Jump to content

Android


Davedavy

Recommended Posts

  • Reacties 354
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Davedavy

    86

  • MegaPilot

    49

  • TekaLoca

    30

  • Sublime

    25

http://tweakers.net/pricewatch/310210/samsung-galaxy-s-iii-16gb-blauw.html

Best wel groot lijstje die ze voor ~500 euries aanbieden.

Je betaalt bij de S3 ook voor custom shit die ze op je telefoon zetten, als je dat wil hebben dan. Ik had van een muziek fan vernomen dat hij de S3 had gekozen om de muziek chip, dus weet niet of het wel waar is dat die HTC betere muziek kan leveren.

Link to comment
Delen op andere websites

Gister geüpdatet naar Jelly Bean, ik wil voor geen goud meer terug naar ICS, mijn S2 is merkbaar véél sneller en heeft nog geen een keer vast gehangen, en met deze custom ROM kan ik hem ook nog helemaal personaliseren :D

Screen's:

Link to comment
Delen op andere websites

Is die der ook voor de SGS I9000, maat? Ziet er iig mooi uit. Heb het volledige Go Launcher thema ervan gedownload maar het ziet er wat lullig uit als je naar m'n systeemshizzle gaat kijken (2.3.6 Gingerbread _O-)

Is er overigens al de ICS update voor de Galaxy Tab 7 Plus? Heb het zonet opgezocht en er zijn sites die zeggen van wel maar als ik hem wil updaten via Kies! zegt ie dat ik de laatste versie heb...

Bewerkt: door TekaLoca
Link to comment
Delen op andere websites

Ja die is er, maar toen ik dat gister wou doen bij een vriend (die heeft ook een S1), lukte de Google Apps niet. Wou die even later terug naar 2.3.5, werkte dat ook niet. Geen idee of het aan z'n telefoon licht maar denk twee keer na voor je ergens aan begint. Nu heeft die dus een telefoon zonder Google Apps en kan dus ook niet dingen zoals Whatsapp installeren nu... :-(

Bewerkt: door Davedavy
Link to comment
Delen op andere websites

Google Apps kan je als het goed is los installeren. En als dat niet lukt, probeer gewoon de APK van de app te downloaden en zet hem dan op de telefoon.

Edit:

In het geval van WhatsApp staat de APK zelfs gewoon op de site. Dit zet je op de telefoon om hem vervolgens uit te voeren.

Bewerkt: door Teh_Ninja
Link to comment
Delen op andere websites

Gister geüpdatet naar Jelly Bean, ik wil voor geen goud meer terug naar ICS, mijn S2 is merkbaar véél sneller en heeft nog geen een keer vast gehangen, en met deze custom ROM kan ik hem ook nog helemaal personaliseren :D

...

Ik heb ook een S2 en misschien wil ik ook upgraden naar Jelly Bean. Voordat ik daaraan begin, een aantal vragen:

  1. Is het upgraden naar een custom ROM gemakkelijk? Heb je een link naar een tutorial die jij hebt gebruikt of ik kan gebruiken waar ook in staat welke ROM ik precies nodig heb?
  2. Is je telefoon met een custom ROM gelijk geroot, of is dat een aparte stap?
  3. Kloppen de geruchten dat door in een custom ROM ontbrekende Samsung-optimalisaties de batterij veel sneller leeg gaat?
  4. Is het mogelijk om een één-op-één-kopie te maken van de huidige staat, om die later weer te kunnen herstellen?
  5. Dienen alle apps en instellingen opnieuw te worden geïnstalleerd/toegepast, of is daar een back-up van te maken?
  6. Blijven alle hardwareknoppen (Terug, Volume) goed werkend?

Alvast bedankt. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Gister geüpdatet naar Jelly Bean, ik wil voor geen goud meer terug naar ICS, mijn S2 is merkbaar véél sneller en heeft nog geen een keer vast gehangen, en met deze custom ROM kan ik hem ook nog helemaal personaliseren :D

...

