Jump to content
Joriz

Onderzoek naar Gaming [advertorial]


gallery_1_5_2233.gifgallery_1_5_2491.gif

Beste bezoeker,

Momenteel doet het IVO, in samenwerking met de Erasmus Universiteit Rotterdam, onderzoek naar gaming. In dit onderzoek zijn wij op zoek naar verschillen in hersenactiviteit tussen mensen die veel gamen en die weinig gamen. Voor dit onderzoek hebben wij nog deelnemers nodig, en daarom hierbij de vraag of jullie mee willen doen.

Waarom dit onderzoek?

In de maatschappij, de wetenschappelijke literatuur en de gezondheidszorg is een discussie gaande over gamen. Er wordt gezegd dat gamen overeenkomsten heeft met verslaving, terwijl anderen denken dat gamen makkelijk te controleren is en ook positieve effecten kan hebben. Wij staan zelf neutraal in deze discussie en willen met antwoorden komen door een kijkje te nemen in het brein van gamers.

Wat houdt meedoen aan het onderzoek in?

Als je meedoet aan het onderzoek, dan kom je voor een éénmalig bezoek naar het Erasmus MC (Rotterdam). Dit bezoek duurt ongeveer 2 uur. Daarvan lig je ongeveer één uur in een fMRI-scanner waarin je een aantal taakjes doet. De overige tijd is bestemd voor uitleg, vragen en het maken van vragenlijsten.

Voor deelname krijg je €25,- euro (contant). Daarnaast krijg je een 3D-plaatje van je brein. Reiskosten worden uiteraard vergoed.

Wie kunnen er mee doen?

Wij zijn op zoek naar mannen tussen de 18 en 30 jaar. Wij zijn op zoek naar deelnemers die frequent gamen en deelnemers die weinig gamen omdat wij twee groepen willen vergelijken.

Hoe kan je meedoen?

Via deze link kan je een korte online vragenlijst invullen (5min). Hiermee bepalen wij ook of je geschikt bent voor het onderzoek. Als dat zo is dan nemen wij contact met jou op om meer uitleg te geven en een afspraak te maken als het je leuk lijkt om mee te doen.

Meer informatie over dit onderzoek en over meedoen vind je hier:

Informatiefolder

Beknopte oproep (je kunt dit ook doorsturen naar vrienden)

Vragen?

Mocht je vooraf vragen hebben, neem dan contact op met gallery_1_5_497.gif. Wij vinden het tevens interessant om jouw mening te horen dus schroom niet een reactie te plaatsen.

Deze advertorial is geplaatst door IVO - wetenschappelijk bureau voor onderzoek naar leefwijzen & verslaving

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites


Recommended Posts

is dit onderzoek gelimiteerd tot Nederlanders?

Zover ik had begrepen worden Belgen niet uitgesloten voor het onderzoek. Dit geldt ook voor mensen uit de rest van Nederland.

Namens Dolle Mina noem ik dit flauw

Geen idee waarom enkel in het onderzoek naar mannen is gekozen. Blijkbaar denken er nog veel mensen dat vrouwen niet gamen en als ze al een spelletje doen dat ze dat op Facebook doen.

Veel informatie op vragen staan trouwens in de Informatiefolder en de Beknopte oproep.

Mocht je nog verdere vragen hebben dan kan je natuurlijk het e-mailadres uit het nieuwsbericht mailen.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Een vrij dubieuze vraag misschien, maar is dit onderzoek gelimiteerd tot Nederlanders? Want anders heb ik wel nog interesse om hier in deel te nemen =3

Ik heb mezelf ook ingeschreven, als ik geselecteerd wordt kan ik er een gratis tripje naar Nederland van maken. :D

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Ik vraag me eigenlijk af wat nu het doel is van dit onderzoek. Waar worden de resultaten voor gebruikt? En hoe gaat men om met de privacy van de deelnemers?

Ik kan zelf niet deelnemen overigens. Ik val net buiten de leeftijdscategorie; zit er boven.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Ik vraag me eigenlijk af wat nu het doel is van dit onderzoek. Waar worden de resultaten voor gebruikt? En hoe gaat men om met de privacy van de deelnemers?

Het antwoord op je eerste vraag kan je terugvinden in de folder onder het kopje Doel van het onderzoek. Wat betreft je tweede vraag: ik ga er vanuit dat de privacy wel goed zit met een wetenschappelijk bureau dat meer van zulke testen doet en een universiteit die vermoedelijk ook niet op haar achterhoofd is gevallen. :puh: Voor zulke vragen zou je de instantie dus eventueel kunnen mailen, wat Joriz ook als optie aandraagt.

Vragenlijst ingevuld. Ik vind het wel interessant, alleen moet ik wel de tijd hebben om helemaal naar Rotterdam te gaan. Dus dat wordt nog even afwachten mocht ik tot de doelgroep behoren.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Wij zijn op zoek naar mannen tussen de 18 en 30 jaar. Wij zijn op zoek naar deelnemers die frequent gamen en deelnemers die weinig gamen omdat wij twee groepen willen vergelijken.

Pfff, te oud... :ch:

Pfff, geen man... :ch:

En dat terwijl ik aan de EUR studeer :-(

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Ik heb mezelf ook ingeschreven, als ik geselecteerd wordt kan ik er een gratis tripje naar Nederland van maken. :D

Ze gaan ons graag zien afkomen met ons ticket om terug te betalen. Ik zie nog wel of ik me in ga schrijven, maar ik ben wel zeker geïnteresseerd ^_^

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...