Jump to content
Joriz

Analyse van de stad Los Santos


Bijgekomen van de tweede Grand Theft Auto V trailer vol actie kunnen we nu eindelijk is alles rustig bekijken. Dankzij drie nieuwe screenshots en screencaps van elke scene uit de trailer kunnen we nu nog beter analyseren en bekijken hoe groot de stad Los Santos is.

med_gallery_1_147_90881.jpg

Laat ik beginnen met Los Santos zelf aan de hand van het bovenstaande screenshot. Hier zien we Franklin en Michael staan, bij het Griffith Observatory, waarbij een mooi uitzicht is te zien over de gehele stad, waarbij downtown met de Los Santos Tower goed is te zien liggen. Daarachter is zelfs in de verte de Vincent Thomas Bridge te zien in de havens van Los Santos dankzij de verbeterde RAGE engine. Met de trailer laat Rockstar Games duidelijk de grote verschillen in rijkdom en armoede in de stad zien. Zo woont Michael in een grote villa in het rijke Rockford hills (die hij schijnbaar ook niet meer helemaal kan betalen omdat zijn vrouw al het geld uitgeeft) en lijkt Franklin meer te wonen in een buurt (zie onderstaande afbeelding) die doet denken aan de wijken Jefferson en Ganton uit GTA San Andreas. Daarnaast is in veel shots te zien dat (openbaar) vervoer blijkbaar een belangrijke rol speelt. Aangezien diverse keren treinen en bussen voorbij rijden.

med_gallery_61247_152_111424.jpg

Maar Los Santos blijft natuurlijk de stad waar meer auto's dan mensen zijn er net zo als in het echte Los Angeles dus zijn er flink wat snelwegen te vinden in GTA5. Dat is te zien aan de onderstaande screenshot waarbij Michael zijn zoon? om onverklaarbare redenen aan een mast van een zeilboot hangt die op een oplegger van een vrachtwagen ligt die over de snelweg raast. Achter de mast van de zeilboot zien we ook nog een vrachtwagen met aanhanger die weer terug zijn gekomen in GTA5. Op de achtergrond zien we weer de heuvels van Los Santos met boven op heuvel weer het Griffith Observatory.

med_gallery_61247_152_126070.jpg

Mocht je ook nog nieuwe feitjes hebben gevonden in de nieuwe trailer dan kan je ook terecht in één van de vele discussieonderwerpen in de GTA5 media sectie van GTAForum. In het volgende nieuwsbericht zal ik wat meer proberen te vertellen over de omgeving van Los Santos die blijkbaar nog vele malen groter is dan de stad zelf.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites


Recommended Posts

Inderdaad mooie analyse. Zegt toch veel over hoe Los Santos is in GTA V. :)

Waar ik toch wel benieuwd naar ben, is of we dadelijk inderdaad gebruik kunnen gaan maken van een uitgebreid netwerk van openbaar vervoer. Bussen die om de zoveel minuten bij een halte komen, de treinen die stoppen bij het perron en natuurlijk de bekende taxi's enzovoorts. :puh:

En natuurlijk ben ik ook zeer benieuwd naar hoe groot de map van GTA V daadwerkelijk is. Dus bijvoorbeeld hoe lang je erover zou doen om de stad te doorkruisen. Hopelijk komt daar ook nog meer informatie van. :D

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Mooie analyse! Leest erg lekker en ik heb er nog wat missing data uit kunnen halen! So thank you for that!

En het is inderdaad zijn zoon die aan die mast bungelt!

Inderdaad mooie analyse. Zegt toch veel over hoe Los Santos is in GTA V. :)

Waar ik toch wel benieuwd naar ben, is of we dadelijk inderdaad gebruik kunnen gaan maken van een uitgebreid netwerk van openbaar vervoer. Bussen die om de zoveel minuten bij een halte komen, de treinen die stoppen bij het perron en natuurlijk de bekende taxi's enzovoorts. :puh:

En natuurlijk ben ik ook zeer benieuwd naar hoe groot de map van GTA V daadwerkelijk is. Dus bijvoorbeeld hoe lang je erover zou doen om de stad te doorkruisen. Hopelijk komt daar ook nog meer informatie van. :D

Qua openbaar vervoer zou ik ook wel graag bussen zien, maar het liefste pendel bussen. Dus zonder halte's alleen een vertrekpunt en enkele (3 a 4) stops. Treinen zou ik ook heel graag in de game zien als vervoersmiddel. Kijken of de treinen daar wél op tijd rijden! :v

Ze hebben gezegd dat de map groter is als RDR,IV en SA bij elkaar. Dus je bent er wel even mee bezig denk ik zo :puh: Maar dat is ook iets waar ik liever zelf achterkom dan in een of ander nieuwsbericht!

