijn te pakken, dus als dat zo doorgaat komt het misschien nog wel goed. De basisopstelling begint volgens mij meer vorm te krijgen met 'gewoon' Robben, Sneijder, Van Persie en Afellay voorin. Wel ben ik nog benieuwd wie nu de linksback wordt. Schaars vond ik aanvallend veel te weinig brengen. Voor een van oorsprong middenvelder mag je daar meer van verwachten.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 37
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Venzio

    9

  • Jesperkaj

    7

  • NandroDavids

    5

  • Visser23

    5

Mooi gedaan, mooi gedaan...mwa, denk het niet. Ja, degelijk, weinig weggegeven, maar erg overtuigend vond ik het niet. Oranje heeft wel de stijgende lijn te pakken, dus als dat zo doorgaat komt het misschien nog wel goed. De basisopstelling begint volgens mij meer vorm te krijgen met 'gewoon' Robben, Sneijder, Van Persie en Afellay voorin. Wel ben ik nog benieuwd wie nu de linksback wordt. Schaars vond ik aanvallend veel te weinig brengen. Voor een van oorsprong middenvelder mag je daar meer van verwachten.

Met 'mooi gedaan' bedoelde ik de uitslag. Heb de wedstrijd helaas niet kunnen zien, dus daar kan ik ook niet over oordelen :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

6-0! :dans:

Ja, de tegenstander was natuurlijk verschrikkelijk zwak, dus zoveel zegt dit niet. Maar vooral in de eerste helft lag het tempo mooi hoog en werd er voorin goed gecombineerd. Vandaag was volgens mij een uitstekend voorbeeld van waarom Van Marwijk kiest voor Van Persie in de spits in plaats van Huntelaar. Van Persie is veel meer voetballend aanwezig. Hij combineert makkelijk met Sneijder, Afellay en Robben en kan met die spelers ruilen van positie waardoor er veel variëteit in de voorhoede zit. Met Huntelaar zag je meteen dat de flanken en de 10 het zelf moesten doen en dat Huntelaar voorin wachtte op de bal en eigenlijk niet aanwezig was.

Prima resultaat en dit keer een uitzwaaiwedstrijd zonder blessures, dus lekker om op deze manier naar 't EK te gaan :)

Link to comment
Delen op andere websites

Maar wat me wel opviel, was dat er vaak geen spits was. Niemand in de buurt van het zestien meter gebied. Dan stonden ze er allemaal in een halve kring omheen. Als er dan een goede voorzet gegeven werd, was er niemand in de buurt om hem binnen te koppen. Soms leek het alsof iedereen besefte dat er niemand in de spits stond, dus gingen ze met zijn drieën tegelijk naar binnen, waardoor de ruimtes erg klein waren. Dan kan je wel lekker beetje willen combineren daar, maar dat lukt niet als er goede verdedigers staan.

Vond Willems leuk om te kijken, lekker brutaal. :puh: Helaas wel wat kleine foutjes, die je wel kunt maken tegen Noord-Ierland, maar niet tegen Denemarken en al helemaal niet tegen Duitsland of Portugal.

Zeker een vermakelijke wedstrijd om naar te kijken, dus het was wel leuk. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Was inderdaad wel leuk om naar te kijken. Goede motivatie om naar het EK te gaan, denk ik. Ik vind het erg jammer dat Van Persie de voorkeur krijgt boven Huntelaar, want ik denk dat je aan Van Persie niet veel zal hebben tegen een ploeg als Duitsland. Die acties en combinaties tegen een ploeg als Duitsland zie ik niet veel lukken. Tegen ploegjes als Denemarken, Noord-Ierland etc. is Van Persie uitstekend.

Link to comment
Delen op andere websites

In de ondertitel staat de vraag of Robben heel blijft tot de start van het EK, en dat lijkt ook zo te zijn. Mathijsen daarentegen gaat de wedstrijd tegen Denemarken niet redden. Sterker nog: de kans bestaat dat Mathijsen uiteindelijk nog wordt vervangen in de selectie. Dat kan Van Marwijk nog tot 24 uur voor de eerste wedstrijd doen, dus tot vrijdag 18.00 uur. Wie zou dat dan moeten worden? Nick Viergever?

Link to comment
Delen op andere websites

In de ondertitel staat de vraag of Robben heel blijft tot de start van het EK, en dat lijkt ook zo te zijn. Mathijsen daarentegen gaat de wedstrijd tegen Denemarken niet redden. Sterker nog: de kans bestaat dat Mathijsen uiteindelijk nog wordt vervangen in de selectie. Dat kan Van Marwijk nog tot 24 uur voor de eerste wedstrijd doen, dus tot vrijdag 18.00 uur. Wie zou dat dan moeten worden? Nick Viergever?

