Jump to content

Foreigner97

Recommended Posts

Ik ga ook mee met Mazzeltje, ND en de rest die het geen probleem vinden.

Deze discussie is ook geweest met GTA IV, maar wat zou het verschil zijn met een volwassen persoon? Of met bijvoorbeeld een dier? Na het kijken van de trailer lijkt het me dat er wel dieren in zullen zitten, en het zat in RDR ook dus voor mij zou het geen probleem zijn.

Ik denk het is maar een spel, er zullen best gekken rond lopen die wat geks gaan uithalen met ze in het spel.

@Vahnstad vindt dat nogal belachelijk dat het in eens ''minder erg'' zou zijn, het zal nooit ''beter'' zijn afgezien welke manier ze dood gaan, al zitten ze allemaal een jaar in een 5 sterren hotel is het nogsteeds enorm slecht om iemand, en vooral zo veel mensen te vermoorden, op welke manier dan ook.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 59
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • GTAKevin023

    6

  • Foreigner97

    6

  • Mazzeltje

    5

  • .Timothy

    4

Toch wel fijn dat er veel mensen met me eens zijn. Het had ook anders kunnen gaan. Op het moment speel ik AC3 en daar zitten ook kinderen in. Kinderen die je irritant lastig vallen als je langs ze loopt. Door geld te geven stoppen ze met irritant te doen, maar nu weet ik niet zeker of je ze kan doden. Nog niet geprobeerd maar zal het zeker ff proberen.

Ik ben zelf een erg grote dierenvriend en geef heel veel om dieren. Maar zelf speel ik regelmatig hunt spelletjes en vind ik het echt leuk om dieren af te knallen zoals in Red Dead Redemption en ze dan slachten. Dit zelfde kan ook in AC3. Volgende maand komt Far Cry 3 uit en daar spelen dieren ook een grote rol in. In spelletjes vind ik het gewoon leuk on te doen. Dat is misschien ook de reden waarom we spelletjes spelen, je mag dingen doen in spelletjes die je anders niet mag in het echte leven. En het is echt niet zo dat als je plezier hebt in dit soort dingen in games dat je dan ziek in je hoofd bent ofzo. Wat sommige mensen dus denken over gamers. In het echte leven zou ik geen dier bewust pijn doen. En als ik het toch zie dan raakt het mij echt. Ook al gaat het om een muisje. Maar dat heb ik dus niet bij een pixel muisje. Dat muisje heeft toch geen gevoelens. Het is en blijft maar een spel. En omdat de games van tegenwoordig zo ontzettend realistisch en echt er uit zien krijg je dit soort discussies. Wat overigens wel een leuke discussie is vind ik.

Link to comment
Delen op andere websites

Best wel leuk om te zien dat de meningen verspreid zijn. Ik zou het niet zo erg vinden als kinderen in het spel komen. Het is inderdaad maar een spel. In feite schiet je geen kinderen neer maar pixels in de vorm van een kind. Hoewel ik dan niet zomaar kinderen ga neerknallen, alleen als het echt moet om verder te kunnen komen in het spel. Het zal echt niet gebeuren dat doordat er in dit enkele spel kinderen zouden kunnen worden vermoord, dat er dan ineens een hoop mensen zijn die aangespoord worden om zelf echte kinderen neer te maaien. Hoewel.. Tommy Vercetti, Vice Point Mall / Tristan van der V, Alphen a/d Rijn.. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

De vraag is eerder hoe kinderen in het verhaal passen en voorkomen. Voor de realiteit kan ik me er prima in vinden, zolang er maar geen doelloos geweld in voorkomt. Dát levert wel problemen op in de media. Echter, als ze gewoon als willekeurige voetganger voorkomen in het verhaal: waarom niet?

Link to comment
Delen op andere websites

De vraag is eerder hoe kinderen in het verhaal passen en voorkomen. Voor de realiteit kan ik me er prima in vinden, zolang er maar geen doelloos geweld in voorkomt. Dát levert wel problemen op in de media. Echter, als ze gewoon als willekeurige voetganger voorkomen in het verhaal: waarom niet?

Maar dan kom je weer op het punt dat je er wel iets mee moet kunnen doen. Als ik voetgangers dood rij dan horen daar ook de kinderen bij. Klinkt hard wat ik zeg. Maar zo hoort het wel in een GTA game. Ik weet niet of sommige mensen Driver San Fransisco hebben gespeeld maar in dit spel kun je geen voetgangers dood rijden. Die springen dan dwars door de muur of door je auto heen. Ik vind het altijd wel erg raar dat er zoveel discussies over dit soort onderwerpen zijn. Terwijl je de ergste dingen in films ziet en daar hoor je nauwelijks wat van.

Link to comment
Delen op andere websites

Klopt, en dat zou naar mijn mening een goede weg zijn voor de game-industrie. Op het moment is het vrijwel een taboe om kinderen in schietspellen te betrekken, dit zou een goede stap op weg zijn. Hiermee wil ik niet zeggen dat kinderen er per se in moeten zitten, maar een taboe erop is ook weer een uiterste.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb ook geen kinderen nodig in een game. Mocht Rockstar naar een zodanig realistische game streven, wat ik betwijfel, zullen ze er (zoals ik al zei) een creatieve oplossing voor vinden. Want nogmaals, geweld tegen kinderen in een game of film wordt sociaal gezien niet/minder snel geaccepteerd dan 'gewoon', en volgens mij is gezeur het laatste wat Rockstar wil op dit gebied.

Link to comment
Delen op andere websites

Alleen ik zit een beetje met deze tekst dat werd gezegd in de trailer. ''Came here, put my feet up, thought I'd be a dad like all the other dads''. Hij wild dus een vader zijn net als alle andere vaders. Wie zijn die ''andere'' vaders? Mensen op straat? Dan zijn er ook moeders, dus dan moeten er misschien wel kinderen zijn.

Corrigeer mij als ik het fout heb. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...