Jump to content

Battlefield 4


Davedavy

Recommended Posts

  • Reacties 283
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Davedavy

    38

  • ZeroJens

    23

  • Hanneswasco

    20

  • kelwin

    20

Top Posters In This Topic

Posted Images

Als we in die oranje gloed kijken zien we foto's, wellicht zijn dit maps of screenshots uit Single Player?

FPS spellen zijn meer bedoeld voor multiplayer.

Zeker implementeren ze weer de always-online DRM.

Link to comment
Delen op andere websites

Kort maar krachtige teaser. Ik hoop dat ik toch wel wat meer mag verwachten op 27 maart. Qua inhoud, tsja, er valt nu nog niks over te zeggen behalve dat er Navel Warfare aan toegevoegd gaat worden. Ben benieuwd hoe EA dit gaat aanpakken, en of het een succes word. :)

Ik kan er in iedergeval niet op wachten om het te kunnen spelen. Het word zwaar, maar ik moet proberen niet mee gesleurd te worden in de hype die hoogstwaarschijnlijk gaat komen, anders weet ik weer hoelaat het is als ik ga spelen. :7

Bewerkt: door FireFighter
Link to comment
Delen op andere websites

Dit word echt de game die iedere shooter fanaat bij zijn PS4 en nieuwe Xbox koopt, voor deze game laat ik de nextgen Killzone liggen. Ik ben benieuwd wanneer en hoe ik mijn Battlefield 4 beta ontvangt. Op zee lijk mij echt een goede toevoeging waar genoeg uit te halen valt, alleen is de teaser kort en niet krachtig vind ik juist. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Wat moet er hersteld worden dan? Battlefield 3 was en is geweldig, een fantastische game met uren plezier. CoD faalt jaar op jaar, maar wat heeft dit hier mee te maken :?

Inderdaad. Ik speel nog dagelijks Battlefield 3, ook al is het spel ruim 2 jaar geleden uitgegeven (op 27 oktober 2011). Geen enkele CoD heeft zo lang mijn interesse kunnen behouden.

BATTLEFIELD 4 UPDATE!

De BF4 Gameplay preview van de Singleplayer is uit. Geniet van de 17 minuten durende trailer. :)

Voor of na het kijken van de trailer kan je ook alvast even een review van Insidegamer bekijken in de spoiler (de review in een spoiler geplaatst vanwege de lengte).

Battlefield 4 wordt dramatischer, menselijker en geloofwaardiger. Tenminste, dat is wat DICE predikt. De Zweedse ontwikkelaar boekt al jaren succes met de multiplayermodus, maar wil nu ook definitief doorbreken op singleplayer-vlak. En daarvoor wordt alles uit de kast getrokken.

Frostbite 3

Battlefield 4 draait op de Frostbite 3-engine, een zwaar verbeterde versie van de engine waar diens voorganger op draaide. De engine moet het maximale halen uit de huidige generatie consoles, maar ook uit de high end multicore PC, iets wat de PlayStation 4 qua architectuur ook is. Beloftes over op welke platformen Battlefield 4 moet verschijnen, worden overigens niet gemaakt. Het enige vrij zekere platform is de PC, aangezien de demonstratie die we te zien kregen op een PC liep. (Kleine update: inmiddels is de game voor Xbox 360, PS3, PC en PS4 aangekondigd.) 1364339578.jpg

De Frostbite 3-engine is beduidend krachtiger dan zijn voorganger. We willen voorzichtig zijn met termen als ‘fotorealistisch’, maar Battlefield 4 komt akelig dichtbij. Het detail in de gezichten, maar ook in iets simpels als een afgebladderde deur of een wiebelende gordel in een gecrashte auto, is fenomenaal. Om nog maar te zwijgen over de belichting en de schrikbarend realistische animaties.

Tot slot is Frostbite natuurlijk onlosmakelijk verbonden met vernietiging. Frostbite 3 laat destructie zien van een schaal die ongekend is. Muren brokkelen belachelijk gedetailleerd af of worden met een welgemikte granaat volledig weggevaagd. En wanneer er een compleet gebouw van meerdere verdiepingen in elkaar zakt, is het onmogelijk om alle kleine details waar te nemen.

