Jump to content

[EK12] Selectie Oranje


Kloep

Recommended Posts

De selectie is bekend:

Keepers:

Tim Krul (Newcastle United)

Maarten Stekelenburg (AS Roma)

Michel Vorm (Swansea City)

Verdedigers:

Khalid Boulahrouz (VfB Stuttgart)

Wilfred Bouma (PSV)

John Heitinga (Everton)

Joris Mathijsen (Málaga)

Ron Vlaar (Feyenoord)

Gregory van der Wiel (Ajax)

Jetro Willems (PSV)

Middenvelders:

Ibrahim Afellay (Barcelona)

Mark van Bommel (AC Milan)

Nigel de Jong (Manchester City)

Stijn Schaars (Sporting)

Wesley Sneijder (Inter)

Kevin Strootman (PSV)

Rafael van der Vaart (Tottenham Hotspur)

Aanvallers:

Klaas Jan Huntelaar (Schalke 04)

Luuk de Jong (FC Twente)

Dirk Kuyt (Liverpool)

Luciano Narsingh (sc Heerenveen)

Robin van Persie (Arsenal)

Arjen Robben (Bayern München)

Link to comment
Delen op andere websites

De eerste afvallers zijn bekend: Büttner, Cillessen, Emanuelson, John, Maduro, Mulder, Viergever, De Vrij en Wijnaldum. Op zich een aantal logische namen, maar vooral het afvallen van Büttner én Emanuelson valt me op. Dat betekent dat we voor de linksbackpositie een stuk minder opties hebben: Schaars, Anita, Willems en Bouma. Büttner en Emanuelson waren wat mij betreft eerste keus als linksback.

Nu moeten er nog 4 afvallen en als 't aan mij ligt zijn dat Bouma, Siem de Jong, Maher en Lens. Zet Anita dan maar linksback, dat komt dan wel goed, en neem Willems mee om ervaring op te doen. Dan heb je Bouma gelukkig niet nodig, helemaal omdat we Schaars ook nog achter de hand hebben dan. Verder hebben we Siem de Jong en Maher niet nodig, omdat op die positie Sneijder, VDV, Afellay en Van Persie ook prima uit de voeten kunnen. Tot slot laat ik Lens afvallen, omdat dat simpelweg de minste van alle aanvallers is.

Link to comment
Delen op andere websites

Doelmannen:

Tim Krul (Newcastle United)

Maarten Stekelenburg (AS Roma)

Michel Vorm (Swansea City)

Verdedigers:

Khalid Boulahrouz (VfB Stuttgart)

Wilfred Bouma (PSV)

John Heitinga (Everton)

Joris Mathijsen (Málaga)

Ron Vlaar (Feyenoord)

Gregory van der Wiel (Ajax)

Jetro Willems (PSV)

Middenvelders:

Ibrahim Afellay (Barcelona)

Vurnon Anita (Ajax)

Mark van Bommel (AC Milan)

Nigel de Jong (Manchester City)

Siem de Jong (Ajax)

Adam Maher (AZ)

Stijn Schaars (Sporting)

Wesley Sneijder (Inter)

Kevin Strootman (PSV)

Rafael van der Vaart (Tottenham Hotspur)

Aanvallers:

Klaas Jan Huntelaar (Schalke 04)

Luuk de Jong (FC Twente)

Dirk Kuyt (Liverpool)

Jeremain Lens (PSV)

Luciano Narsingh (sc Heerenveen)

Robin van Persie (Arsenal)

Arjen Robben (Bayern München)

Link to comment
Delen op andere websites

Nu moeten er nog 4 afvallen en als 't aan mij ligt zijn dat Bouma, Siem de Jong, Maher en Lens. Zet Anita dan maar linksback, dat komt dan wel goed, en neem Willems mee om ervaring op te doen. Dan heb je Bouma gelukkig niet nodig, helemaal omdat we Schaars ook nog achter de hand hebben dan. Verder hebben we Siem de Jong en Maher niet nodig, omdat op die positie Sneijder, VDV, Afellay en Van Persie ook prima uit de voeten kunnen. Tot slot laat ik Lens afvallen, omdat dat simpelweg de minste van alle aanvallers is.

Ben het redelijk met je eens. Alleen vind ik 2 spitsen meer dan genoeg, dus mag Luuk de Jong van mij ook afvallen. Huntelaar is mijn nummer 1 (ook al is dhr. van Marwijk het daar waarschijnlijk niet mee eens), Van Persie nummer 2. Ook Kuyt zou eventueel in de spits kunnen spelen.

