Jump to content

[EK12] [HF] Duitsland-Italië


NandroDavids

Recommended Posts

X9ol0.jpglXoyv.jpg

28 juni, 20.45 uur

Voorbeschouwing

Duitsland kent tot nu toe een zeer soepel toernooi. In de 'poule des doods' werden alle drie de

wedstrijden gewonnen en in de kwartfinale werd Griekenland simpel met 4-2 opzij gezet. Bondscoach

Löw kon het zich in de kwartfinale zelfs veroorloven om zijn (succesvolle) aanval volledig te

veranderen. Zo moest topscorer Mario Gomez plaatsmaken voor veteraan Klose en speelden Reus en Schürrle

op de plek van Müller en Podolski. De wissels deden het goed en Löw zit wat dat betreft nu met een

luxeprobleem. Italië daarentegen heeft de nodige personele zorgen. Na de moeizame, maar verdiende,

overwinning op Engeland zijn er wat blessures: De Rossi en Abate vielen beiden uit met een spierblessure.

Het is nog maar de vraag of zij de wedstrijd tegen Duitsland gaan halen. Vooral de eventuele afwezigheid

van Abate is vervelend voor bondscoach Prandelli: Abate's vervanger, Maggio, is geschorst. Chiellini,

tegen Engeland nog afwezig wegens een blessure, lijkt wel op tijd fit voor de halve finale.

Stadion

earx3b.jpg

Stadion Narodowy, Warschau

Vorige ontmoeting

Duitsland en Italië speelden in 1996 in de groepsfase van het EK gelijk: 0-0. Bekender is de halve finale

op het WK tussen beide landen, in 2006. Italië won toen na verlenging dankzij onder meer een schitterend

doelpunt van Alessandro Del Piero.

Voorspelling EURO 2012-crew

1-0

Wat verwachten jullie van deze halve finale?

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 33
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • MegaPilot

    8

  • NandroDavids

    5

  • Kloep

    4

  • thebig

    2

Ik geloof dat Duitsland dit wel wint. Ze hebben sowieso al een beter team en de omstandigheden zitten Italië alleen maar tegen: veel blessures en twee dagen minder rust dan Duitsland.

Je weet natuurlijk nooit wat er kan gebeuren, maar ik geloof niet in een wonder van Italië.

Link to comment
Delen op andere websites

Duitsland gaat winnen. Italie is weer eens een wat gevorderde tegenstander voor Duitsland dan de 3 laatste wedstrijden, de enige die sterk was was Portugal waar Duitsland in de eerste wedstrijd tegen speelde. Ik verwacht niet een groot verschil, maar wel een overwinning voor Duitsland.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik gok op een Duitse overwinning. Juist omdat de Italianen niet meer zo defensief spelen als ze wel eens deden, zullen er kansen komen, en inmiddels weten we wat de Duitsers doen met kansen; ze kunnen dat zeer goed omzetten in goals. Tevens hebben de Duitsers een verdediging die het zeer goed doet, dus ik voorzie geen probleem voor ze. Ik denk 1-0 of 2-1.

Link to comment
Delen op andere websites

Duitsland gaat volgens mij winnen, al hoop ik op een doelpuntrijke wedstrijd, wat gisteren dus niet het geval was. Wat een ongelofelijk saai EK(kan je al afleiden uit het feit dat de meeste doelpunten kopbaldoelpunten zijn..).

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb zin in deze wedstrijd. Hopelijk gaan, in tegenstelling tot de halve finale van gisteren, nu wel wat doelpunten vallen. Ervan uitgaande dat Duitsland deze overwinning pakt, zie ik Duitsland ook graag spelen tegen Spanje in de finale. Laat ze daar dan ook meteen Spanje een lesje leren. 0_0

Link to comment
Delen op andere websites

Wat een ongelofelijk saai EK(kan je al afleiden uit het feit dat de meeste doelpunten kopbaldoelpunten zijn..).

Hoezo saai? En hoezo kun je dat afleiden uit het feit dat er veel kopdoelpunten zijn? Die link zie ik niet. Ik vind het een prima EK en echt veel leuker dan het WK van 2 jaar geleden. Enkel de wedstrijd van gisteren was echt niet goed en dat mag natuurlijk niet in een halve finale, maar verder zit ik echt al ruim 2 week te genieten van het EK :)

Ik verwacht dat Duitsland vanavond wint, maar ben voor Italië. Mocht Italië het niet redden, dan ben ik in de finale voor Duitsland. Zo lang Spanje maar niet weer wint en al helemaal niet op de manier zoals ze nu voetballen.

Link to comment
Delen op andere websites

Hoezo saai? En hoezo kun je dat afleiden uit het feit dat er veel kopdoelpunten zijn? Die link zie ik niet. Ik vind het een prima EK en echt veel leuker dan het WK van 2 jaar geleden. Enkel de wedstrijd van gisteren was echt niet goed en dat mag natuurlijk niet in een halve finale, maar verder zit ik echt al ruim 2 week te genieten van het EK :)

Ik verwacht dat Duitsland vanavond wint, maar ben voor Italië. Mocht Italië het niet redden, dan ben ik in de finale voor Duitsland. Zo lang Spanje maar niet weer wint en al helemaal niet op de manier zoals ze nu voetballen.

Kopbaldoelpunten vind ik echt niet mooi..:N Veelal heel veel geluk of zo'n flauw doelpunten zoals Rooney tegen een of ander land.

En wat heeft iedereen nou tegen het voetbal van Spanje? Had Portugal niet constant met 7 man zitten verdedigen, dan hadden we een 3-0 zege van de Spanjaarden. Maarja, verdedigen is een kunst? Echt niet, elk kind kan de bal naar voor trappen. Dat tik-tak voetbal zie ik niet iedereen nadoen..

Link to comment
Delen op andere websites

Maarja, verdedigen is een kunst? Echt niet, elk kind kan de bal naar voor trappen.

Wat je nu zegt is dat iedereen kan verdedigen? Onzin...

Met een beetje voetbalinzicht en conditie? Ja. Hoe wil jij in godsnaam een bal in het doel trappen als er constant 7 man voor staat? Vanop afstand? Wordt geblokt. Vanop korte afstand? Amper een mogelijkheid. Waar ik nu naartoe wil: Verwijt Portugal het saaie voetbal, ze speelden amper met de intentie om te scoren en daarom vind ik het niet meer dan terecht dat ze eruit liggen. Natuurlijk moet je goed kunnen verdedigen om het zo gesloten te krijgen, maar alsnog is het saaie voetbal zowat altijd te wijten aan de ploeg die het meest verdedigend speelt.

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

Yesssssssssssssssssss! Ballotelliiiiiiiiiiiiiii!

Schade Deutschland ALLES ist vorbei, alles vorbei!

Ik hoop echt dat Italie gaat winnen, ik gun Duitsland helemaal niks!

Bewerkt: door Venzio
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...