Jump to content

Eredivisie 2012-2013


Dutchy3010

Recommended Posts

Zoals verwacht. Ajax word kampioen, is het alleen spannend wie tweede word..

Wat is daar spannend aan dan? PSV is sowieso tweede. Of Feyenoord en Vitesse moeten zo'n veertig doelpunten maken in de komende wedstrijd, maar dat zie ik eerlijk gezegd niet gebeuren..

Toen Fedmas dat zei, was het nog onbekend wat de uitslag vandaag werd, he? Als PSV punten had laten liggen en Feyenoord niet, of als ze vandaag allebei gewonnen hadden, had het nog wel degelijk volgende week uitgemaakt. Nu is de strijd wel gestreden inderdaad.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 167
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • NandroDavids

    33

  • Jimmiefitz

    19

  • Dutchy3010

    17

  • Guardian1980

    15

Top Posters In This Topic

Posted Images

:dans: :dans: :dans:

3 op rij :puh:

Wel jammer dat eigenlijk alles verder ook beslist is, ik vond zo'n schakelkanaal wel tof. Ik had volgende week nog wel zo'n middagje gewild waarin wat op het spel stond en er constant geschakeld werd.

Link to comment
Delen op andere websites

Kampioenen!!! :D

Het inderdaad wel jammer, nu gaat het om de 3e plaats volgende week. Vorig jaar was het wel tof, Ajax was al kampioen, maar op de laatste speelronde kon er nog van alles gebeuren en was 2 t/m nog niet beslist. Helaas dit jaar niet meer.

Zelf ben ik wel blij met PSV als tweede, ik denk dat zij (toch) de meeste kans maken in de CL. Ze moeten en ik denk ook dat ze het doen dit jaar de verdediging verbeteren en ik denk dat Feyenoord het niet haalt. Er zullen toch wel een aantal spelers deze zomer De Kuip verlaten. En tof dat AZ hierdoor Europa in gaat! :)

Link to comment
Delen op andere websites

Lurling was deze week ook heerlijk bezig. Dat eerste doelpunt was echt fenomenaal. Toch mooi dat spelers zoals hij in Nederland gewoon door kunnen spelen tot hun veertigste. :) En ook Demouge, die op leeftijd speelde een goede wedstrijd eergisteren.

Aangezien het volgende week bovenin en onderin niet meer spannend is kijk ik uit naar de nacompetitie. Ik denk dat Roda het al dan niet makkelijk haalt, maar VVV gaat in serieuze problemen komen. Vorig jaar handhaafde ze door een verschrikkelijke schwalbe van Wildschut, die dit jaar overigens onzichtbaar is, en dit jaar wordt het voor hun nog moeilijker tegen de ploegen uit de Jupiler League.

En we krijgen deze zomer natuurlijk weer de transfermarkt waar ik ook zeer benieuwd naar ben. PSV moet natuurlijk de verdediging verbeteren en heeft interesse in Van der Hoorn. Ajax gaat waarschijnlijk De Jong en Eriksen kwijtraken en wil Maher en Van Hinkel aantrekken. Ik ben erg nieuwsgierig naar de uitkomst en ook wat andere ploegen met minder en meer geld zoals Feyenoord en Vitesse gaan doen.

Link to comment
Delen op andere websites

Klopt, maar Alderweireld is net iets minder uit op een transfer dan Eriksen en De Jong. Hij zei dat hij nog ambities heeft om bij Ajax te blijven.

Veltman vind ik trouwens niet een heel groot talent, hij mist ook een beetje de fysieke kracht die Alderweireld wel heeft. Hij is van het niveau van Dijks. Ajax wil ook een verdediger van Barca, Marc Muniesa, huren voor een jaar. Dat is ook een rechtsbenige centrale verdediger waar ik wel benieuwd naar ben. Vorig jaar lukte het niet, hopelijk dit jaar wel.

Link to comment
Delen op andere websites

Het reguliere seizoen zit erop!

Ajax toch maar even mooi met 7 punten voorsprong kampioen, door zelf keurig te winnen van FC Groningen en door de nederlaag van PSV bij FC Twente. Mooi om te zien hoe makkelijk zo'n Hoesen kan scoren, die gaat de komende seizoenen heel bruikbaar worden denk ik.

