Jump to content
Joriz

GTA V komt lente 2013!


Zojuist heeft Rockstar Games ons per mail op te hoogte gesteld dat Grand Theft Auto V in de lente van 2013 uitkomt voor Playstation 3 en Xbox 360 (geen PC dus). Volgens Rockstar North is GTA5 de grootste en meest ambitieuze GTA titel tot nu toe. GTA5 speelt zich zoals reeds bekend was in de stad Los Santos (parodie op Los Angeles) af en in een levende omliggende omgeving van bergtop tot de diepte van de oceaan (kan je weer aangevallen worden door haaien of duiken?!?).

gallery_1_5_197998.jpg

Zoals Rockstar Games ook al eerder aankondigde zal er in november 2012 veel nieuwe informatie omtrent Grand Theft Auto V komen. Zo zal het Amerikaanse tijdschrift GameInformer, maar liefst 18 pagina's besteden aan GTA5 en zullen daarnaast ook veel nieuwe screenshots (en een mogelijke trailer) volgen. Wil je zelf meepraten over GTAV dan ben je welkom in het GTA5 forum!

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites


Recommended Posts

"Hey guys, glad to see so much enthusiasm about the release announcement. For those asking about the PC platform, we're currently focused on the Xbox 360 and PS3 versions of the game and don't have any details to share about a PC version at this time. Anyone that continues to spam the comments section will have their commenting privileges suspended"

Comment van Rockstar :)

Also, ligt het aan mij of doet m`n backspace heel raar hier op 't forum? Bijna lke keer als ik backspace druk springt ie naar het begin van m`n regel?! Volgens mij alleen op 't forum...

Tot nu toe vanaf GTA3 is elke GTA eerst op console uitgekomen en pas na een half jaar op PC. Ik zie geen enkele reden waarom ze dit nu anders zouden doen.

R* krijgt namelijk waarschijnlijk geld van consolebouwers om het eerst exclusief op console uit te brengen. Meer mensen die dan dus een console kopen. Tevens zijn console versies niet makkelijk illegaal te spelen. Kortom Rockstar blij, Microsoft blij en Sony blij.

Persoonlijk vind ik een console nog steeds prettiger spelen (vanwege controller en omdat het gegarandeerd werkt), enige wat ik jammer vind dat het niet op de nieuwe Playstation 4 en Xbox 720 uitkomt.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Dat is ook wel zo Joriz, punt is dat Rockstar het juist voor de eerste keer goed had gedaan met Max Payne 3: Perfecte PC versie, uitgebracht 1 week na de consoles. Iedereen blij.

En nu hebben ze maar weer besloten "Nee, laten we onze Pc fans nog eens flink in hun maag trappen, en gewoon geen PC versie aankondigen".

Wat blijkt: 1 op de 2 comments op de Rockstar newswire gaat over de PC versie. Oftewel ze zijn gewoon niet goed bezig. Dit is de ultieme manier om hun hele PC fanbase kapot te maken.

Ik hoop maar dat ze zo veel berichten krijgen dat ze besluiten hetzelfde te doen als bij Max Payne 3: Zeggen dat ze `m in Maart uitbrengen voor Xbox en PS3, en dan in februari hem uitstellen tot mei, en in maart alsnog een PC versie aankondigen voor rond dezelfde tijd. Op die manier hebben veel mensen toch nog een console gekocht, terwijl ze hun fanbase behouden.

Als ze weer hetzelfde kunstje flikken als met GTA IV en EFLC(barslechte PC port, bijna `n jaar na de console release), dan ga ik echt geen collectors edition kopen. Nee, dan wacht ik wel tot ie afgeprijst is op Steam of zo, en dan speel ik `m eventueel tot die tijd wel gewoon illegaal. Ben het meer dan spuugzat hoe men tegenwoordig met pc-gamers om gaat. Bah.

Bewerkt: door Mythbuster

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Mythbuster heeft daar wel een punt. :puh: Ik zie liever ook gewoon een PC versie, gelijk met de console versies. Ik heb niet voor Jan Piet snot 800 euro neergeteld voor mijn PC. Ik heb zonet al een berichtje via die MouthOff gestuurd naar R*. Ik ben benieuwd of ze nog van gedachten veranderen. :{

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Dat is ook wel zo Joriz, punt is dat Rockstar het juist voor de eerste keer goed had gedaan met Max Payne 3: Perfecte PC versie, uitgebracht 1 week na de consoles. Iedereen blij.

En nu hebben ze maar weer besloten "Nee, laten we onze Pc fans nog eens flink in hun maag trappen, en gewoon geen PC versie aankondigen".