Wel moet er gezegd worden dat de in-game demonstratie liep op een PC. En dat zal geen kinderachtig exemplaar zijn geweest. Battlefield 3 bewees al dat er een behoorlijk verschil tussen de (huidige generatie) consoles en een high end PC zit, dus het is even afwachten hoe de game zich staande houdt op het platform van jouw keus. 1364339533.jpg

Multiplayer-achtige vrijheid

Om de game geloofwaardiger te maken, stapt DICE ook van de gescripte paden af. Deels, althans. Er zijn bepaalde ‘sandboxes’, zoals de ontwikkelaar het zelf noemt, waarin je vrij bent om te bepalen hoe je de vijand verslaat. Zo krijgen we een scène te zien waarin er een jeep voor handen is, waarmee je de vijand kunt flanken. Er wordt echter gekozen voor een andere aanpak.

De teamgenoten worden aangestuurd met een commando dat verdacht veel weg heeft van het spotten uit de multiplayer. En dat klopt ook, want DICE wil juist de vrijheid die we kennen uit de multiplayer, vertalen naar de singleplayer. Zodoende zijn er inderdaad enkele elementen overgezet. Alsof we ineens in Brothers in Arms zijn beland, nemen de teamgenoten de gespotte vijanden onder vuur, waarna hij ze van achteren besluipt en een shotgun in hun rug duwt. Toch betwijfelen we of Battlefield 4 echt ‘vrijheid’ biedt. Nog geen minuut later volgt namelijk een tot in de puntjes gescripte scène waarin een helikopter een gebouw volledig aan gort schiet, dat vervolgens met speler en al in elkaar stort.

Intens, niet geloofwaardig

Deze scène haalt ook gelijk het derde statement van DICE onderuit, want geloofwaardig is Battlefield 4 allerminst. Als een gebouw door een helikopter gebombardeerd wordt, in elkaar stort en er tegelijkertijd een andere helikopter dreigt neer te storten en de speler snel moet wegkruipen om niet in de wieken te belanden, is dat niet heel geloofwaardig. Als even later het hele gebouw in elkaar sodemietert en de speler op miraculeuze wijze niets gespietst wordt door een stuk metaal of geplet door het beton, maar doodleuk een aantal (instortende) verdiepingen naar beneden glijdt, is dat ook verre van realistisch. Nog geen minuut verder en hangt hij uit het portier van een rijdende auto, die hij nota bene zelf bestuurt, om met een granaatwerper de boosdoenende helikopter neer te halen. Het is spectaculair en dankzij de verbluffende graphics vele malen intenser dan ooit tevoren, maar geloofwaardig? Nee. 1364339616.jpg

Multiplayer

Ja en de multiplayer dan? Juist de trekpleister van de Battlefield-serie schitterde in afwezigheid bij de onthulling van deze game. Waar bij veel games juist de multiplayermodus naar voren wordt geduwd, bewandelt DICE de omgekeerde weg. Hieruit spreekt de ambitie van de Zweedse ontwikkelaar om eindelijk eens een episch singleplayeravontuur neer te zetten. Mogelijk blijkt uit deze focus ook de zelfverzekerdheid dat de multiplayerformule van de serie nog altijd als een huis staat. Of misschien dat er op dit vlak weinig veranderd is. Wat betreft de multiplayer tasten we vooralsnog helaas dus volledig in het duister.

Vragen, vragen

Met een demonstratie van nog geen twintig minuten en na afloop enkele presentaties, heeft DICE ons wat wijzer gemaakt. Zo kregen we mee dat de game zich richt op een conflict tussen de V.S. en China. Maar we zitten ook met een hoop vragen. Zo is het onduidelijk in hoeverre de kracht van de Frostbite 3-engine nog tot zijn recht komt op de huidige consoles. Bovendien hebben we nog niets van de multiplayer gezien, toch dé trekpleister van de serie. We kunnen alleen maar hopen dat deze vragen snel worden beantwoord. De singleplayer zag er in ieder geval fantastisch uit. En dan zal het ons een rotzorg zijn of die game dramatisch of geloofwaardig is. Als het inderdaad maar een geweldige ervaring oplevert.

Bron: Insidegamer.nl

http://www.insidegam...review#comments

Trailer:

Bewerkt: door FireFighter
Link to comment
Delen op andere websites

nu.nl als bron voor gamenieuws is nooit een goed plan :7

In dit geval wel. Op IGN en Insidegamer staat ook dat we BF4 in de herfst kunnen gaan spelen. :) Ik denk trouwens niet dat ik deze ga kopen, de volgende Battlefield is zeker wel weer voor mij (mits ze niet futuristisch gaan doen).

Davedavy, misschien een idee om de review + trailer in je hoofdpost te zetten?

Bewerkt: door FireFighter
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...