Ik heb ook een S2 en misschien wil ik ook upgraden naar Jelly Bean. Voordat ik daaraan begin, een aantal vragen:

  1. Is het upgraden naar een custom ROM gemakkelijk? Heb je een link naar een tutorial die jij hebt gebruikt of ik kan gebruiken waar ook in staat welke ROM ik precies nodig heb?
  2. Is je telefoon met een custom ROM gelijk geroot, of is dat een aparte stap?
  3. Kloppen de geruchten dat door in een custom ROM ontbrekende Samsung-optimalisaties de batterij veel sneller leeg gaat?
  4. Is het mogelijk om een één-op-één-kopie te maken van de huidige staat, om die later weer te kunnen herstellen?
  5. Dienen alle apps en instellingen opnieuw te worden geïnstalleerd/toegepast, of is daar een back-up van te maken?
  6. Blijven alle hardwareknoppen (Terug, Volume) goed werkend?

Alvast bedankt. :)

Ik heb dit bericht getypt op me mobiel dus sorry voor eventuele spelfouten.

1. Er zijn een hoop verschillende roms, ik heb deze ( Klik ) gebruikt, het is erg makkelik maar een micro SD kaartje is vereist.

2. Bij deze ROM is die direct geroot.

3. Dat weet ik niet zeker, persoonlijk merk ik dat de batterij juist langer meegaat.

4. Ja dat kan met een bepaalde app, ik kan even niet vinden hoe die heet maar dat kan ik als je wil even doen op mijn pc.

5.Ja alle instellingen en apps gaan verloren, het kan maar het is echt afgeraden apps te backuppen ivm foutcodes en crashes.

6. Deze blijven goed functioneren.

Maar denk goed na voor je iets doet, bij een vriend van me is het helemaal mis gegaan.

Link to comment
Delen op andere websites

CM is een goede ROM, maar er zijn heel veel versie's van. Hier is een lijst met ROM's. Zelf heb ik een AOKP ROM, omdat ik die fijn vind met hun handige menu.

En wat er gebeurd was, hij begon met flashen van de ROM, ging prima, toen Google Apps flashen, dat ging minder, het lukte hem niet om Google Play en andere apps erop te zetten, toen die even later terug wou naar 2.3.5 ( Galaxy S Plus ), bleek dat ook niet meer te gaan met Odin. Dus bedenk goed dat het ook mis kan gaan! (Alhoewel is hij de eerste waar van ik weet dat het mis is gegaan, wellicht kwam dat door de overstap van 2.3.5 naar 4.1). Ik wil je niet "bang" maken nu natuurlijk, maar hij heeft nu wel geen werkende mobiel meer. Als hij nu een volledige backup had incl. het Android systeem had die hem weer werkend gekregen, maarja... Verder vergeet niet dat oude backup's van apps van vorige versie's kan leiden tot crashes.

Bewerkt: door Davedavy
Link to comment
Delen op andere websites

Wat een soorten. Dat duurt wel even met uitzoeken.

Is CM ook direct geroot? Waarom heb jij RootBOX verkozen boven CM?

Maar om zo'n brick te voorkomen, wil ik dus een volledige back-up maken. Graag hoor ik dus nog welke "bepaalde app" je daarvoor kunt gebruiken.

Link to comment
Delen op andere websites

Wat een soorten. Dat duurt wel even met uitzoeken.

Is CM ook direct geroot? Waarom heb jij RootBOX verkozen boven CM?

Maar om zo'n brick te voorkomen, wil ik dus een volledige back-up maken. Graag hoor ik dus nog welke "bepaalde app" je daarvoor kunt gebruiken.

RootBOX is een combinatie van CM en AOKP, dat is de reden dat ik hem heb gekozen, als je de gewone CM op zet is die ook al direct geroot, volgens mij standaard bij alle custom ROM's, maar dat weet ik niet zeker.

Dit is de app om te back-uppen trouwens :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Ja die is er, maar toen ik dat gister wou doen bij een vriend (die heeft ook een S1), lukte de Google Apps niet. Wou die even later terug naar 2.3.5, werkte dat ook niet. Geen idee of het aan z'n telefoon licht maar denk twee keer na voor je ergens aan begint. Nu heeft die dus een telefoon zonder Google Apps en kan dus ook niet dingen zoals Whatsapp installeren nu... :-(

Niet aan beginnen dus.. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...