Jump to content

[Discussie] Geld per persoon?


p-p

Recommended Posts

Ik kwam zojuist een post op gtaforums.com tegen, waarin het ging over geld in GTA V. Zoals bij elke GTA tot nu toe, is het zo dat de hoeveelheid geld die je bezit maar bij één persoon hoort. Hoe zit dat bij GTA V? Zullen ze drie verschillende portomonnees hebben, waarbij de een €25.000 heeft, de ander €125.000 en de laatste maar €5.000? Of zal er een centrale pot met geld zijn? Wat denken jullie? Misschien is Rockstar zo slim geweest om nog eens een ander systeem te bedenken..

Ik gok dat er drie verschillende bedragen geld zullen zijn, één voor Michael, één voor Trevor en één voor Franklin..

Edit: hiermee bedoel ik vooral off-mission. Dus niet persé wie na een missie hoeveel geld krijgt, maar hoe je dit buiten de missies om bezit.

Bewerkt: door p-p
Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk dat zij geld binnen elkaar verdelen, dus alledrie krijgt 1000 dollar voor 1e missie Enz. (tenminste als ze alle drie meedoet).

Edit: oww nou ik denk dat hun alle drie prive rekeningen (portemenee) hebben. Als Trevor (voorbeeld) "sniper geweer" koopt waarom zou dat van Micheal's rekening worden afgerekend, terwijl Micheal deze geweer niet bezit? (ik vind onrealistisch als andere spelers ook deze wapen bezitten terwijl 1van hun gekocht heeft).

Bewerkt: door AOSY86
Link to comment
Delen op andere websites

Je kan wel over realisme gaan spreken, maar het switchen van persoon naar persoon is nou ook niet echt realistisch te noemen. Heb liever een grote geld pot die ze delen, zelfde met de wapens. Is gewoon véél makkelijker. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb het liefst dat alles gescheiden is, dat is natuurlijk ook iets meer werk om dan vooruit te geraken met elk individu maar geeft ook de mogelijkheid om de 3 personages beter te onderscheiden. Liefst dus 3 verschillende portemonnees, 3 verschillende wapenslots... want ze hebben toch ook verschillende savehouses, hobby's, vrienden etc.

Wat natuurlijk wel kan (en in principe zeer aannemelijk is) zoals hierboven ergens vermeldt is dat bij gedeelde missie's, waar je dus met meerdere personages dezelfde missie controleert, het geld achteraf wordt verdeelt onder de drie. Een andere verdeling zou me nogal vreemd lijken :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Het lijkt mij het meest logisch en realistisch als alle drie de personages een eigen 'bankrekening' hebben. Als het samen bij elkaar word gegooid is het idee van verschillende personages al een stuk minder realistisch.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb het liefst dat alles gescheiden is, dat is natuurlijk ook iets meer werk om dan vooruit te geraken met elk individu maar geeft ook de mogelijkheid om de 3 personages beter te onderscheiden. Liefst dus 3 verschillende portemonnees, 3 verschillende wapenslots... want ze hebben toch ook verschillende savehouses, hobby's, vrienden etc.

Dat. Ik weet niet of sommige mensen dit hadden, maar in GTA IV gebruikte ik voor Niko altijd de AK-47 ipv de M4, omdat ik dat beter vond passen en dat "goed" voelde, zeg maar. Als Trevor zo'n hillbilly is als ie lijkt in de trailer, ga ik op hem dus echt een langeloop shotgun gebruiken, terwijl een "rijk" en "modern" persoon als Michael een kortloops zou kopen, met misschien nog een enhancement eraan ofzo. Wapens passen bij bepaalde personages.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik neem aan dat het banksaldo van de personages van elkaar verschillen. Zoals hier al wordt gezegd: Het zou onrealistisch zijn zouden ze een gedeelde pot hebben.

Het overboeken van geld naar een andere hoofdpersonage vind ik wel een leuk idee, en misschien is dat ook wel mogelijk.

Link to comment
Delen op andere websites

Lijkt me inderdaad het meest logische dat ze alle drie een aparte rekening hebben, vooral vanwege de kenmerkende verschillen tussen de personages.. Een optie om over te boeken tussen verschillende personages zou ook wel leuk zijn, ben benieuwd of dat er komt.. Verschillende wapens zou dan ook de meest logische keus zijn, maar dat kan denk ik wel lastige situaties opleveren als je niet op let.. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Je leest en ziet ook overal dat Michael zijn geld allemaal wordt uigegeven door zijn vrouw. Dus HIJ moet geld verdienen, en dat doet hij samen met Trevor and Franklin, die OOK geld nodig hebben voor hun 'dagelijkse dingen'. Het is enkel een verhaal dat zich heel vaak kruist. Er is geen een hint gegeven (ook logisch) dat de 3 gerelateerd zijn, en dus geld zouden delen op een rekening. Er zal gewoon een drietal rekeningen zijn voor de drietal protagonisten. Het is gewoon logisch geen discussie over mogelijk :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Je leest en ziet ook overal dat Michael zijn geld allemaal wordt uigegeven door zijn vrouw. Dus HIJ moet geld verdienen, en dat doet hij samen met Trevor and Franklin, die OOK geld nodig hebben voor hun 'dagelijkse dingen'. Het is enkel een verhaal dat zich heel vaak kruist. Er is geen een hint gegeven (ook logisch) dat de 3 gerelateerd zijn, en dus geld zouden delen op een rekening. Er zal gewoon een drietal rekeningen zijn voor de drietal protagonisten. Het is gewoon logisch geen discussie over mogelijk :puh:

Ben ik het helemaal mee eens. Daarnaast beschik je niet vanaf het aller eerste punt over alle 3 denk ik. Dit aangezien ze pas later alle 3 aan elkaar voor gesteld worden. Of de aller eerste missie moet al beginnen met het intrappen van het raam in die grote toren.

Link to comment
Delen op andere websites

Lijkt me inderdaad het meest logische dat ze alle drie een aparte rekening hebben, vooral vanwege de kenmerkende verschillen tussen de personages.. Een optie om over te boeken tussen verschillende personages zou ook wel leuk zijn, ben benieuwd of dat er komt.. Verschillende wapens zou dan ook de meest logische keus zijn, maar dat kan denk ik wel lastige situaties opleveren als je niet op let.. :puh:

Dit zou best wel eens het geval kunnen zijn. De 'smartphone' zou zijn terugkeer maken dus wie weer met een internetbankieren applicatie.

Link to comment
Delen op andere websites

Dit zou best wel eens het geval kunnen zijn. De 'smartphone' zou zijn terugkeer maken dus wie weer met een internetbankieren applicatie.

Nog helemaal niet zo gek gedacht eigenlijk! Persoonlijk zou ik echte bankfilialen waar je naar binnen kan gaan leuker vinden dan een mobiele app, bied ook verschillende opties qua overvallen. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...