Jump to content

Dagen voorbij sinds datum


Johannetje2

Recommended Posts

Hallo scripters,

Sorry voor de 'onduidelijke' titel, alleen ik kon niks beters verzinnen..

Ik ben dus op zoek naar een script die kijkt hoeveel dagen er al voorbij zijn sinds een bepaalde dag/datum.

Stel, het is nu 30-08-2012, dan moet hij berekenen dat er op 10-09-2012 10 dagen voorbij zijn.

Alleen nu de vraag, hoe maak ik dit?

Ik heb al vrij lang gezocht op internet, maar ik heb helaas niks kunnen vinden..

Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen!

Link to comment
Delen op andere websites

new dag = getdate();

Hiermee kun je kijken hoeveel dagen er dit jaar al voorbij zijn gegaan. Op iets van 9 april zou dit dan dus dag 100 zijn, of 10 juni zal iets van dag 150 zijn. Zo kun je gemakkelijk het verschil berekenen. Het nadeel is echter dat aan het eind van het jaar, het nummer weer terug gaat naar 0. Als je dan bijvoorbeeld wilt weten hoeveel dagen er tussen 20 december 2011 en 15 januari 2012 zitten, gaat dat niet werken.

Een alternatief is dit:

new unix = gettime();

Hiermee krijg je het aantal seconden sinds 1 januari 1970. (Dit is op het moment iets meer dan 1.346.300.000) Als er 86.400 seconden in een dag zitten, kun je makkelijk berekenen hoeveel dagen er zijn verstreken sinds de laatste keer dat je de functie gebruikte. :)

Bewerkt: door Basssss
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...