Jump to content

[EK12] [KF] Spanje-Frankrijk


NandroDavids

Recommended Posts

Q9lDM.jpg2FX3S.jpg

23 juni, 20.45 uur

Voorbeschouwing

Spanje is als regerend Europees en Wereldkampioen in principe favoriet in iedere wedstrijd, maar

wist in de eerste ronde toch niet erg te overtuigen. Ierland werd weliswaar gemakkelijk aan de kant

geschoven, maar verder waren er een gelijkspel tegen Italië en een moeizame overwinning op Kroatië.

Frankrijk speelde twee prima eerste wedstrijden in hun groep, maar zakten in de slotwedstrijd tegen

Zweden door het ijs. Bij Spanje is het de vraag of Del Bosque kiest voor een spits, of voor een

systeem met 6 middenvelders en Fabregas als meest vooruitgeschoven man. Bij de Fransen overweegt

Blanc om wat defensiever te spelen en dat zou dan ten koste gaan van creatieve middenvelder Samir

Nasri.

Stadion

aaypdy.jpg

Donbas Arena, Donetsk

Vorige ontmoeting

In 2000 troffen Spanje en Frankrijk elkaar ook in de kwartfinale van het EK. Toen waren de Fransen met

2-1 te sterk dankzij doelpunten van Zidane en Djorkaeff. Mendieta scoorde voor Spanje vanaf de stip.

Voorspelling EURO 2012-crew

1-1

Frankrijk wint na strafschoppen

Wat verwachten jullie van deze kwartfinale?

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 31
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • TekaLoca

    5

  • Jimmiefitz

    4

  • NandroDavids

    3

  • thebig

    3

Top Posters In This Topic

Spanje toont zich niet van zijn sterkste kant, maar Frankrijk zeker ook niet, als je zo naar de match tegen Zweden keek.

Dan geloof ik dat Spanje toch de overhand heeft en Frankrijk zal uitschakelen.

Al mogen we niet vergeten dat Spanje nog nooit van Frankrijk heeft gewonnen op een groot tornooi...

Link to comment
Delen op andere websites

Moeilijk om te zeggen wie er gaat winnen, ik ben voor Frankrijk. Portugal tegen Frankrijk lijk me echt een leuke wedstrijd voor de halve finale. Spanje hoeft niet ieder EK/WK te winnen, 2 keer is genoeg. Ik vind dat voetbal ook niet leuk wat Spanje speelt, daar zullen een hoop mensen het wel mee on eens zijn. Maar ik vind Spanje saai spelen.

Link to comment
Delen op andere websites

Frankrijk is echt een angstgegner voor Spanje, want in 2006 schakelde Frankrijk Spanje ook al uit, toen in de achtste finale van het WK, met 3-1.

Ik denk dat het een wedstrijd wordt die alle kanten op kan gaan. Frankrijk zal wel echt als een team moeten spelen, de sterren zullen moeten samenspelen. Ik ben wel benieuwd hoe Benzema het zal doen, hij valt me tot nu toe tegen. Als de Spanjaarden spelen zoals ze dat kunnen, en dan ben ik vooral benieuwd wie de spitspositie zal invullen en hoe, dan winnen ze deze pot. Zeer interessante wedstrijd, ik ga straks zeker kijken.

Link to comment
Delen op andere websites

Frankrijk is echt een angstgegner voor Spanje, want in 2006 schakelde Frankrijk Spanje ook al uit, toen in de achtste finale van het WK, met 3-1.

De ploegen zijn in 6 jaar tijd heel erg veranderd..

Op papier wint Spanje met gemak, in realiteit is dat natuurlijk anders. Ik gok op een 2-1.

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

Het is pauze en Spanje staat momenteel 1-0 voor. Na de goal kregen de Fransen wel wat betere kansen, hopelijk kunnen ze dat in de tweede helft verder zetten, ik heb wel zin een spannende match.

Link to comment
Delen op andere websites

2-0 voor Spanje.

Goed geraden! Inderdaad 2 - 0 voor Spanje. :Y

Wat was Frankrijk slecht zeg, die staan op zijn minst wel even veel voor paal als Nederland en Ierland. Allemaal met die humeurige bekkies omdat ze ruzie onderling hebben en dan ook nog eens dik verliezen, vorige keer tegen Zweden was ook al een faal. Ook al was ik voor Frankrijk, Spanje heeft het verdient. Volgend WK kunnen ze beter ''Met zijn alle tegen Spanje kampioenschap'' noemen.

Bewerkt: door Sjaakswabber
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...