Jump to content

Darts | PDC WK 2014 | 13-12 t/m 1-1


NandroDavids

Recommended Posts

  • Reacties 273
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • NandroDavids

    98

  • Venzio

    33

  • -Matthijs-

    28

  • xoex23

    26

Top Posters In This Topic

Posted Images

Op vakantie in Frankrijk was er niks op tv (We hadden volgens mij maar één Nederlandse zender) en toen keken we op een duitse zender darten.

Ik moet zeggen, ik vindt het een leuk spelletje, maar alleen wereld toernooien vindt ik af en toe leuk om te zien, ik ga waarschijnlijk wel een keer een wedstrijdje kijken als ik tijd heb, maar nee mij zie je daar niet zo in een zaal zitten.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ga het zeker volgen. Darts werkt altijd heel ontspannend op me. Als Van Gerwen en Van Barneveld hun niveau van de Grand Slam weer halen, durf ik ze best onder de favorieten te scharen. En kort na het WK begint natuurlijk ook de Premier League weer!

Van de Nederlanders hebben Co Stompé en Gino Vos het niet echt getroffen, want de kans is aanwezig dat beiden er morgenavond al uitliggen.

Best een aardige vent hoor die Co, maar ik kan hem moeilijk serieus nemen momenteel (met zijn snor laatst emo.gif). Hij teert nog wat op zijn winst in het WK voor landenteams samen met van Barneveld. Maar je doet iets niet goed als je steeds wat blijft doorsukkelen terwijl van Barneveld en van Gerwen er wel in slagen om hun niveau (weer) flink op te krikken.

Link to comment
Delen op andere websites

Hmm, ik dacht dat ik had gezien dat het WK al gehouden was. Of bedoel je dat dat eigenlijk het officiële WK is?

Er stond een opvallend stukje over in de krant. Een man die er als Jezus uitzag heeft zoveel oproer veroorzaakt dat hij is buiten gezet. Hij heeft niets gedaan, hij zat gewoon in de zaal te kijken. Kim Huybrechts stond in de finale en heeft die verloren.

Ik zit momenteel in de examens, dus geen tijd om het te volgen. Vind het wel een interessante sport, mar waarschijnlijk ga ik er mij nooit echt aanzetten om het actief te volgen (zoals zoveel sporten).

Link to comment
Delen op andere websites

Hmm, ik dacht dat ik had gezien dat het WK al gehouden was. Of bedoel je dat dat eigenlijk het officiële WK is?

Er zijn twee bonden: de PDC en de BDO. Dit is het WK van de PDC en in januari houdt de BDO haar WK. Ik weet niet welk toernooi jij bedoelt, maar dat is dus niet het WK geweest. Maar de verwarring is wel logisch met twee bonden en ook toernooien als het European Championship waar niet enkel Europeanen aan meedoen :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

De toernooien van de BDO vind ik totaal niet interessant meer nu alle grote spelers bij de PDC zitten (op Adams en O'shea na). Lakeside bijvoorbeeld was tot een paar jaar geleden altijd vaste prik voor mij en toen keek ik juist niet naar de toernooien van de PDC. Met name omdat de sfeer daar altijd anders was en door de onbekende spelers. Nu is dat juist omgekeerd.

Link to comment
Delen op andere websites

Vorig jaar heb ik voor 't eerst in jaren Lakeside weer 's gekeken, maar dat stelt inderdaad weinig meer voor. Het niveau ligt een stuk lager en het was eigenlijk alleen leuk om te volgen omdat Wesley Harms en Christian Kist zo ver kwamen. Ik hoop dat die spelers en spelers als Tony O'Shea zo snel mogelijk overstappen en dan kunnen ze de BDO gerust opdoeken.

Link to comment
Delen op andere websites

*Dubbelpost*

Dag 1 zit erop, zonder nog echt spektakel. In de eerste partij was Thornton uitstekend, foutloos eigenlijk. Stompé had makkelijk kunnen winnen van Nicholson, maar Stompé zat nog meer onder zijn niveau dan dat Nicholson zat, dus dat werd een kansloze wedstrijd. Vos leek even te kunnen verrassen tegen Lewis maar toen Lewis eenmaal op stoom was, was het ook snel klaar.

