Jump to content

Star Wars


Thundercover

Recommended Posts

  • Reacties 58
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Thundercover

    8

  • 3L1077

    8

  • Dexist

    7

  • moechy

    5

Ik denk dat Eliott ook de episodes op VIER zit te volgen? Daar worden ze de komende 6 (nu nog 3 weken) uitgezonden. Dus heb ik besloten ze eindelijk ook maar eens te bekijken, voor de allereerste keer. Het is inderdaad anders dan wat ik ervan verwacht had, maar het is altijd moeilijk om verwachtingen van een verhaal te hebben. Had ik bij Game of Thrones en Lord of the Rings ook, en die twee zijn ook helemaal anders uitgedraaid dan ik dacht.

De 3e episode was gisteren op TV, die heb ik opgenomen. Ga ik vandaag misschien al naar beginnen kijken. Ik spreid de film over enkele dagen, dan moet ik niet 2,5 uur aan een stuk voor de TV blijven zitten.

Tussen I en II is er wel een verschil. I lijkt, naar mijn aanvoelen, redelijk overbodig voor het algehele verhaal, II lijkt er veel meer naar op te bouwen. I is wel een goede film, gewoon een lange intro om je in het verhaal te brengen (Dat is als je de reeks begint met de prequels).

Link to comment
Delen op andere websites

Laatst ook begonnen met het kijken. 1,2,3 en 4 nu gezien, volgende week ergens 5 en 6 :)

4 was zo veel beter qua acteren, en zag er niets eens zo slecht uit. Met al die green screen in de prequel zagen de prequels er zowaar nog slechter uit :puh:

Bewerkt: door Dexist
Link to comment
Delen op andere websites

Bij episodes 4, 5 en 6 is heel veel gebruik gemaakt van gedetailleerde miniatuurmodellen van ruimteschepen en andere attributen. Door die van dichtbij te filmen, lijkt het net alsof je te maken hebt met grote ruimteschepen. Een redelijk simpele oplossing als je nog niet over special effects kan beschikken, maar o zo effectief!

Link to comment
Delen op andere websites

I lijkt, naar mijn aanvoelen, redelijk overbodig voor het algehele verhaal, II lijkt er veel meer naar op te bouwen. I is wel een goede film, gewoon een lange intro om je in het verhaal te brengen (Dat is als je de reeks begint met de prequels).

Dat is inderdaad precies een van de reden dat I ontbreekt in de Machete Order; het kan in het gehele verhaal eigenlijk weggelaten worden zonder dat je iets mist. De personages uit I komen in de latere delen niet meer terug of krijgen voldoende inleiding en achtergrond om alsnog begrepen te worden.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik had vroeger zo'n pod-racer in Lego, maar aangezien ik nooit Star Wars had gezien, had ik echt geen flauw idee wat het precies was. Nu ik episode I heb gezien dus wel. Verder had ik ook zo'n ruimteschip dat lijkt op een ijsbol tussen twee koekjes. Denk dat die pas in episode IV-VI komen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind het zo'n hoop bullshit dat bijna iedereen de nieuwe trilogie haat. (met name de Phantom Menace).

En ik heb zo iets van, oeh meer star wars, i love it!

Mensen die de serie nog niet gezien hebben, gewoon in chronologische volgorde kijken, 1 --> 6 :)

And on that bombshell:

249b9c1c79e69646858837091deab76c.jpg

Bewerkt: door moechy
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb ze nu alle drie gezien. Ik kan het natuurlijk nog niet in de context van de gehele serie plaatsen en ik heb er zeker van genoten, maar ik heb toch ook wat het gevoel dat het erbij is gezet om extra geld te incasseren.

Zoals ik al zei vind ik dat The Phantom Menace weggelaten kan worden en dat je dan het verhaal nog altijd 100% mee hebt. Het is wel interessant om het begin van Anakin en Padmé mee te krijgen, maar veel meer ook niet.

Nu ik episode III heb gezien, kan ik ook mijn mening daarover geven.