Wat blijkt: 1 op de 2 comments op de Rockstar newswire gaat over de PC versie. Oftewel ze zijn gewoon niet goed bezig. Dit is de ultieme manier om hun hele PC fanbase kapot te maken.

Ik hoop maar dat ze zo veel berichten krijgen dat ze besluiten hetzelfde te doen als bij Max Payne 3: Zeggen dat ze `m in Maart uitbrengen voor Xbox en PS3, en dan in februari hem uitstellen tot mei, en in maart alsnog een PC versie aankondigen voor rond dezelfde tijd. Op die manier hebben veel mensen toch nog een console gekocht, terwijl ze hun fanbase behouden.

Als ze weer hetzelfde kunstje flikken als met GTA IV en EFLC(barslechte PC port, bijna `n jaar na de console release), dan ga ik echt geen collectors edition kopen. Nee, dan wacht ik wel tot ie afgeprijst is op Steam of zo, en dan speel ik `m eventueel tot die tijd wel gewoon illegaal. Ben het meer dan spuugzat hoe men tegenwoordig met pc-gamers om gaat. Bah.

Maar hoezo moeten de consoleversies dan ook nog uitgesteld worden to mei? Of is dit weer zo'n "Ik geen GTA, niemand GTA" idee?

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Ik had eigenlijk wel verwacht dat GTA V ten vroegste pas in 2013 zou uitkomen.

En eigenlijk vind ik dit niet zo erg, in het najaar komen toch sowieso altijd veel goede games uit tegen dat GTA V uitkomt ben je de meeste toch al beu gespeeld. :puh:

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Dat is ook wel zo Joriz, punt is dat Rockstar het juist voor de eerste keer goed had gedaan met Max Payne 3: Perfecte PC versie, uitgebracht 1 week na de consoles. Iedereen blij.

En nu hebben ze maar weer besloten "Nee, laten we onze Pc fans nog eens flink in hun maag trappen, en gewoon geen PC versie aankondigen".

Wat blijkt: 1 op de 2 comments op de Rockstar newswire gaat over de PC versie. Oftewel ze zijn gewoon niet goed bezig. Dit is de ultieme manier om hun hele PC fanbase kapot te maken.

Ik hoop maar dat ze zo veel berichten krijgen dat ze besluiten hetzelfde te doen als bij Max Payne 3: Zeggen dat ze `m in Maart uitbrengen voor Xbox en PS3, en dan in februari hem uitstellen tot mei, en in maart alsnog een PC versie aankondigen voor rond dezelfde tijd. Op die manier hebben veel mensen toch nog een console gekocht, terwijl ze hun fanbase behouden.

Als ze weer hetzelfde kunstje flikken als met GTA IV en EFLC(barslechte PC port, bijna `n jaar na de console release), dan ga ik echt geen collectors edition kopen. Nee, dan wacht ik wel tot ie afgeprijst is op Steam of zo, en dan speel ik `m eventueel tot die tijd wel gewoon illegaal. Ben het meer dan spuugzat hoe men tegenwoordig met pc-gamers om gaat. Bah.

Maar hoezo moeten de consoleversies dan ook nog uitgesteld worden to mei? Of is dit weer zo'n "Ik geen GTA, niemand GTA" idee?

Zodat iedereen GTA om dezelfde tijd heeft. Ik wil graag met vrienden de stad verkennen, dat is leuk. Maar nee, dat gaat weer niet door, want Rockstar laat de PC gamers zoals altijd met GTA, vast weer 6 maanden wachten, dus dan kopen al m`n maten hem gewoon vast op de console. Dan is er geen lol meer aan om de stad te verkennen samen.

En nor gerger: na 6 maanden hebben we allemaal al zo veel algemene verhaallijn spoilers te lezen gehad, omdat ergens geen spoilerwarning bij stond, dat de storyline ook al niet meer helemaal nieuw is. Ondanks alle waarschuwingen dat je een spoilerwarning erbij moest zetten, was het bij GTA IV ook onmogelijk om niet te lezen dat de hoofdpersoon een ex-soldaat was die de "american dream" ging leven bij z`n neef, en dat alles fout ging, en dat je een of andere dude moest vermoorden die jou had verraden in het leger. Dat is gewoon zonde. Plus je kunt er bijna niet omheen om van zo`n beetje alle toffe auto's een screenshot onder je neus gedrukt te krijgen. Ook zonde.

Een weekje kan ik wel wachten, net als bij Max Payne, dan is er nog niet zo veel info op het internet, maar na 6 maanden weet je gewoon een groot deel al. Irritant dus.

Bewerkt: door Mythbuster

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...