Jump to content
  • Sign Up
GTAGames.nl
Sign in to follow this  
MrKooKie

Advertentie mobiele forum versie.

Recommended Posts

MrKooKie

Hallo,

Allereerst wil ik zeggen dat ik erg tevreden ben over de mobiele forum versie. Het werkt goed, snel en ziet er mooi uit.

Toch wil ik iets kwijt over de advertentie die meescrolled over de gehele pagina. Deze advertentie beslaat ongeveer 25% van mijn beeldscherm, en blijft vaak ook on het midden hangen als je snel scrolled. Ik begrijp dat deze advertenties nodig zijn om het forum te financieren, maar zou toch willen vragen of er een mogelijkheid is om deze statisch te maken en/of te verkleinen.

Posted with my Samsung Galaxy S I9000

.Timothy

Even een toevoeging van mijn kant: hij hangt bij mijn Samsung Galaxy S3 over het quickreply-formuliertje heen. :)

Joriz

Kunnen jullie een screenshot toevoegen. Ik heb namelijk geen idee hoe het er op alle telefoons uitziet. Heb het alleen even kort getest op een oude Android, iPhone 3G en iPhone 4.

De advertentie moet natuurlijk niet ten koste gaan van al het gebruikersgemak. Als het op meeste telefoons niet goed werkt zal ik hem anders gaan positioneren.

Het zou op de meeste telefoons goed moeten werken: http://bradfrostweb.com/blog/mobile/fixed-position/

Joriz

Werkt het nu makkelijker/beter?

Jammer dat de iPhone zo'n zwevende banner alleen goed lijkt te snappen.

vice

Ik weet niet of het aan mijn gsm ligt of niet, maar ik had daarnet op mijn GSM ook even geprobeert en ook ik had wat moeite met de nieuwe mobiele layout. Ten eerste heb ik een pagina moeten openen die alleen voor ingelogde leden beschikbaar zijn om op de inlogpagina te komen (ik kon die nergens vinden), en daarna heb ik zeker 5x op inloggen moeten drukken*. Ik weet niet of die 'inloggen' knop gewoon glitcht, ofwel lag het aan de advertenties, want ik kon maar nét op de 'inloggen'-knop drukken (omdat de advertentie bijna de hele knop in beslag nam).

* Als je je afvraagt wat er gebeurde als ik op 'inloggen' drukte: dan werd de inlogpagina gewoon opnieuw geladen en was ik nog altijd niet ingelogd.

Ik denk dat advertenties op de mobiele versie redelijk irritant zijn omdat iedere gsm een andere resolutie en schermgrootte heeft. Ik gebruik(te) trouwens opera mini als browser.

(buiten dat is die mobile skin wel een grote vooruitgang).

Edited by vice

Megadreams

Op mijn Samsung Galaxy Pocket is trouwens het schermpje over cookies groter dan het scherm zelf. Door het feit dat deze mee beweegt kan ik nooit op de "Ja, geef me cookies" knop drukken.

George

@vice:

Missschien handig om te zeggen welke smartphone je gebruikt met welk besturingssysteem (versie).

Merk op dat de mobile versie enkel werkt op moderne smartphones zoals de IPhone (met Safari) en de betere Android telefoon met Chrome.

En kan je een screenshot toevoegen?

Edited by George

Joriz

Bedankt voor alle extra input.

Ik heb nog een aanpassing gemaakt waardoor je in alle gevallen op de Ja, ik wil cookies knop zou moeten kunnen drukken.

Tevens kan je nu direct inloggen zonder eerst op de cookie knop te drukken. Scheelt dus weer een stap.

Merk wel op dat je door in te loggen of te registreren akkoord gaat met het feit dat GTAGames.nl en derden partijen cookies plaatsen zoals beschreven staat in onze cookies & privacy informatie.

De pagina's zullen in komende dagen nog worden verduidelijkt omtrent cookie wet en akkoord gaan als je registreert.

Mocht er ergens nog iets niet helemaal goed zijn beschrijf dan duidelijk wat er aan de hand is, welke telefoon je hebt (inclusief OS en versie). Tevens is een screenshot van je scherm altijd handig. Zie ik meteen wat er verkeerd uit ziet.

Sammie_GTA

Op mijn Samsung Galaxy Y werkt de skin prima! :tu:

MrKooKie

Bij mij werkt het nu prima.

V9zLG.png

Samsung Galaxy S

Android 2.3.6 (Gingerbread)

Edited by MrKooKie

Joriz

Dank je voor het screenshot. Moet ik alleen dus nog even het dikke zwarte randje onder de advertentie wegwerken. Mocht er verder nog iets zijn met de mobiele versie dan hoor ik het graag.

Natuurlijk is het ook mogelijk om naar de volledige versie te switchen voor functionaliteit die nu nog ontbreekt.

MrKooKie

In portrait mode zijn sommige pagina's nog niet helemaal goed uitgelijnd.

LvAvD.png

In landscape mode werkt het echter allemaal prima. :)

eXqtA.png

Joriz

Blijkbaar is Nieuw Onderwerp starten te lang voor het scherm.

De Nederlandse vertaling voor de mobiele versie is hetzelfde als de normale versie. Daarom raakt het misschien enigszins in de knoop qua lengte. Ik zal kijken of ik voor deze knop een aparte vertaling kan aanbieden (en dus ook een correct kort Engels woord voor de Engelse versie)