Jump to content

[EK12] [KF] Tsjechië - Portugal


NandroDavids

Recommended Posts

1tsV8.jpgZWZ9M.jpg

21 juni, 20.45 uur

Voorbeschouwing

Ondanks een slechte start van het toernooi (1-4 tegen Rusland) werd Tsjechië eerste in poule A. Niet

dankzij de 'oude' Rosicky en Baros, maar door de 'nieuwelingen' Pilar en Jiracek. Rosicky lijkt ook te

geblesseerd te zijn voor deze kwartfinale. Ook Portugal verloor de eerste wedstrijd (0-1 tegen Duitsland),

maar dankzij overwinningen op Denemarken (3-2) en Nederland (2-1) plaatsten de Portugezen zich, zoals altijd,

voor de tweede ronde. Cristiano Ronaldo heeft met zijn twee doelpunten tegen Nederland de ban gebroken en

wil nu maar één ding: Europees kampioen worden. Of eigenlijk twee dingen, want een topscorerstitel zal hij

vast niet laten liggen.

Stadion

earx3b.jpg

Stadion Narodowy, Warschau

Vorige ontmoeting

Tsjechië en Portugal stonden in 2008 in de groepsfase tegenover elkaar. Toen won Portugal met 3-1, onder meer

dankzij een doelpunt van Cristiano Ronaldo. In 1996 speelden de landen in de kwartfinale tegen elkaar en toen

trok Tsjechië aan het langste eind. Door een doelpunt van Karel Poborsky wonnen de Tsjechen met 1-0.

Voorspelling EURO 2012-crew

1-2

Wat verwachten jullie van deze kwartfinale?

Link to comment
Delen op andere websites

Ik moet nog zien hoe dit gaat af lopen, het zou me niet verbazen als de tsjechen zouden winnen. Maar ik ben voor Portugal, ik vind Ronaldo toch een leuke speler. Vanavond zullen we het beleven. :bier:

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk dat Portugal gaat winnen, al gun ik het de Tsjechen. Puur omdat Ronaldo zo'n verdomde egoïst is(tegen Nederland heeft ie 1 kans op 100 om te scoren of hij kan 2 ploegmaats aanspelen, hij schiet 2 meter naast).

Link to comment
Delen op andere websites

Het belooft een saaie wedstrijd te worden met weinig spanning en verrassingen. We blijven weer anderhalf uur tegen de kop van Ronaldo aankijken, die nog de meeste actie uitvoert in het hele spel.

Bewerkt: door SpacyColours
Link to comment
Delen op andere websites

De eerste helft zal aanvankelijk voorspelbaar verlopen, met 2 doelpunten van Christiano Ronaldo. De Tsjechen hebben echter vele kansen gehad, en lijken nog niet verslagen te zijn. Tijdens de rust wordt de spanning alleen maar aangewakkerd. Er is nog een opstootje, en tevens een kopstootje, maar er wordt tijdig ingegrepen en Zidane wordt uit het stadion verwijderd, zodat de wedstrijd verder kan gaan.

De tweede helft verloopt rustig, met de stand nog steeds op 2-0, totdat Tsjechië aggressiever gaat spelen. Ronaldo raakt geblesseerd door een tackle van Bilek nota bene, niemand minder dan de bondscoach zelf. Die krijgt geel, en wisselt zichzelf dan met Bert Van Marwijk, die toch niets te doen heeft. Die moet eerst worden overgevlogen, wat de nodige uurtjes kost. De volgende morgen kunnen dan eindelijk de laatste 5 officiële minuten gespeeld worden, waarin Tsjechië ook op 2 doelpunten weet te komen. Dan is er nog een halve dag blessuretijd, maar spelers benutten die tijd om wat slaap in te halen.

Na een stevig ontbijt tijdens de verlenging, zijn de spelers eindelijk klaar voor de penalties. De spanning is om te snijden, en uiteindelijk krijgt Fernandes de alles-beslissende bal voor zijn voeten. Net op het moment dat hij naar de bal wil rennen, komt Van Bommel het veld op rennen, die in de sporttas van Van Marwijk was meegereist, en zint op wraak op de Portugezen. In zijn hand wappert hij met bewijsstukken die aantonen dat Fernandes aan de steroïden heeft gezeten, en van schrik mist hij de bal. Portugal ligt eruit, en twee weken later hebben we weer een grapjurk op GTAForum die zich FerNandro genoemd heeft.

Toch?

Sorry dat ik het zeg, maar als je niet serieus kan posten. Post dan gewoon niet. :duh: Hier schieten we namelijk niks mee op.