Uiteindelijk draait de hele film natuurlijk om Anakin die naar The Dark Side overloopt en op zich vond ik de opbouw ernaartoe wel goed, maar de scene waarin het dan echt gebeurt, vond ik toch veel beter kunnen. Het lijkt me dan toch iets te makkelijk te gaan. Hij lijkt zeer sterk aan zijn principes als Jedi vast te houden en lijkt wat tegen zijn zin over te lopen, puur om Padmé te redden. Alleen denk ik dan: waarom nog een Sith zijn wanneer hij hoort dat Padmé is gestorven? Was zijn gedachtegang tegen dan al zo corrupt? Dat vond ik dan toch niet goed overkomen.

Met andere woorden: ik heb zelf wel genoten van de films, maar ik kan begrijpen dat een Star Wars-fan van het eerste moment kan zitten vitten op de prequels. Zelf heb ik nu eigenlijk meer zin om eindelijk de originele films te zien en ik verwacht er veel van, hopelijk blijken ze ook niet zo'n middelmatige verhaallijn te hebben.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk dat Eliott ook de episodes op VIER zit te volgen? Daar worden ze de komende 6 (nu nog 3 weken) uitgezonden. Dus heb ik besloten ze eindelijk ook maar eens te bekijken, voor de allereerste keer.

Same. Ik was eerder al aan het zoeken met welke film ik nu precies moest beginnen omdat het zo verwarrend is. :bonk: De "juiste" volgorde, in ieder geval qua release data, is thans 4, 5, 6, 1, 2, 3.

Link to comment
Delen op andere websites

en gewoon 1 2 3 4 5 6 qua chronologische volgorde :puh:

Of de hierboven aangehaalde machete volgorde 4,5,2,3,6

Naja. Ik kijk het nu voor het eerst koffie.gif in de volgorde 123456, al weet ik natuurlijk toch al wel wat er in grote lijnen gaat gebeuren. Voor iemand die echt nog nooit iets van starwars heeft gezien, ook geen enkel stukje film/scene of whatever is die machete volgorde wellicht het beste.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Er werd gejuiched, gelachen en uiteindelijk geklapt. :tu:

Star wars: the force awakens imax 3D

Een fantastische mooie film, het is zo gemaakt dat er dingen in zitten van de oude maar ook de nieuwe Star wars. En dat creert een mooi sfeer impressie, goed verhaal en mooie scenes.

Ik zeg niet dat het de beste film is maar met allerlei combinaties lijkt het er wel op, maar goed he is wel het begin van een nieuwe reeks.

Alleen al voor BB-8 Droid is het de moeite waard om heen te gaan, dat zijn ook gelijk de grappigste scenes, ook Han solo met Chewbacca hebben hun momenten.

De sets zijn of heel mooi of indrukwekkend vanwege de grote omvang, en de meeste dingen zijn gemaakt in plaats van cgi te gebruiken. Maar ook daarmee hebben ze net als de special effects iets bijzonders gemaakt. Zoals een stuk scene dat veel lijkt op ‘’Luke, I am your father’’ Geweldig nieuwe acteurs goed samenspel en chemie en ze overschaduwen gelukkig niet de oudere. Goeie actie en vecht momenten, en de vernietigingen zijn zoveel beter.

Naast de mooie twists en ontdekkingen, een mooie eind afsluiting.

Spoilers**********

Ze hebben weer een Death star gemaakt en hoe! Het is tig malen groter en ook nog eens een planeet… Hier bij is de vernietiging van Alderaan niks.

Het kwam misschien weinig aan bod in de vorige films vandaar voor mij een verrassing was dat Han solo en Leia een paar kinderen hebben, hier is er een de slechterik!!

Princess Leia houdt gelukkig hier haar kleding aan. De Millenium Falcon is er ook weer bij maar na zo lang wel verouderd dus wel wat vraagtekens..

De momenten met de Sith zijn sterk en hele mooie scenes zo nu en dan.

En ik heb een sterk vermoeden dat Rey weleens de dochter van Luke zou kunnen zijn?

De grootste schok van de film is toch wel wanneer Han solo dood gaat, maar zoals ik al eerder zei het is prachtig gemaakt, had het niet verwacht en best jammer.

Bewerkt: door Forever GTA
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...