Terechte rode kaart van Van Bommel overigens, voor die tweede geel had ook direct rood getrokken kunnen worden. Hij ging gewoon staan op de enkel van Tadic, niet nodig in zo'n laatste wedstrijd die nergens meer om ging en eigenlijk nooit nodig natuurlijk. Mijn eerste reactie op die rode kaart was toch wat lacherig en "Haha, Van Bommel, lekker voor je!" omdat het wellicht zijn laatste wedstrijd was. Maar zo'n afscheid gun ik 'm ook weer niet, dus ik hoop dat hij nog ergens een jaartje doorgaat :)

Link to comment
Delen op andere websites

Het is officieel van Bommel heeft zijn afscheid aangekondigd. Jammer, maar helaas.. Zo'n afscheid gun je hem ook niet.

Hier een nieuwsartikel: http://www.vi.nl/nieuws/240917/Van-Bommel-besluit-loopbaan-Het-is-mooi-geweest.htm

Zonde...maar inderdaad: heel mooie carrière. Eigenlijk alles wel gewonnen wat er te winnen valt, met als enige smet de verloren WK-finale. Maar ja, als Nederlandse voetballer is zelfs dat al heel wat natuurlijk.

Link to comment
Delen op andere websites

Terechte rode kaart van Van Bommel overigens, voor die tweede geel had ook direct rood getrokken kunnen worden. Hij ging gewoon staan op de enkel van Tadic, niet nodig in zo'n laatste wedstrijd die nergens meer om ging en eigenlijk nooit nodig natuurlijk. Mijn eerste reactie op die rode kaart was toch wat lacherig en "Haha, Van Bommel, lekker voor je!" omdat het wellicht zijn laatste wedstrijd was. Maar zo'n afscheid gun ik 'm ook weer niet, dus ik hoop dat hij nog ergens een jaartje doorgaat :)

Ik denk dat het toch iets van frustratie was; geen kampioen en geen beker. Een publiekswissel was mooier geweest om mee af te sluiten. Daar staat tegenover dat dit wel weer typisch Van Bommel was, hoeveel kaarten die wel niet gekregen heeft in zijn carriere :7

Link to comment
Delen op andere websites

Ik hoop dat Chadli even zijn contract verlengt met één jaar.. Hij wil blijven, waar ik overigens heel blij mee ben, maar heeft nog maar één jaar te gaan volgens zijn contract. Het zou jammer zijn als hij voor niks weg gaat zoals Douglas na dit seizoen. Dan lijkt me al die moeite van Twente voor niets, en dat vind ik erg jammer als Twente-fan.

Bewerkt: door MostWantedKid
Link to comment
Delen op andere websites

Ik hoop dat Chadli even zijn contract verlengt met één jaar.. Hij wil blijven, waar ik overigens heel blij mee ben, maar heeft nog maar één jaar te gaan volgens zijn contract. Het zou jammer zijn als hij voor niks weg gaat zoals Douglas na dit seizoen. Dan lijkt me al die moeite van Twente voor niets, en dat vind ik erg jammer als Twente-fan.

De kans dat Chadli blijft lijkt me (helaas) klein. Twente wil hem het liefst verkopen, omdat ze dan nog wat voor hem krijgen (rond de 5 miljoen?). Dat hij bijtekent lijkt me niet aan de orde, al hoop ik dat wel voor 1 jaar erbij inderdaad. Aan de andere kant is een club als Juventus een enorme stap vooruit en moeilijk te weigeren, maar tegelijkertijd ook een gewaagde stap. Elia zat bijvoorbeeld het hele seizoen daar op de tribune en daarbij moet ook nog gezegd worden dat Juventus toen nog niet zo goed was als nu. Verder moet Chadli goed nadenken over het WK van volgend jaar. Hij is vaak basisspeler bij België ondanks de moordende concurrentie op zijn plek. De kans dat België weer op een groot eindtoernooi komt is nog nooit zo groot geweest als nu. Het schijnt dat naast Juve er nog meer clubs belangstelling hebben voor hem. Ik ben erg benieuwd wat hij wil en ook wat de club wil. Ik hoop niet dat ze hem 'gijzelen' zoals Ajax nu met Eriksen doet bijvoorbeeld (1 jarig contract is tekenen/verkopen of jaar op de bank). Dat zou zonde zijn van zo'n mooie speler.

