Jump to content
Joriz

Amerikaans tijdschrift GameInformer toont eerste feitjes van GTA5!


gallery_1_5_47154.jpg

Hoofdpersonages Trevor, Franklin en Michael.

Vanavond om 21:00 is het Amerikaanse tijdschrift GameInformer uitgekomen met de nieuwste en eerst uitgebreide feitjes van Grand Theft Auto V. Het artikel met de titel Go Big or Go Home verteld in maar liefst 18 pagina's alles over GTA5. Inmiddels hebben we al de veel feitjes uit het artikel gehaald en het onderstaande samengevat.

Hoofdpersonages:

Grand Theft Auto V bevat maar liefst drie hoofdpersonages. Als je niet bezig bent met een missie, ben je vrij om te switchen tussen de drie hoofdpersonages, die ieder een eigen persoonlijkheid hebben, dus veel variatie. De volgende details hebben we al over de hoofdpersonages kunnen vinden:

[table=header]|Trevor|Franklin|Michael

Leeftijd| Begin 40| Rond de 25| Begin 40

Baan|crimineel (geen eerlijk werk dus)|Repo Man - een deurwaarder die bezittingen die geleend of op afbetaling gekocht zijn in beslag neemt omdat mensen niet meer kunnen afbetalen.|'Gepensioneerde' bankovervaller

Woonplaats|Blaine County (trailer in de woestijn)|Zuid Los Santos|Rockford Hills

Geschiedenis|Frequent drugsgebruiker, die zich kenmerkt door impulsief en destructief gedrag: de loose cannon. Voormalig militair piloot, die vroeger bankovervallen met Michael deed. Om hem mee te krijgen voor een overval hoef je weinig te doen: hij wil wel.| Jonge en ambiteuze man, die werkt voor een Armeense zaak die dure auto's verkoopt aan mensen die het zich eigenlijk niet kunnen veroorloven. Hij neemt de auto's dus in die niet afbetaald worden.|Uiterst succesvolle bankrover. Hij leeft een luxe, gepensioneerd, leven na een schitterende deal met de FIB. Zit in het beschermingsprogramma / getuigenprogramma en lijkt een ideaal leven te leiden. Maar hij haat zijn vrouw Amanda (die zijn geld uitgeeft) en begrijpt zijn tienerkinderen Tracy en Jimmy niet. Omdat z'n geld opraakt en het gezinsleven hem gek maakt, moet hij terug in z'n oude wereld.[/table]

Overige personages:

Goed nieuws voor GTA4 fans. Diverse personages uit GTA4 en de Episodes zijn namelijk weer aanwezig. Geen hoofdpersonages zoals Niko Bellic, maar wel diverse andere die je bekend zullen voorkomen. Wel is het iets veranderd. je zult geen vrienden dingen hebben (zoals Roman die constant belt of je wil gaan bowlen als je midden in een schietpartij zit). De volgende overige personages zullen ieder geval wel een rol gaan spelen in het verhaal:

  • Lamar - Gekke vriend van Franklin. Gek op een goede manier, die briljant wordt gespeeld door de acteur. Franklin is serieus. Lamar is een gek waar je om kunt lachen.
  • Ron - Beste vriend van Trevor. Paranoïde, gelooft in samenzweringstheorieën, en is bang voor Trevor.
  • Amanda - Vrouw van Michael. Sterke persoonlijkheid. "Nooit eerder gezien gamepersonage."
  • Jimmy - Zoon van Michael. 20 jaar, rookt wiet, is lui en zeurderig. Met Michael, Amanda en Jimmy dus een compleet gezin aanwezig.