>>> Door Kloep: Met dit bericht schieten we ook niet veel op, toch?<<<

Link to comment
Delen op andere websites

Sorry dat ik het zeg, maar als je niet serieus kan posten. Post dan gewoon niet. :duh: Hier schieten we namelijk niks mee op.

Zo, ik heb m'n post ge-edit. Nu lijkt het net alsof ik verstand van voetbal heb, zoals het hoort!

Link to comment
Delen op andere websites

Ronaldo in vorm; 3-0 Portugal

Ronaldo uit vorm; 2-1 Tsjechië

Want als Ronaldo uit vorm is krijgen ze ineens 2 tegengoals? Ronaldo is een aanvaller, geen verdediger. Beetje vreemd geredeneerd dus.

Ik verwacht dat Portugal wint, maar ben voor de Tsjechen. Natuurlijk omdat Portugal Nederland nu al voor de zoveelste keer heeft uitgeschakeld, maar ook omdat 't in mijn pooltjes dan nog wat langer spannend blijft :)

Link to comment
Delen op andere websites

Zolang de Tsjechische supporters de naam van Messi scanderen, wat de Duitse en Deense supporters ook tijdens de groepfase deden, zal Ronaldo niet in zijn wedstrijd zitten. clown.gif

Ik gok dat het na verlenging de stand 1-1 is en dat Portugal uiteindelijk de strafschoppenserie wint en doorgaat naar de halve finale.

Link to comment
Delen op andere websites

Want als Ronaldo uit vorm is krijgen ze ineens 2 tegengoals? Ronaldo is een aanvaller, geen verdediger. Beetje vreemd geredeneerd dus.

Ik verwacht dat Portugal wint, maar ben voor de Tsjechen. Natuurlijk omdat Portugal Nederland nu al voor de zoveelste keer heeft uitgeschakeld, maar ook omdat 't in mijn pooltjes dan nog wat langer spannend blijft :)

Elke goal dit EK tegen de Portugezen is vanaf de rechterflank gescoord, waarop Ronaldo speelt. Het was puur omdat zo egoïstisch speelde en nooit mee wou komen verdedigen dat er tegengoals zijn gevallen. Buiten de goal tegen Nederland waren het allemaal voorzetten van rechts en met een kopbal erin, met één verdediger is het wel zeer makkelijk er voorbij te geraken. Bij Nederland kwam Van de Vaart ook van rechts.

Dus we kunnen wel zeggen dat Ronaldo een invloed heeft op de verdediging. Dan kunnen we redeneren: Ronaldo is in vorm --> Ronaldo scoort --> Ronaldo voelt zich zelfzeker --> Ronaldo gaat minder egoïstisch spelen --> Ronaldo gaat mee verdedigen --> Minder tegengoals voor Portugal

Toch blijf ik erbij dat veel zal afhangen van de algemene vorm van Portugal, alleen tegen Nederland konden ze me echt overtuigen. Dan verwacht ik onmiddellijk de reactie: tegen Duitsland speelden ze ook goed. Ja, dat is waar, maar als je niet wil scoren, dan maakt het niet uit dat je even goed of beter speelt dan het andere team.

Bewerkt: door thebig
Link to comment
Delen op andere websites

Elke goal dit EK tegen de Portugezen is vanaf de rechterflank gescoord, waarop Ronaldo speelt. Het was puur omdat zo egoïstisch speelde en nooit mee wou komen verdedigen dat er tegengoals zijn gevallen. Buiten de goal tegen Nederland waren het allemaal voorzetten van rechts en met een kopbal erin, met één verdediger is het wel zeer makkelijk er voorbij te geraken. Bij Nederland kwam Van de Vaart ook van rechts.

Dus we kunnen wel zeggen dat Ronaldo een invloed heeft op de verdediging. Dan kunnen we redeneren: Ronaldo is in vorm --> Ronaldo scoort --> Ronaldo voelt zich zelfzeker --> Ronaldo gaat minder egoïstisch spelen --> Ronaldo gaat mee verdedigen --> Minder tegengoals voor Portugal

Toch blijf ik erbij dat veel zal afhangen van de algemene vorm van Portugal, alleen tegen Nederland konden ze me echt overtuigen. Dan verwacht ik onmiddellijk de reactie: tegen Duitsland speelden ze ook goed. Ja, dat is waar, maar als je niet wil scoren, dan maakt het niet uit dat je even goed of beter speelt dan het andere team.

Ronaldo was tegen Nederland een dikke egoïst..

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...