Link to comment
Delen op andere websites

Elia zat bijvoorbeeld het hele seizoen daar op de tribune en daarbij moet ook nog gezegd worden dat Juventus toen nog niet zo goed was als nu. Verder moet Chadli goed nadenken over het WK van volgend jaar. Hij is vaak basisspeler bij België ondanks de moordende concurrentie op zijn plek.

Ik moet het toch altijd nog maar zien of spelers uit de Eredivisie het gaan halen bij dergelijke (top)clubs. Ruiz bijvoorbeeld heeft in zijn eerste paar wedstrijden nog wel een redelijk niveau gehaald bij Fulham (ik herinner met dat typische stiftje van 'm nog), maar heeft niet heel erg veel basisplaatsen gehad afgelopen seizoen.

De stap naar Juventus lijkt me in ieder geval één te groot voor Chadli. Ik schaar 'm een beetje onder dezelfde categorie als Mertens. Het oogt heel wat, helemaal in de Eredivisie, maar uiteindelijk blijkt het geen klasse apart te zijn.

Ik ben erg benieuwd wat hij wil en ook wat de club wil. Ik hoop niet dat ze hem 'gijzelen' zoals Ajax nu met Eriksen doet bijvoorbeeld (1 jarig contract is tekenen/verkopen of jaar op de bank). Dat zou zonde zijn van zo'n mooie speler.

Waar heb je dat vandaan? Overigens verwacht ik dat Eriksen wel gaat vertrekken. En bij een concreet bod van een Duitse club (interesse van Schalke) zal ook de Jong wel een stapje hoger willen, al is hij in mijn ogen meer een clubspeler voor in de Eredivisie. Maar goed, als Ajax werk gaat maken van Maher en van Ginkel, dan is een eventueel vertrek van beide spelers wel op te vangen.

Link to comment
Delen op andere websites

De stap naar Juventus lijkt me in ieder geval één te groot voor Chadli. Ik schaar 'm een beetje onder dezelfde categorie als Mertens. Het oogt heel wat, helemaal in de Eredivisie, maar uiteindelijk blijkt het geen klasse apart te zijn.

Hij maakte vandaag toch maar weer mooi het verschil tegen FC Groningen. Zeker in de Eredivisie is hij een klasse apart, en ik schaal 'm ook zeker hoger in dan Mertens, maar inderdaad: Juventus is wel een heel grote stap. Chadli kan beter nog even een tussenstap maken bij een club net onder dat absolute topniveau.

In die wedstrijd tussen Twente en Groningen overigens een schitterende pass bij de 1-2 van Groningen...heerlijk _O_

En volkomen terecht gaat de finale van de play-offs tussen FC Twente en FC Utrecht. Hopelijk pakt Utrecht het ticket voor de voorronde van de Europa League, want dat is op basis van de ranglijst gewoonweg verdiend. Die belachelijke play-offs waar de nummer 8 ondanks 10 punten achterstand de nummer 5 nog kan verslaan, daar hou ik echt niet van. Gewoon Utrecht, de nummer 5, Europa in! :)

Ik ben erg benieuwd wat hij wil en ook wat de club wil. Ik hoop niet dat ze hem 'gijzelen' zoals Ajax nu met Eriksen doet bijvoorbeeld (1 jarig contract is tekenen/verkopen of jaar op de bank). Dat zou zonde zijn van zo'n mooie speler.

Waar heb je dat vandaan?

Frank de Boer heeft dat aangegeven. Spelers die nog een jaar een contract hebben, maar niet willen verlengen, die moeten of gewoon de deur uit of alsnog verlengen. Zware kapitaalvernietiging anders. Overigens verwacht ik geen problemen met een speler als Eriksen, die zelf ook al heeft gezegd dat hij wil dat Ajax geld aan 'm verdient :)

VVV is vandaag gedegradeerd en ik ga ze in ieder geval niet missen. Wat mij betreft blijft Roda JC erin en dan hoop ik daarnaast dat Go Ahead Eagles ten koste van FC Volendam promoveert.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...