Denk als Mathijssen uit de selectie word geplaatst het een echte slag zou zijn. Dodelijk wil ik nog niet zeggen maar een echte vervanger hebben we niet. Hij heeft toch wel een goede pak met ervaring wat toch wel handig is om Willems een beetje te sturen. Iemand zoals Vlaar kan dat echt nog niet. Heeft nog geen 10 interlands tegen de 80 van Mathijssen en die speelt ook nog wel op een hoger niveau Feyenoord.

Ben zeer benieuwd.

Link to comment
Delen op andere websites

Kunnen we Bouma ook niet laten vervangen? Dan zou ik al te graag de Vrij en Viergever als vervangers zien. clown.gif

Hebben allebei geen ervaring. Bouma heeft dat nog wel een beetje. Denk dat je toch wel in defensief opzicht het best wat ervaring mag hebben. En denk niet dat je op zo'n moment spelers moet laten groeien.

Link to comment
Delen op andere websites

Wat heb je nou aan ervaring als je door elke aanvaller voorbij wordt gelopen? Dan zij ik liever een jonge knaap die de komende jaren ook nog zat interlands zal spelen i.p.v. iemand die al 33 jaar is en verder dit seizoen ook al dramatisch gespeeld heeft.

Link to comment
Delen op andere websites

Wat heb je nou aan ervaring als je door elke aanvaller voorbij wordt gelopen? Dan zij ik liever een jonge knaap die de komende jaren ook nog zat interlands zal spelen i.p.v. iemand die al 33 jaar is en verder dit seizoen ook al dramatisch gespeeld heeft.

Denk niet dat het uitmaakt of je iemand als de Vrij speelt en niet weet wat hij moet doen en dan ongelooflijke fouten gaat maken. Wel spannend om daar te spelen en maak je 1 grote fout is heel Nederland boos op je.

Vind het met Bouma altijd meevallen, zo super slecht vind ik hem nou ook niet.

Link to comment
Delen op andere websites

Denk niet dat het uitmaakt of je iemand als de Vrij speelt en niet weet wat hij moet doen en dan ongelooflijke fouten gaat maken. Wel spannend om daar te spelen en maak je 1 grote fout is heel Nederland boos op je.

Wat maakt hier uit hoeveel ervaring iemand heeft? Je wordt sowieso teleurgesteld op een speler die een beslissende fout maakt, ongeacht dat de Vrij, Viergever, Bouma of een andere speler is.

Vind het met Bouma altijd meevallen, zo super slecht vind ik hem nou ook niet.

Ik zeg ook niet dat dat hij superslecht is. Ik vind alleen dat hij niet thuis hoort in deze selectie.

Link to comment
Delen op andere websites

Denk niet dat het uitmaakt of je iemand als de Vrij speelt en niet weet wat hij moet doen en dan ongelooflijke fouten gaat maken. Wel spannend om daar te spelen en maak je 1 grote fout is heel Nederland boos op je.

Wat maakt hier uit hoeveel ervaring iemand heeft? Je wordt sowieso teleurgesteld op een speler die een beslissende fout maakt, ongeacht dat de Vrij, Viergever, Bouma of een andere speler is.

Vind het met Bouma altijd meevallen, zo super slecht vind ik hem nou ook niet.

Ik zeg ook niet dat dat hij superslecht is. Ik vind alleen dat hij niet thuis hoort in deze selectie.

Maar dat horen Viergever en de Vrij ook niet. Vlaar gaat dan nog wel, maar hij doet ook nog onder voor Mathijssen en Mathijssen is natuurlijk ook niet de beste.

Link to comment
Delen op andere websites

Wat heb je nou aan ervaring als je door elke aanvaller voorbij wordt gelopen? Dan zij ik liever een jonge knaap die de komende jaren ook nog zat interlands zal spelen i.p.v. iemand die al 33 jaar is en verder dit seizoen ook al dramatisch gespeeld heeft.

Denk niet dat het uitmaakt of je iemand als de Vrij speelt en niet weet wat hij moet doen en dan ongelooflijke fouten gaat maken. Wel spannend om daar te spelen en maak je 1 grote fout is heel Nederland boos op je.

Vind het met Bouma altijd meevallen, zo super slecht vind ik hem nou ook niet.

Bouma is een echte veteraan, hij past helemaal niet meer in dit Oranje. Hij wordt zo door de vedettes er uit gelopen. Daarnaast is hij niet balvast, heeft een redelijke pass maar is niet snel. Overigens vind ik het raar dat Willems boven Emanuelson wordt gekozen. Maargoed, ik hoop natuurlijk dat ze een beetje ver komen. :bier:

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...