Jump to content

Eredivisie 2012-2013


Dutchy3010

Recommended Posts

Voordat Maher Rosales haakte zat Rosales Maher recht in zijn gezicht uit te schelden, wat de AZ spelers geen één keer hebben gedaan terwijl Tadic voor rust al een aantal mooie schwalbes had gemaakt. Dan haakt Maher Rosales heel flauw waar je geel voor kan geven, het is natuurlijk niet sportief. Maar je kan Rosales ook geel geven voor zijn aggresieve houding tegenover Maher. Daarna begrijp ik dat Altidore nogal kwaad wordt, één keer geel kan ik ook begrijpen. Maar na de gele kaart deed Altidore al een stuk rustiger aan en liep klappend weg terwijl hij zijn tweede gele kaart krijgt. Die Makkelie verpest een hele wedstrijd voor twee twijfelachtige rode kaarten.

Over die penalty hoeven we het helemaal niet te hebben.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 167
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • NandroDavids

    33

  • Jimmiefitz

    19

  • Dutchy3010

    17

  • Guardian1980

    15

Top Posters In This Topic

Posted Images

Op AD.nl staan onder meer de volgende twee stukjes over dat incident: Deze waarin Makkelie uitlegt waarom hij Altidore rood gaf en deze waarin Altidore en Maher reageren op de opgelegde straffen. Gezien het feit dat niemand in beroep gaat, lijkt het mij dat iedereen het er eigenlijk wel over eens is dat Makkelie correct heeft gehandeld.

Link to comment
Delen op andere websites

Nee, maar Verbeek is dan ook niet in beroep gegaan.

Overigens laat Verbeek wel duidelijk merken dat hij het er niet mee eens is, maar is hij professioneel en houdt hij het netjes. Want hij laat het oordeel aan anderen over, als hij het er gewoon mee eens was had hij het wel gezegd, dat Maher geprovoceerd werd door Rosales.

Link to comment
Delen op andere websites

Voordat Maher Rosales haakte zat Rosales Maher recht in zijn gezicht uit te schelden, wat de AZ spelers geen één keer hebben gedaan terwijl Tadic voor rust al een aantal mooie schwalbes had gemaakt. Dan haakt Maher Rosales heel flauw waar je geel voor kan geven, het is natuurlijk niet sportief. Maar je kan Rosales ook geel geven voor zijn aggresieve houding tegenover Maher. Daarna begrijp ik dat Altidore nogal kwaad wordt, één keer geel kan ik ook begrijpen. Maar na de gele kaart deed Altidore al een stuk rustiger aan en liep klappend weg terwijl hij zijn tweede gele kaart krijgt. Die Makkelie verpest een hele wedstrijd voor twee twijfelachtige rode kaarten.

Over die penalty hoeven we het helemaal niet te hebben.

Onzin, beide rode kaarten zijn terecht gegeven. Je ziet Maher natrappen, ook al is het lichtelijk. Natrappen = Natrappen, dus rood. En de rode kaart van Altidore had hij uitgelegd. Zeer terecht gegeven volgens zijn uitleg.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...

Zo, dat was weer een enerverende Klassieker. Ajax begon beide helften goed, maar verloor zowel in de eerste als in de tweede helft langzaamaan de controle. Logische uitslag dan ook en naar mijn idee ook verdiend. Verder mooi om te zien dat er ook scheidsrechters zijn die dit soort wedstrijden prima kunnen fluiten. In het verleden heeft dat zo vaak tot ergernis geleid, van beide kanten volgens mij, maar Nijhuis was prima. Terechte gele kaarten, terecht rood ook en verder geen discutabele situaties gehad volgens mij.

Oh, en wat ben ik blij dat Lex Immers bij Feyenoord speelt. Vroeger stonden op die positie voetballers als Salomon Kalou, Thomas Buffel en Jon Dahl Tomasson, en dan weet je dat ze aan een paar kansen genoeg hebben om te scoren. Nu staat daar Lex Immers, die er werkelijk niets van kan. De commentator zei op een gegeven moment dat Immers de rol van Guidetti over heeft genomen. Ja, in de zin van hard werken en het publiek achter je krijgen, maar niet als het om scoren gaat. En ja, ik weet dat Immers er al een paar in heeft liggen, maar hij neemt de strafschoppen ook, dus dat zegt heel weinig.

Link to comment
Delen op andere websites

Wat een heerlijke wedstrijd is deze Klassieker uiteindelijk geworden! Ik ben ontzettend trots op m'n club dat we twee keer terug zijn gekomen uit een achterstand.

Wat een heerlijke speler is die Boëtius toch. Hij heeft me vandaag ontzettend verrast met z'n durf en passes, vooral de eerste helft. Je zag aan 'm dat hij de tweede helft kapot was, maar hij komt pas net terug van een blessure en is pas 18 jaar. Dat valt dus wel te begrijpen.

Ik snap eerlijk jouw vergelijking niet, NandroDavids. Immers is een hele andere speler dan de spelers waarmee je Immers vergelijkt. Immers moet het vooral van z'n inzet en loopvermogen hebben, terwijl de andere juist veel creatiever zijn. Ook zijn die spelers op meerdere posities inzetbaar in de aanval en Immers is een middenvelder waar je vrij weinig aan hebt op de vleugels. Hij is ook niet gekocht voor de spitspositie, want daar hebben we Pèlle voor gehaald, Wat een prachtige goal maakte hij in de slotfase zeg!

Overigens floot Nijhuis een prima wedstrijd. De tweede gele kaart van Moisander was in mijn ogen terecht, want op vasthouden staat gewoon geel.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik snap eerlijk jouw vergelijking niet, NandroDavids. Immers is een hele andere speler dan de spelers waarmee je Immers vergelijkt. Immers moet het vooral van z'n inzet en loopvermogen hebben, terwijl de andere juist veel creatiever zijn. Ook zijn die spelers op meerdere posities inzetbaar in de aanval en Immers is een middenvelder waar je vrij weinig aan hebt op de vleugels.

Ik vergelijk ze in eerste instantie dan ook niet zozeer op basis van hun spel, maar op hun positie. Salomon Kalou, Buffel, Tomasson én Immers zijn allemaal nummers 10, tweede spits. Zo speelden ze bij Feyenoord allemaal, alhoewel Kalou inderdaad wat meer van de zijkanten kwam. Maar ik wil er alleen maar mee zeggen dat ik dus blij ben dat er geen type Kalou, Buffel of Tomasson meer op die positie staat, omdat die makkelijk scoorden, maar een type Immers: een zeer matige voetballer die het verschil niet kan maken.

Link to comment
Delen op andere websites

Aan creativiteit heb je ook veel meer om een wedstrijd te beslissen dan aan kracht. Immers vind wel veel duels door z'n kracht en door zijn lengte wint hij elk kopduel. Vandaag waren zijn kopkansen wat ongelukkig, maar tegen NEC lukte dat wel, dus hij kan het wel degelijk.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...