Ik snap ook niet waarom Emanuelson afgevallen is. Hij heeft zich inmiddels toch wel redelijk bewezen bij AC Milan. En dat is wel op ander niveau dan een keertje vlammen in de eredivisie...

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Nu moeten er nog 4 afvallen en als 't aan mij ligt zijn dat Bouma, Siem de Jong, Maher en Lens. Zet Anita dan maar linksback, dat komt dan wel goed, en neem Willems mee om ervaring op te doen. Dan heb je Bouma gelukkig niet nodig...

Goed, Bert denkt daar iets anders over:

De laatste 4 afvallers zijn bekend: Siem De Jong, Maher, Lens en Anita.

Blijkbaar heeft Anita zich in het trainingskamp niet voldoende bewezen als linksback en durft Van Marwijk het aan met Willems en Schaars, en eventueel nog Bouma achter de hand. Ik hoop van harte dat dat laatste niet nodig zal blijken te zijn. Of kan Bouma dit jaar voor een Ooijertje zorgen, door bijvoorbeeld in de halve finale tegen Spanje een uitstekende wedstrijd te spelen als vervanger van een lichtgeblesseerde Mathijsen? Ik zie het niet gebeuren... :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Ik twijfel over de keuze van Bert om Strootman in de selectie te laten, aangezien ik dit een veel te overschatte voetballer vind. Maher heeft dit jaar veel meer laten zien en dat voor een 18-jarige, dus ik vind het jammer dat hij niet geselecteerd is in plaats van Strootman. Verder ben ik tevreden over de doelverdedigers, de aanval en het middenveld, maar onze verdediging blijft een zorgenkindje. Wat zal die Ronaldo lachen als hij rechtsbuiten staat (hij en Nani wisselen vaak van positie) tegenover een 18-jarige linksback die pas 20 opwachtingen heeft gemaakt in de hoofdmacht van PSV, die helemaal onder de voet werd gelopen door de rechtsbuiten van Valencia in de Europa League.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik twijfel over de keuze van Bert om Strootman in de selectie te laten, aangezien ik dit een veel te overschatte voetballer vind. Maher heeft dit jaar veel meer laten zien en dat voor een 18-jarige, dus ik vind het jammer dat hij niet geselecteerd is in plaats van Strootman. Verder ben ik tevreden over de doelverdedigers, de aanval en het middenveld, maar onze verdediging blijft een zorgenkindje. Wat zal die Ronaldo lachen als hij rechtsbuiten staat (hij en Nani wisselen vaak van positie) tegenover een 18-jarige linksback die pas 20 opwachtingen heeft gemaakt in de hoofdmacht van PSV, die helemaal onder de voet werd gelopen door de rechtsbuiten van Valencia in de Europa League.

Hij heeft (in mijn ogen) wel het best gepresteerd in deze wedstrijden van Bayern en gisteren Bulgarije.

Niemand speelde geweldig maar vond Willems toch nog wel een van de aardigste.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vond 'm ook wel aardig spelen hoor, maar keep in mind dat dit slechts oefenpotjes zijn. Ik ben benieuwd hoe speelt tijdens het EK als de druk echt superhoog op z'n schouders ligt.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vond 'm ook wel aardig spelen hoor, maar keep in mind dat dit slechts oefenpotjes zijn. Ik ben benieuwd hoe speelt tijdens het EK als de druk echt superhoog op z'n schouders ligt.

En nog even over Strootman, weet zeker dat Strootman toch nog op een hoger niveau is als Maher. En het EK is niet om te leren maar daar moet je er gewoon staan. Ik denk dat Strootman nog best van pas kan komen, heb Maher tegen Bayern de hele wedstrijd niet gezien (toen hij speelde).

Link to comment
Delen op andere websites

Maher stond ook korter op 't veld dan Strootman, en kwam er precies in de fase op 't veld toen Bayern vol op de aanval ging.

Maher heeft naar mijn mening een veel beter seizoen gedraaid dan Strootman, waarvan ik de laatst genoemde een hele slechte tweede seizoenshelft heb zien draaien en er niet stond tijdens belangrijke momenten.

Het is ook al zo dat we twee types Strootman hebben, namelijk de Jong en van Bommel. Dan lijkt me het handig om een aanvallend ingestelde speler als Maher er in te brengen dan een Strootman die toch snelheid mist en zijn passes zijn ook nooit echt super.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...