Jump to content

Nederlands Elftal, lach ze hier uit


MegaPilot

Recommended Posts

Als Belg zijnde had ik België graag zien verliezen. Ik erger me namelijk blauw aan de mentaliteit die hier heerst. Het nationale elftal wint een vriendschappelijke wedstrijd tegen Nederland en het is alsof ze plotseling kandidaat nummer 1 zijn om wereldkampioen te worden. Hetzelfde met de voorbije Olympische Spelen. Ik kan gewoon niet begrijpen dat mensen tevreden zijn met 3 medailles (waarvan geen enkele goud). Belgen zijn gewoon te snel tevreden en al zeker te voorbarig.

Eens kijken of de Belgen het WK effectief kunnen halen, want tijdens de matchen die er toe doen laten ze het altijd afweten. Het zou me niet verbazen mochten ze punten laten liggen tegen een ploeg als Wales.

Ik vind het gewoon al ergerlijk dat we amper aandacht besteden aan sporten waar we wel goed in zijn en alles op voetbal zetten, waar we de voorbije jaren rotslecht in waren (we mogen hopen op verbetering, maar er wordt al lang gezegd dat er veel talent is en je weet nooit met België).

Natuurlijk wordt tennis, wiel- en veldrennen nog wel veel gevolgd in België, maar neem nu eens hockey. In slechts enkele jaren heeft men zowel bij de mannen als bij de vrouwen een hockeyteam gebouwd dat nu al kan meedoen op het hoogste niveau. De vrouwen zijn nog wat achter, maar de mannen mogen al bij de wereldtop gerekend worden. De eerste match op de Olympische Spelen tegen Duitsland hadden ze, volgens mij, moeten winnen. Dat hebben ze dan spijtig genoeg niet gedaan, maar Duitsland is uiteindelijk wel met goud gaan lopen. Dat wil zeggen dat ze ook het potentieel hadden dit te doen (het zou te vergelijken zijn met wat Griekenland op het WK deed, dus eens in de 200 jaar). Wie weet wat ze nog klaarspelen.

Ook in volleybal, judo en zeilen hebben we toppers, maar daar kijkt ook amper iemand naar.

Wat die 3 medailles betreft geloof ik niet dat het merendeel van de mensen tevreden is. Ons team was nog nooit zo groot geweest en we hadden best enkele kandidaten die goud hadden kunnen pakken. Dan kan je onmogelijk tevreden zijn.

Weer ontopic dan wel: puike prestatie dat de Belgen hier neerzetten. Misschien kunnen we weer eens deelnemen aan een groot tornooi. De Nederlanders lijken het de laatste tijd verloren te hebben.

Bewerkt: door thebig
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 31
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • MegaPilot

    6

  • Kloep

    4

  • BelgiumRedDevils

    4

  • Jimmiefitz

    3

Top Posters In This Topic

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...