Jump to content

18 + ?! (POLL)


PatricknL

18+ Wat vind jij?  

50 leden hebben gestemd

  1. 1. Voor welke leeftijd zou GTA SA nou echt eigenlijk moeten zijn

    • 18-20
      5
    • 15-16
      18
    • 12-14
      14
    • 9-12
      2
    • 0-3
      5
    • GTA SA? Gewoon 18 +, Drugs, sex te erg...
      6


Recommended Posts

  • Reacties 40
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • PatricknL

    6

  • Grand Theft Auto TOM

    5

  • Nyltje

    5

  • GuitarGuy666

    2

Ik kan me hereineren dat hier al een topic voor was... Alleen dan voor de GTA serie in het algemeen.

Desalniettemin ga ik voor 12-16 jaar, waarom? omdat ik zelf ook gta speelde op mijn twaalfde en er niet super geschokt van raakte.

Het ligt aan de persoon die het spel speelt, kan hij geweld,drugs en sex aan?

Tegenwoordig op het journaal en andere progammas op tv zie je ook geweld en dingen die officeel alleen voor volwassenen zijn, maar niemand moppert er over.

Nogmaals het ligt aan de persoon die het spel speelt, of hij het aankan enzovoort.

Bewerkt: door xoex23
Link to comment
Delen op andere websites

Ik zou zeggen 12-14 jaar, omdat dat een beetje het moment is dat jongeren toch wel in aanraking komen met seks, geweld en dat soort shit. Niet dat ze het dan meteen zelf doen, maar ze zullen er wel via via over te horen krijgen. :puh: 18+ vind ik een beetje ver gaan, omdat ik vind dat het echt per jongere verschilt. Ik speel zelf al GTA sinds m'n 11e en heb nog nooit iets gedaan dat tegen de wet is. Althans, nooit iets dat GTA probeert uit te lokken. :puh:

Trouwens, als je 18 bent, heb je eigenlijk al veel minder tijd om te gamen door school, vrienden, werk enzovoort. Daarom kun je de minimumleeftijd beter zeker enkele jaren omlaag halen, zodat er nog echt volop van kan worden genoten. ^^

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM
Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind 12-16. Het is niet zo hard als bv god of war etc. En de meeste kinderen uit deze tijd spelen al black ops 2.

Even terugkijkend op 2006: de spellen die wij nu "normaal" vinden, waren er toen weinig. Hierdoor werd dit totaal niet gewaardeerd, en kreeg het een 18+ rating. Zou gta sa nu uitkomen, dan zou het waarschijnlijk 16+ zijn.

Teveel mensen kijken niet naar de tijd waarin het spel uitkwam.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind 12-16. Het is niet zo hard als bv god of war etc. En de meeste kinderen uit deze tijd spelen al black ops 2.

Even terugkijkend op 2006: de spellen die wij nu "normaal" vinden, waren er toen weinig. Hierdoor werd dit totaal niet gewaardeerd, en kreeg het een 18+ rating. Zou gta sa nu uitkomen, dan zou het waarschijnlijk 16+ zijn.

Teveel mensen kijken niet naar de tijd waarin het spel uitkwam.

Nou, dat vraag ik me eigenlijk toch wel af. Want de mensen die die rating bepalen, zijn vaak van die oudere mensen. Die zullen bij het eerste teken van bloed meteen zeggen: "18+ rating deze game!!!". :7

Maar aan de andere kant: 16+ is de hoogste minimumleeftijd voor films. Waarom doen ze dat dan ook niet bij games? Behalve dan het feit dat je in games zelf voor de moordenaar speelt. :clown:

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM
Link to comment
Delen op andere websites

Ja, maar als is het spel 18 +, Het helpt niks. Kinderen die kopen het zo. Even hun mama erbij halen -.-

Of gewoon bestellen via internet. Doe ik altijd, sinds ik wist dat ik zulke games toch niet zou krijgen, als ik 'm zelf ophaal. Leeftijd faken hoeft niet eens, omdat ze daar toch nooit op letten. :7

Nu ben ik trouwens wel 16, dus ik mag al gewoon games van 16+ kopen. Echter zal ik voor GTA V bijvoorbeeld wel gewoon internet moeten gebruiken. Gelukkig doe ik dat toch wel. Ik wil 'm immers ook op de releasedatum. ^^

Link to comment
Delen op andere websites

Ik snap op zich wel waarom ze het 18+ hebben gemaakt, maar inderdaad.. Ik denk eerlijk gezegd dat het spel ook wel 16+ jaar mogen zijn. Lager dan 16 vind ik voor dit spel een beetje riskant.

Ik zeg 16 omdat je vanaf 16 jaar wel volwassen genoeg bent (of toch redelijk) om te weten dat onder andere het gedrag in dit spel niet hoort, en tegen dan ben je ook al volwassen genoeg om meer te weten over de 'volwassenwereld': seks, drugs, ...

En dan is er uiteraard nog de wapens, het bloed etc.

Ik vind 18 jaar dus op zich niet zó overdreven, maar als ik het zou mogen terugschroeven zou ik het iig niet lager dan 16 jaar laten zakken.

Link to comment
Delen op andere websites

18+ vind ik misschien ook wel te hoog gegrepen, maar 12 jaar vind ik toch nog steeds wat te jong.. Ik zou gaan voor 15 - 16 jaar, dat lijkt me een zeer mooie leeftijd om alles wat betreft GTA is. Op die leeftijd begin je al wat luchtiger te denken. Als kind van 12 jaar zijn er best nog veel die het te serieus nemen of willen nadoen wat ze in San Andreas dan gezien hebben. Denk zo aan drugs, alcohol, seks en dat soort dingen. Uiteraard zal dit ook van kind tot kind en van persoon tot persoon afhangen. Om het spel trouwens ook serieuzer te spelen vind ik 15/16+ wel een mooie leeftijd.

Link to comment
Delen op andere websites

Je weet toch dat PEGI maar een richtlijn is? :puh:

Leeftijdsclassificaties zijn een richtlijn voor de consument (met name de ouders) om hen te helpen bij de beslissing een bepaald product al dan niet aan te schaffen, een kind mag dus een spel van 18+ kopen in theorie. :D

Bewerkt: door Woody268
Link to comment
Delen op andere websites

kinderen in het voortgezet onderwijs ( tussen de 12 - 16 ) dan snap je al globaal wat wel of niet mag.

Handhaven 12+

Verkopen 16+

des te realistischer het spel, des te hoger de leeftijd ( gta-4 hoger bijvoorbeeld )

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...