Bewerkt: door .Whoopdidoo.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Uiteraard een mooie analyse, had niet anders verwacht.

Net als Tom hoop ik naar een goed openbaar vervoer qua bussen (die met enige logica rijden ipv de Subway in GTA IV die blijkbaar alleen reed als hij er eens zin in had) Het lijkt me echt geweldig om de bus te nemen in een GTA, een beetje tegen de normale verwachtingen in. Ook de treinen doen bij me vragen oprijzen... Zouden er meerdere stations binnen Los Santos zijn? En waar gaan de treinen buiten Los Santos heen? Lijkt me toch één van de handigste en goedkoopste manieren om van downtown LS naar één van de omliggende dorpen te geraken :3

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Zouden er meerdere stations binnen Los Santos zijn? En waar gaan de treinen buiten Los Santos heen? Lijkt me toch één van de handigste en goedkoopste manieren om van downtown LS naar één van de omliggende dorpen te geraken :3

Goedkoopste is altijd nog iemand op vriendelijke wijze van zijn of haar auto beroven :D

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Maar dan kan het ook misschien wel een kwartier duren voordat je aan je bestemming bent gearriveerd. Dan is een bus of trein geen slecht idee natuurlijk.

Ik weet niet of Taxi's echt aanwezig zullen zijn, ik hoop van wel, liefst niet zo extreem als in NY/LC maar toch aanwezig :puh:

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Ik ben heel erg benieuwd naar Los Santos! Mooie Joriz!

Ik vraag me trouwens af of alleen de stad Los Santos misschien net zo groot is als Liberty City in IV? Dan bedoel ik dus zónder platteland/zee/bergen/woestijn/enz. Iemand een idee?

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Mooi stukje!

Maar dan kan het ook misschien wel een kwartier duren voordat je aan je bestemming bent gearriveerd. Dan is een bus of trein geen slecht idee natuurlijk.

Ik weet niet of Taxi's echt aanwezig zullen zijn, ik hoop van wel, liefst niet zo extreem als in NY/LC maar toch aanwezig :puh:

New York staat bekend om zijn taxi's en daarom zijn ze in Liberty City natuurlijk wat prominenter aanwezig. Ik ga er vanuit dat ze in Los Santos ook wel aanwezig zullen zijn alleen inderdaad in een wat minder aantal tegelijk.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

@sakemarinusbooi Volgens mij heet hij James, als ik de trailer moet geloven (rond 0:58).

Ik ben ook wel benieuwd wat je met het openbaar vervoer kunt in GTA V. Ik hoop dat hetzelfde taxi systeem als in GTA IV aanwezig zal zijn. Is echt vet handig als je geen zin hebt om dat hele pokke eind naar je bestemming te rijden in de drukke straten van Algonquin. Ik denk dat het aantal taxi's in Los Santos wel wat minder zal zijn dan in Liberty City. In een toeristische trekpleister als Los Santos verwacht ik wat meer bussen/touringcars.

Ik hoop dat de trein/subway je zowel binnen als buiten Los Santos brengt. Maar dat is wel waarschijnlijk, aangezien het treinspoor ook buiten LS loopt. En ik hoop ook dat er binnen LS ook meerdere stations zijn. Maar ook hier ben ik wel positief over.

Bewerkt: door Maarten11

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Alles klinkt super, ik denk ook dat ov grote rol speelt in GTA V.

Touringcars (bussen) klinkt wel fun, gewoon lekker zitten en genieten van het uitzicht.

Maar optie skippen moet wel aanwezig zijn zoals in IV, elke keer reis van kwartier (vb) vind ik wel saai.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...