GTAGames.nl
SpacyColours

Het Topic Voor Nostalgie

184 berichten in dit onderwerp

Voor dat bijzondere gevoel waar we allemaal van houden - dat gevoel dat je verdriet en vreugde laat voelen tegelijkertijd. Waar je droevig van wordt, maar toch ook weer positief enthoushiast. Nostalgie!

Post hier alles wat jouw dit bijzondere gevoel oplevert. Per slot van rekening kent nostalgie geen grenzen, kan het zich overal aan vastbinden en doet dit dan ook letterlijk. Geuren, kleuren, gevoelens, geluid, smaak - nostalgie maakt dat je je weer jong voelt, en dat maakt het zo geweldig.

Ik begin even simpel:

http://www.youtube.com/watch?v=e9yVoXQdeog

http://www.youtube.com/watch?v=zFoqwHTRr_w

http://www.youtube.com/watch?v=z2SeAer3h6Y

Voor mij zijn deze dingen helaas geen nostalgie meer omdat ik al 24/7 met nostalgie opwekken bezig ben... eigenlijk constant bezig m'n jeugd te herbeleven. Nou ja, ook zo genoten... wat hebben jullie in de aanbieding?

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites
GTAGames.nl

Pokemon. En dan voornamelijk de spelletjes. Heb me er uren mee vermaakt. Trainen, (zeldzame) Pokemons vangen, gyms verslaan, MissingNo., klonen met de box. En dan ruilen met mijn neef om bepaalde Pokemon te krijgen die je anders niet kon vangen. Wat mij betreft de beste game die er ooit gemaakt is. Fantastisch beloningssysteem, map design en de muziek _O_ . Voor mij de beste nostalgie shot die er is.

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

Een pokemon trainer kaart. Als ik er nu eentje in m'n handen zou hebben, zou het me terugbrengen naar 8 jaar geleden, waar ik m'n eerste kaart kreeg van een vriendin en er een hele stapel mee opbouwde zonder ooit één zelf te kopen. Wat een tijden. :-(

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

Pokemon. En dan voornamelijk de spelletjes. Heb me er uren mee vermaakt. Trainen, (zeldzame) Pokemons vangen, gyms verslaan, MissingNo., klonen met de box. En dan ruilen met mijn neef om bepaalde Pokemon te krijgen die je anders niet kon vangen. Wat mij betreft de beste game die er ooit gemaakt is. Fantastisch beloningssysteem, map design en de muziek _O_ . Voor mij de beste nostalgie shot die er is.

(...) je Pokémon droppen bij de DayCare om na een half jaar je level 77 Eevee weer te komen ophalen maar er later achterkomen dat ie nog steeds heel zwak is, 390 Ultra Balls tegen Mewtwo aangooien tot je er pas achterkomt dat die lullo alleen gevangen kan worden met een Master Ball waarvan je vriend je eerder vertelde dat je die bij Ho-Oh moest gebruiken omdat je er nog wel één zou krijgen, nog niet goed Engels kunnen en denken dat 'clear' 'klaar' betekent waardoor je zonder pardon je beste data kwijt bent, duizend uur in Azalea Town hebben rondgedwarrelt en tegen Slowpokes gepraat omdat je maar niet wist hoe je anders dat boompje weg moest halen, een miljoen uur door grasveldjes lopen en op je map kijken of Entei, Suicune of Raiku daar eindelijk is, dat epische Safari Park in en steentjes naar Kanghaskhan gooien, de Bug Catching contest waar je constant dezelfde Weedle tegenkomt, Snorlax en Sudowoodo vergeten te vangen, constant in die Game Corner op A drukken om muntjes te vinden, een triljard uur in die ruïnes proberen alle letters van Unknown te vangen tot je erachterkomt dat niet alle letters erinzitten, op een vakantie je Mew ruilen voor een Omanyte met zo'n lul van de camping die belooft hem daarna te klonen en weer terug te ruilen maar vlak voor dat klonen moest die kneus eten en heb ik hem nooit meer teruggezien, hopeloos proberen je Ditto te trainen en er veel te laat achterkomen dat het niets wordt, Bellsprout vooraan zetten tegen een hele sterke Pokémon en hopen dat die enemy z'n eerste aanval mist en dan switchen en die enemy verslaan waardoor Bellsprout in 1 keer 7 levels stijgt, constant die compleet nutteloze kuttelefoontjes van Bug Catcher Joop die bijna een Nidoran gevangen heeft (...)

