Jump to content

Lees jij boeken?


Velaro

Recommended Posts

Jammer dat veel mensen lezen als een straf zien. Dat is het naar mijn mening helemaal niet.

Zelf ben ik nu bezig in Vals Licht van Joost Zwagerman. Het begin kon me niet echt boeien, maar er wordt goed opgebouwd naar de heftigere momenten toe. Sommige situaties zijn zelfs wel herkenbaar voor mij. Zeker een aardig boek.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 134
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • moechy

    6

  • Silverbyte

    6

  • NicolaB

    6

  • 3L1077

    5

Ik lees hier en daar wel is een boek ja, met name dan ook voor school. Soms tover ik zelf wel is een boek te voorschijn, maar dat is pas echt als ik me verveel, laatste boek die ik gelezen heb is De geur van Melisse, ik vond er niet veel aan. Maar ja, school :-(

Link to comment
Delen op andere websites

Jammer dat veel mensen lezen als een straf zien. Dat is het naar mijn mening helemaal niet.

Dat vind ik zo jammer aan school. Wij leren dat lezen en schrijven saai en vervelend is.

Zo krijgen we literatuurgeschiedenis. Ellenlange verhalen in oud-Nederlandsch, die simpelweg niet meer in de huidige cultuur passen. En als we een boek voor school moeten lezen, moet het weer zo'n ouderwetse zijn die de bejaarden ons voorschrijven - niet eentje die we leuk vinden want dat staat niet op de lijst. Of we moeten ellenlange artikels lezen en in alinea's opdelen en functies benoemen...

En schrijven is al helemaal erg. Wat moeten we schrijven? Klachtbrieven. Sollicitaties. Samenvattingen. Maar creatief schrijven? Ho maar.

Ik vind dit echt heel frustrerend omdat ik zelf weet dat lezen en schrijven hartstikke mooi kan zijn, maar hiermee één van de weinige van mijn leeftijd ben.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik mag graag een goed boek lezen. De boekjes van Mart Smeets zijn ideaal om even tussendoor te lezen, meestal lees ik iets van John Grisham of David Baldacci. Ik heb lezen nooit als een straf ervaren, ik ging altijd vrij makkelijk door de leeslijst voor Nederlands en Engels heen.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 6 maanden later...

Ik ben een echte boekenworm echt dol op lezen. Lekker in bed of vakantie etc.. vooral fantasy of enge boeken.

Afgelopen jaren wat afgezwakt minder gelezen, maar dat komt nu weer terug.

Ben ook weer bij de bieb aangemeld, was er echt al lang niet meer geweest en veel veranderd.

Ik ga dan ook geen tablet lezen of iets dergelijks, geef mij maar volume, de geur en alles wat erbij hoort.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik lees graag boeken, alleen ik lees ze niet heel vaak. Vaak lees ik alleen als ik op vakantie ben of als ik een boek moet lezen voor school. Ik vind het net zo leuk om een goed boek te lezen dan om een goede film te zien. Ik snap dan ook niet waarom sommige mensen het zien als een straf. Lezen is leuk, je moet alleen een boek hebben dat bij je past.

Link to comment
Delen op andere websites

Stephen King. _O_

Ben op zich niet zo'n zeikerd wat lezen betreft.

Helemaal mee eens!

Ben niet echt iemand die graag leest, maar als ik het doe, dan is het in ieder geval iets van Stephen King. Zijn verhalen zijn altijd lekker spannend om te lezen. Het is niet zo dat ik me trouwens verplicht voel als ik voor school moet lezen, want daarom kies ik ook voor deze topschrijver.

En geen display voor deze jongeman om boeken te lezen, maar gewoon een ouderwetse boek met kaft en al. :)

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM
Link to comment
Delen op andere websites

Ik lees nooit boeken, alleen voor school. Ik vind het saai en vermoeiend... Maar gelukkig mag ik van mijn Nederlands docent luister boeken lezen/luisteren. Er zijn ook helemaal geen boeken die voor mij bestemt zijn. Zelfs de gene die in de bibliotheek werkt weet geen boek voor mij. Als jullie een boek weten: ik hou van computers/games iets wat daar over gaat en wat een verhaal is. (anders mag het niet voor Nederlands)

Bewerkt: door nyltje
Link to comment
Delen op andere websites

Nou, lezen op zich hoeft niet saai te zijn hoor, het zijn hem vaak de boeken die het saai maken. Jammergenoeg hebben vele -middelbare- scholen wel de gewoonte om vooral "slechte" (slechtlezend of gewoon niet zo goed) boeken op te geven om te lezen. Heb gelukkig de vorige twee jaar ook wel eens goede boeken kunnen lezen en dat was een verluchting. Zelf heb ik echter wel niet snel de reflex om een boek vast te pakken en te lezen, maar dat weerhoudt me niet om soms wel degelijk eens een stukje te lezen. Lezen moet je in mijn mening ook alleen maar doen als de stof die je leest (heeft ook zijn betrekking tot romans) je ook echt boeit.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...