Jump to content

[EK12] Poule A


Cabyon

Recommended Posts

[table=header]Speelschema[/table][table=header]Datum|Tijd|||||Uitslag

8 juni|18.00|2kFqY.jpg|Polen|Griekenland|zkj6v.jpg|1-1

8 juni|20.45|YDnFT.jpg|Rusland|Tsjechië|T4qP3.jpg|4-1

12 juni|18.00|zkj6v.jpg|Griekenland|Tsjechië|T4qP3.jpg|1-2

12 juni|20.45|2kFqY.jpg|Polen|Rusland|YDnFT.jpg|1-1

16 juni|20.45|T4qP3.jpg|Tsjechië|Polen|2kFqY.jpg|1-0

16 juni|20.45|zkj6v.jpg|Griekenland|Rusland|YDnFT.jpg|1-0[/table]

[table=header]Stand[/table][table=header]#|||W|G|V|P|DS

1|Tsjechië|T4qP3.jpg|2|0|1|6|4 - 5

2|Griekenland|zkj6v.jpg|1|1|1|4|3 - 3

3|Rusland|YDnFT.jpg|1|1|1|4|5 - 3

4|Polen|2kFqY.jpg|0|2|1|2|2 - 3[/table]

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 82
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • thebig

    9

  • Kloep

    8

  • NandroDavids

    6

  • Dutchy3010

    6

Lastige poule om een voorspelling op los te laten. Polen heeft het thuisvoordeel, Rusland heeft een sterk en stug team, Tsjechië is altijd een outsider en de Grieken zouden zomaar kunnen verrassen, net als 8 jaar geleden.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zou gaan voor Rusland en Griekenland. Polen en Tsjechië hebben denk ik niet de kwaliteit. De overige twee landen hebben overigens ook weinig kwaliteit, maar er moeten er toch twee door. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...

XtFdj.jpgMeoiI.jpg

8 juni, 18.00 uur

Voorbeschouwing

De openingswedstrijd van het EK gaat tussen gastland Polen en Griekenland. Op voorhand lijken deze landen

samen met Tsjechië te moeten strijden om de tweede plaats in de poule, achter Rusland. Verliezen is dus

dodelijk. Opvallend feit: de laatste twee EK's verloor het gastland de openingswedstrijd. Het laatste gastland

dat de openingswedstrijd won was België, dat in 2000 de eerste wedstrijd met 2-1 won van Zweden.

Stadion

earx3b.jpg

Stadion Narodowy, Warschau

Vorige ontmoeting

De laatste ontmoeting tussen beide landen in EK-verband was in 1987. Griekenland

won toen de kwalificatiewedstrijd met minimaal verschil: 1-0.

Voorspelling EURO 2012-crew

1-1

Wat verwachten jullie van deze wedstrijd?

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zou gaan voor Rusland en Griekenland. Polen en Tsjechië hebben denk ik niet de kwaliteit. De overige twee landen hebben overigens ook weinig kwaliteit, maar er moeten er toch twee door. :puh:

Onderschat Rusland niet hoor, gevaarlijke outsider :O

Link to comment
Delen op andere websites

td5mI.jpg1tsV8.jpg

8 juni, 20.45 uur

Voorbeschouwing

In de tweede wedstrijd van poule A nemen Rusland en Tsjechië het tegen elkaar pp. Daarmee komt voor het eerst dit

toernooi een Nederlander in actie, want Dick Advocaat is de bondscoach bij de Russen. Na in 2008 de halve

finale te hebben bereikt lijken de Russen favoriet in de poule en dus ook in deze wedstrijd. Voor Tsjechië

is wat dat betreft ieder behaald punt in deze wedstrijd bonus.

Stadion

vpdiqf.jpg

Stadion Miejski, Wrocław

Vorige ontmoeting

Rusland en Tsjechië ontmoetten elkaar eerder in een groepsfase van het EK, en wel in 1996. Toen eindigde het

laatste groepsduel in een doelpuntrijke 3-3. Smicer zette de Tsjechen vlak voor tijd op 3-3, wat een belangrijk

doelpunt bleek: Tsjechië ging ten koste van Italië door en wist uiteindelijk de finale te bereiken.

Voorspelling EURO 2012-crew

1-0

Wat verwachten jullie van deze wedstrijd?

Link to comment
Delen op andere websites

De eerste wedstrijd is niet bepaald 1 om over naar huis te schrijven. Griekenland staat mij nog in het geheugen als een Europees Kampioen, maar dat was een toevalstreffer; daarna hebben ze niets meer klaargespeeld. Polen heb ik werkelijk NOG NOOIT zien spelen, dus ik zou het eigenlijk niet weten. Zou me niets verbazen of dit wordt een saai doelpuntloos gelijkspel; maar de 1-1 van de Euro 2012-crew lijkt me ook vrij realistisch. Als ik een winnaar aan moest wijzen, zou het Griekenland zijn.

Het gaat bijna beginnen!!! :D

Link to comment
Delen op andere websites

Als ik een winnaar aan moest wijzen, zou het Griekenland zijn.

Nee, Polen. Het is dat ik niet als enige in de EURO 2012-crew zit, anders zou hier ook een voorspelling staan dat Polen wint. :clown:

Sowieso vanwege het thuisvoordeel (ondanks het opvallende feit beschreven in de voorbeschouwing) en daarnaast beschikt Polen over een paar prima spelers uit de Bundesliga. Griekenland heeft simpelweg minder kwaliteit.

En inderdaad: het begint bijna! Heerlijk :D

Link to comment
Delen op andere websites

Ik hoop op winst voor Polen vooral omdat Marcin Wasilewski en Robert Lewandowski spelen. Wasyl is actief bij Anderlecht (waar ik supporter van ben in Belgie) en Lewandowski heb ik een paar keer zien spelen en het is toch wel een bom van een speler.

Natuurlijk is het ook niet onmogelijk dat Griekenland hier met winst vandoor gaat maargoed.. Let's hope!

Link to comment
Delen op andere websites

Ook ik denk dat Polen deze wedstrijd nipt gaat winnen :) Hopelijk prikt Lewandowski even eentje erin.

Denk het ook, zal wel maar een kleine overwinning worden en ik verwacht ook niet echt veel van deze wedstrijd.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik verwacht niet veel van de openingswedstrijd. Ik denk dat de Polen stijf staan van de spanning, en dat de Grieken gewoon niet veel kunnen. Ik denk een gelijkspel of een minimale overwinning voor Polen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk dat Polen hier gaat winnen. Zij hebben volgens mij de meeste ervaring. Bij Polen lopen er een paar spelers rond die in de Bundesliga, Premier League en de Lique 1. Dus ik verwacht een toch wel een simpele 2-0 zege voor Polen.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...