Jump to content

[EK12] [KF] Duitsland-Griekenland


NandroDavids

Recommended Posts

X9ol0.jpgMeoiI.jpg

22 juni, 20.45 uur

Voorbeschouwing

Zoals verwacht werd Duitsland groepswinnaar van poule B en dat deed het door alle drie de wedstrijden

te winnen. Spits Mario Gomez maakte met name tegen Nederland grote indruk door twee keer knap te scoren.

Overigens had hij in die wedstrijd slechts 24 seconden (!) de bal in bezit. Griekenland verraste vriend

en vijand door de Russen naar huis te sturen. Zit er opnieuw een Grieks sprookje in, zoals in 2004? De

Grieken zullen het in deze kwartfinale wel moeten stellen zonder aanvoerder Karagounis, die tegen Rusland

geel kreeg voor een vermeende schwalbe.

Stadion

2db9umf.jpg

PGE Arena Gdańsk, Gdańsk

Vorige ontmoeting

Duitsland en Griekenland troffen elkaar in 1980 voor het laatst in EK-verband. Toen eindigde de

groepswedstrijd in een doelpuntloze 0-0.

Voorspelling EURO 2012-crew

3-0

Wat verwachten jullie van deze kwartfinale?

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 30
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • thebig

    8

  • NandroDavids

    5

  • MegaPilot

    5

  • Sjaakswabber

    3

Top Posters In This Topic

Ik denk een rustige 2-0 overwinning voor Duitsland. Net zoals tegen Nederland, gas erop en 2 doelpunten maken, dan de wedstrijd rustig uitspelen. Maarja alles is mogelijk, misschien wel een spannende 0-0 waarin Griekenland de boel helemaal dichtgooit en misschien zelf een countergoal maakt. Het kan allemaal :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Lijk mij duidelijk wie de winnaar word, deze wedstrijd kun je eigelijk net zo goed niet houden. Net als Spanje - Ierland vorige week, Duitsland laat griekenland effe de bal rond spelen het eerste half uur net wat ze bij de Nederlanders deden. Daarna schieten ze er 2 in, hoe erg ik het Griekenland ook gun. Ik ben ook wel voor Griekenland hoor, een overwinning zal ik leuk voor ze vinden. Maar dan spreken we over een zeldzaam overwinningsduel.

Link to comment
Delen op andere websites

Tuurlijk gaan ze verdedigend spelen, maar dat kan je nooit lang volhouden. Er moet maar één iemand zijn die eventjes een gaatje laat of eventjes niet mee kan en je hebt een tegendoelpunt. De Tsjechen verdedigden gisteren ook uitstekend tegen Portugal, de eerste helft deden ze het perfect. In de tweede helft zag je echter gaatjes komen, waardoor ze een tegendoelpunt kregen.

Link to comment
Delen op andere websites

Klose vervangt Gomez in kwartfinale tegen Griekenland

Joachim Löw heeft een opvallende wijziging in zijn basisformatie in petto. De bondscoach van Duitsland start vrijdagavond in de kwartfinale tegen Griekenland met Miroslav Klose.

Dat gaat ten koste van Mario Gomez, die in de groepsfase van het EK drie keer tot scoren kwam. Twee doelpunten maakte de spits van Bayern München tegen Nederland (2-1). Maar volgens Bild kiest Löw voor Klose vanwege diens ervaring en beweeglijkheid.

Klose, die onder contract staat bij Lazio, scoorde in 119 interlands liefst 63 keer. Alleen Gerd Müller (68) kwam tot meer doelpunten in Die Mannschaft. Daarbij is de 34-jarige spits beter in de combinatie met Mesut Özil, die zelden uitblinkt in een ploeg met Gomez.

Bron: VI.nl

Wat moet je als spits nog meer doen dan doelpunten maken om gewoon een basisplaats te krijgen? Lijken wel Huntelaar-praktijken zo :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Pfff, scoort ie twee keer bij 24 seconde balbezit, hoe vaak zou ie scoren als ie een minuut aan de bal is? Soms snap ik coaches niet hoor. Maar ik ben benieuwd of Klose zich kan bewijzen. Ik ga trouwens niet uit van een Griekse stunt, ik vind het sowieso al een stunt dat ze de kwartfinales hebben gehaald. Ik verwacht een eenvoudige Duitse zege.

Link to comment
Delen op andere websites

Wat rot dat ze Gomez eruit doen, ik heb hem ook staan als topscoorder. Voor mij moet Klose zich niet bewijzen, dat heeft hij al genoeg gedaan. Als je één van de mensen bent die de meeste goals op het EK heeft gemaakt, dan kan je dat ook in het EK.

Link to comment
Delen op andere websites

Ja, k las t ook. Ik was echt verbaast dat hij Klose opstelt in plaats van Gomez. Maar blijkbaar kan Ozil beter samenspelen dan met Gomez.

Dan nog is het raar om je topscoorder van je team te passeren.

Ik ga uit van een moeizame 1-0 overwinning voor Duitsland. Dit word zeker geen walk-over. De Grieken hebben een hele goed verdediging.

Link to comment
Delen op andere websites

Zeer matige wedstrijd tot nu toe. De Grieken kunnen geen vuist maken en Duitsland lijkt op 80% te spelen. Dat levert erg veel slordigheid op van Duitse kant, maar Griekenland kan absoluut niet profiteren. Jammer dat het al 1-0 staat, want ik vrees dat dit geen echte wedstrijd meer gaat worden. Ben benieuwd wanneer Griekenland echt gaat aanvallen, want dat zullen ze nu toch wel moeten doen.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...