Overige feitjes:

  • GTA5 bevat met Los Santos en omstreken de grootste open wereld tot nu toe die Rockstar Games heeft gemaakt. Als je al het interieur en exterieur van Los Santos (gebaseerd op Los Angeles) bij elkaar neemt is dit groter dan Red Dead Redemption, GTA San Andreas en Grand Theft Auto IV bij elkaar.
  • Meer dan een kwart miljoen foto's en uren video aan vergelijkingsmateriaal hebben gezorgd voor alle details van Los Santos.
  • Waar GTA San Andreas zich vooral richtte op de gangcultuur zal GTAV zich richten op de variëteit die een stad als Los Santos in zich heeft.
  • De besturing van auto's is aangepakt. Je hebt niet meer het idee dat je zoals in GTA4 met een grote lompe boot over de weg rijdt, maar flexibel racen is dus weer terug.
  • De reden om Los Santos nogmaals in een GTA-game te verwerken: ze hadden het gevoel dat er meer in zat dan ze in San Andreas hebben laten zien.
  • De keuze is gemaakt voor slechts één stad omdat deze echt goed gemaakt kon worden. Alle focus is dus op deze mooie stad.
  • de hoogste berg van San Andreas Mount Chiliad is weer terug.
  • Je kunt duiken in de zee
  • Veel missies met berovingen. Ze wilden een keer een echt goed geplande bankroof maken.
  • Ook deze GTA bevat weer vele nieuwe en bestaande activiteiten waaronder yoga, parachutespringen, triatlons, jet skiën, tennis en golf.
  • Er zijn meer voertuigen dan ooit, waaronder: BMX bikes, mountain bikes, helikopters, planes, ATVs, Jet Skis.
  • De draw distance werkt in GTA5 beter, je kan dus altijd bergen en gebouwen in de verte zien i.p.v. maar 1,5 km ver kijken zoals in GTA4.
  • In tegenstelling tot in IV kun je echt een kant op met je geld. Niet het kopen van property maar andere (niet nader benoemde) zaken.
  • Je kunt actief zelf op zoek naar missies. Zie je een lifter langs de weg? Als je nieuwsgierig bent, pik je hem op en zie je wat er gebeurt.
  • Nieuws over de multiplayer wordt later pas bekendgemaakt.

Genoeg feitjes voor vandaag. Wil je zelf ook meepraten over GTAV dan ben je welkom in het GTA5 forum! Meer feitjes zullen volgende week bekend worden aangezien woensdag 14 november de nieuwe Grand Theft Auto V trailer online komt.

Bron: GameInformer

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites


Recommended Posts

Als dat inderdaad zo is hoop ik niet dat we alle drie de characters om de beurt zullen besturen. Haalt een beetje feeling weg voor mijn gevoel. Ik wil me in kunnen leven in de hoofdpersoon, weet niet of dat me lukt als er drie verhaallijnen door elkaar heen lopen. Maar goed, dat zijn maar speculaties, ik vertrouw erop dat Rockstar hier een slim systeem voor bedacht heeft.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Ben ik één van de weinigen die drie hoofdpersonen helemaal niks vind? Geeft je toch helemaal niet de mogelijkheid om je te verplaatsen in je persoon, omdat die toch om de zoveel tijd veranderend.

Bewerkt: door Soccer98

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Ben ik één van de weinigen die drie hoofdpersonen helemaal niks vind? Geeft je toch helemaal niet de mogelijkheid om je te verplaatsen in je persoon, omdat die toch om de zoveel tijd veranderend.

Geen idee of er al iets over bekend is, maar het zou zomaar kunnen dat dezelfde hoofdmissies vanuit drie personen speelbaar is en dat je hun kant dan ook van het verhaal zou zien. Zeker na het samenkomen van missies in GTA4 en de DLC's, kan dat in GTA5 zeker nog mooier en beter gebeuren.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Drie protagonists hoeft niet te betekenen dat je drie personages speelt. :puh: Het verhaal kan net zo goed om drie personen draaien, waarvan jij er één speelt.

Ja, ik weet vrijwel zeker dat we niet in meerdere mensen spelen. Het is eerder zo dat je met die andere 2 als groep speelt. Maar wie weet heb ik het ook mis :puh:

Bewerkt: door Davedavy

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Ben benieuwd. Ik denk dat het helemaal niet zo raar is hoor meerdere protagonisten. Kijk naar RDR daar speel je op een gegeven moment ook ze zoon van. Terwijl je net je helemaal hebt ingeleefd in john.

Bewerkt: door Alchemy

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...