Jump to content

[EK12] [Bondscoach]Bert van Marwijk


GekkieJ01

Recommended Posts

Bert van Marwijk is niet langer bondscoach van het Nederlands elftal. Dat heeft de KNVB woensdagavond bekend gemaakt.

Bert van Marwijk voerde na terugkeer in Nederland twee evaluatiegesprekken met de KNVB over de gang van zaken rondom het EK. Woensdag diende Van Marwijk na goed overleg zijn ontslag in bij de voetbalbond. 'Ik heb hevig getwijfeld, maar toch besloten om deze stap te moeten nemen', stelt Van Marwijk.

Van Marwijk was sinds 2008 bondscoach en leidde Oranje tijdens het WK 2010 naar de WK-finale, waarin Spanje na verlenging met 1-0 te sterk was. De kwalificatie voor het EK in Oekraïne en Polen verliep vlekkeloos, maar tijdens de eindronde stelde Nederland teleur met drie nederlagen tegen Denemarken, Duitsland en Portugal.

'De KNVB is Van Marwijk bijzonder erkentelijk: hij heeft uitzonderlijk goed gepresteerd met een finaleplaats op het WK en een eerste plaats op de FIFA-ranking. Ik kijk persoonlijk met een heel goed gevoel terug op onze samenwerking. Natuurlijk is het spijtig om vroegtijdig afscheid van elkaar te nemen, maar we moeten realistisch zijn', aldus directeur betaald voetbal Bert van Oostveen in het persbericht van de voetbalbond.

De opvolger van Van Marwijk is nog niet bekend. Het lijkt wenselijk dat die er nog komt voordat Nederland op 15 augustus vriendschappelijk tegen België speelt. Een maand later staan de kwalificatieduels tegen Turkije (thuis op 7 september) en Hongarije (uit op 11 september) op het programma.

Bron: Voetbal International

Mening: Eigenlijk geen verrassing voor mij. Na de slechte resultaten dit EK die door totale faalspelers in combinatie met een faalopstelling is geboekt was iedereen al diep teleurgesteld. Mede door het lage doelsaldo en het verliezen van de oefenduels in Munchen en Bulgarije, waren grote factoren in het ontslag.

Link to comment
Delen op andere websites

Even dit nummer opzetten:

Dit is een post van iemand op een ander voetbalforum, kan me er helemaal in vinden.

Een bondscoach is bij uitstek een trainer die zich alleen zorgen moet maken over de hegemonie binnen een groep. In tegenstelling tot een clubcoach zal hij spelers niet beter maken en mag hij zelf bepalen hoe zijn selectie eruit ziet.

Zijn taak is dus om een groep te smeden die eenduidig een doel nastreeft. Nog meer dan dat doel behalen of niet mag/moet een bondscoach afgerekend worden op het samenstellen van die groep.

Dat Van Marwijk nu aangeeft dat Huntelaar en vd Vaart onruststokers waren is zijn fout. Hij had daar rekening mee moeten houden. Hij heeft daarin gefaald. De enige juiste reactie van Van Marwijk zou zijn geweest dat hij toe zou geven dat hij niet de juiste groep samengesteld had en dat daarom individuen de kans hadden te ontsporen.

Dat Huntelaar en vd Vaart zich in hun rol hadden moeten schikken staat buiten kijf. Als je een goede bondscoach had gehad had hij dat aan die jongens uit kunnen leggen en ze desnoods niet mee moeten nemen.

Ik neem de spelers wel wat kwalijk, maar de hoofdschuldige blijft Van Marwijk. Dat hij nu zijn eigen straatje aan net schoonvegen staat hem helemaal niet netjes. Van Marwijk is niet houdbaar als bondscoach.

Link to comment
Delen op andere websites

Volgens mij zagen dit al meerdere mensen aankomen :puh:

Ik had het al verwacht na het verlies tegen Duitsland blij.gif

Ich auch.

Ik had het wel verwacht.Of hij werd ontslagen of hij stapte op.

Hij heeft het elftal wel vernakt.Door de verkeerde basis te maken enzo.

Maar het team speelde ook vanuit hun niet zo goed.

Maar we moeten niet vergeten dat we wel 2 jaar geleden in de finale zaten met Spanje door hem.(en de ploeg)

Link to comment
Delen op andere websites

Geen verassing, wel jammer. Ik had veel respect voor Bert, hij was de man die veel energie in het Nederlands Elftal stook, jammer. Hij was een echte man voor het Nederlands Elftal, het WK zijn vele al vergeten. Balen.

Link to comment
Delen op andere websites

Het opstappen van Van Marwijk verbaast me niets, het is tegenwoordig toch gebruikelijk dat een coach vertrekt na zulke slechte resultaten. Wat ik wel bizar vind, is de uitspraak van Sneijder later. Hij zei dat het team slecht had gepresteerd en dat ie het logisch vond dat de coach daarom vertrok. Ik bedoel, kijk liever eens even naar jezelf.

Link to comment
Delen op andere websites

Als er iemand is die dat mag zeggen is het natuurlijk Sneijder wel, die heeft meer zijn best gedaan dan iedereen. Maar er zijn ook amdere interviews waarin hij zegt dat hij het Van Marwijk niet kwalijk neemt. Beetje gek, maar hij kan tegen verschillende journalisten andere dingen zeggen,

Link to comment
Delen op andere websites

Het opstappen van Van Marwijk verbaast me niets, het is tegenwoordig toch gebruikelijk dat een coach vertrekt na zulke slechte resultaten. Wat ik wel bizar vind, is de uitspraak van Sneijder later. Hij zei dat het team slecht had gepresteerd en dat ie het logisch vond dat de coach daarom vertrok. Ik bedoel, kijk liever eens even naar jezelf.

Eerst zeg je dat het tegenwoordig gebruikelijk is dat een coach na slechte resultaten vertrekt, en vervolgens vind je niet de Sneijder dat dan mag zeggen? Waarom zou hij dat dan niet mogen zeggen? Het is toch gebruikelijk?

Link to comment
Delen op andere websites

Voetbal is een teamsport, je mag je als speler niet boven het geheel plaatsen. Het Nederlands elftal heeft gefaald, en daar hoort Sneijder ook bij.

Met gebruikelijk bedoel ik dat je wel ziet dat bij slechte resultaten de coach opstapt, maar nooit (of zelden) dat een club of bond de voltallige selectie op straat zet. Terwijl in mijn optiek in dit geval de spelers hebben gefaald en niet de coach.

Link to comment
Delen op andere websites

Heeft Sneijder zich boven de het geheel geplaatst dan? Ik weet niet wat er precies is gezegd en hoe, maar wat ik in jouw bericht lees heeft hij enkel duidelijk gemaakt dat hij het logisch vind. Hij plaatst zichzelf dus nergens boven.

Daarnaast heeft v Marwijk als coach wel degelijk gefaald. Hij is toch degene die de selectie maakt, de spelers opstelt en een sfeer binnen de groep moet creëren die werkt? Heeft hij niet gedaan in dit toernooi.

Tuurlijk, hij is niet de enige en de spelers hebben hier zeker ook schuld aan, maar om in dit geval te gaan lopen zeggen dat Sneijder naar zichzelf moet kijken en niks mag zeggen over anderen vind ik niet kloppen.

Begrijp me niet verkeerd, ondanks dat v Marwijk heeft gefaald in mijn opzicht, had hij van mij mogen blijven.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...