Moet ik doorgaan?

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

Pokemon is inderdaad iets wat bij mij veel nostalgie oproept. Maar ook gewoon muziek uit mijn pubertijd. Een website waar ik nog regelmatig langs ga, is de volgende:

Verwijderd. Bestaat niet meer.

Dan gewoon kijken naar dingen uit mijn jongste tienerjaren, dus 2000 of zo. Je vindt daar zoveel bekende (maar nostalgische) nummers, dat wil je niet weten. Heerlijk gewoon om soms van dat soort nummers te draaien. :-)

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

(...)

Moet ik doorgaan?

Yep, nu je na jaren de game weer opnieuw opstart blijken al die uren voor niks geweest te zijn, aangezien de save batterij de geest heeft gegeven :7 .

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

Hiervoor kwam ik vroeger uit bed, bleef ik voor de tv hangen en als er nog eens een marathon voor was op tv toen ik al wat ouder was keek ik ze ook nog met veel genot (nog steeds trouwens). :puh:

http://www.youtube.com/watch?v=k0xt8F8Y09A

(Eerste seizoen is en blijft het beste!)

Bewerkt: door Bierbuikje

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

Het eerste waar ik aan dacht was natuurlijk Prince of Persia 1. We hadden hier vroeger een floppy-disk van en ik weet nog dat ik het héél veel gespeeld heb :puh:. Het was ook een van de enige games dat ik had, maar ik denk dat ik het wel dagelijks speelde. Was toen ook nog op een heel oude pc, ik denk windows 3.0 of ergens daarrond (iig geen 1.0 of 95 :puh:).

& als iemand het spel wilt spelen, het is nu ook op verschillende plaatsen op internet speelbaar in de browser zelfs denk ik xD. (ik had het trouwens laatst nog geprobeerd, maar ik bakte er nog minder van dan vroeger, want de besturing is eigenlijk heel lastig).

_______

Oh ja, en nog twee games die ik vroeger als kind veel speelde :puh::

Het is een soort Age of Empires, maar dan met boten. En ik had het spel ook in het nederlands, en een zinnetje daarvan zal ik nooit vergeten xD: "We worden aangevallen!" lol. Hoe vaak ik dat niet gehoord heb :puh:. Wou het laatst nog recorden, maar dat werkte niet omdat het geen directx game was, en dat is nodig om met Fraps te recorden of zo iets. (noemt "Verover de Oudheid" in het nederlands)

En dit is het andere spel, Tomb Raider II. Dat speel ik zelfs nu nog soms :puh:. Maar ik heb het eigenlijk nog nooit uitgespeeld. Buiten Call of Duty eigenlijk geen enkele game.

Uiteraard heb ik ook Age of Empires I, II en III gespeeld, en ook Rollercoaster Tycoon enz. Was leuk, maar bovenstaande 3 games doen me toch echt aan de 'goede oude tijd' denken xD.

Bewerkt: door vice

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

En dit is het andere spel, Tomb Raider II. Dat speel ik zelfs nu nog soms :puh:.

Stiekúm zaten tienjarige jongetjes dit spel allemaal met een boner te spelen.

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

Jaaaa! Die was echt heel leuk. :)

Heb ook het volgende spel op een hele oude pc graag gespeeld:

waarschijnlijk nog wel meer..

En dan paar jaar later, Battery Check:

http://www.youtube.com/watch?v=gv0drICP7C0

En voor mijn gevoel uit dezelfde tijd, maar dat zal wel niet: Lucky Letters PC Spel.

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

Jazz Jackrabbit

jazzjack3.gif

Keen

1311479442-11.jpg

Beide spellen die ik erg veel heb gedaan. Van Jazz Jackrabbit enkel deel 1, van Keen vrijwel allemaal, maar vond 3-5 het beste.

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

Die eerste Prince of Persia inderdaad, speelde ik heel vroeger op de pc van m'n oma. Maar ik durfde niet in die kamer waar zo'n man met tulband en zwaard op je afliep, en ik durfde ook niet de andere kant op want dan viel ik ineens in een stekelput.

Bewerkt: door SpacyColours

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet lid zijn om te kunnen reageren

Een account aanmaken

Registreer je voor een eigen account. Het is snel en makkelijk!

Nu registreren

Inloggen

Heb je al een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Recent actief   0 leden

Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.