Morgen in het middagprogramma wat mij betreft maar één wedstrijd die de moeite waard is om er voor te gaan zitten: Jones - Hendriks, want daar zit een Nederlander bij. 's Avonds komen de echt grote mannen in actie met Chisnall (die vorig jaar Taylor uitschakelde) en de oud-wereldkampioenen Part en Taylor. Hopelijk zien we dan een wat hoger niveau dan vanavond :)

Link to comment
Delen op andere websites

Dag 1 zit erop, zonder nog echt spektakel. In de eerste partij was Thornton uitstekend, foutloos eigenlijk. Stompé had makkelijk kunnen winnen van Nicholson, maar Stompé zat nog meer onder zijn niveau dan dat Nicholson zat, dus dat werd een kansloze wedstrijd.

Wat een tergende partij was dat zeg, mijn god. Die moest je echt uitzitten. Co mist veel te veel dubbels. Ik meen dat een van de commentatoren zei dat hij op op de vloer altijd erg goed staat te spelen, maar het is dan best schrijnend dat hij dat niveau nooit op een tv-toernooi kan halen... Afgezien van dat, je staat in mijn ogen sowieso al met 1-0 achter als je steeds in dat spuuglelijke oranje-blauw speelt. nope.gif

Vos is voor mij een redelijk onbekende, was ook de eerste keer dat ik hem heb zien spelen. Deed het wel aardig, maar Lewis is niet voor niks de protegé van Taylor.

Link to comment
Delen op andere websites

Er zijn twee bonden: de PDC en de BDO. Dit is het WK van de PDC en in januari houdt de BDO haar WK. Ik weet niet welk toernooi jij bedoelt, maar dat is dus niet het WK geweest. Maar de verwarring is wel logisch met twee bonden en ook toernooien als het European Championship waar niet enkel Europeanen aan meedoen puh2.gif

Hmm, dan moet de krant zich vergist hebben. Darts is nu eenmaal niet zo'n populaire sport en dan kan het wel zijn dat de journalisten er minder of niet over geïnformeerd zijn.

http://www.nieuwsblad.be/sportwereld/cnt/DMF20121212_00400217 Dit is een link naar het artikel dat in de krant stond, daar staat dus duidelijk WK.

Maar als je dit dan weer leest http://www.ad.nl/ad/nl/1530/Darts/article/detail/3362787/2012/12/13/Jezus-bang-dat-hij-nooit-meer-darts-kan-zien.dhtml zie je dat het werkelijk over het Players' Championship gaat (dat wat jij dus zei).

Zegt ook weer iets over de kwaliteit van de krant die ik lees :clown:

Link to comment
Delen op andere websites

Zegt ook weer iets over de kwaliteit van de krant die ik lees :clown:

Waarschijnlijk wel ja, want dit is gewoon slecht. Wellicht dat er ergens stond dat 't het laatste grote toernooi voor het WK was en dat ze 't gewoon verkeerd hebben vertaald, maar dat mag natuurlijk niet gebeuren. Bovendien: als een Belg daadwerkelijk de WK-finale haalt mogen ze daar wel wat meer en groter over berichten :puh:

Net bij Burnett - Hubbard heeft het publiek zich weer flink bemoeid met de partij. Waar vorig jaar Magnus Caris zich volledig uit z'n spel liet halen en een voorsprong van 2 - 0 in sets weggaf, leek oud-wereldkampioen Burnett dat nu ook te doen. Het publiek begon met boe-roepen bij zijn pogingen op de dubbels en daar reageerde hij nogal op. Met als gevolg dat het publiek alleen maar harder ging schreeuwen. Gelukkig wist Burnett 't in de laatste set toch nog af te maken. Ik vind 't leuk dat het publiek een favoriet kiest en van zich laat horen, maar ik wil wel dat er gewoon op een sportieve manier wordt gewonnen :)

Link to comment
Delen op andere websites

Zo, het WK lijkt nu echt begonnen, want we zien eindelijk darts van hoog niveau. Van Barneveld verloor de eerste leg nog, maar pakte daarna 9 legs op rij, gooide een gemiddelde van 108 (6e gemiddelde ooit op een WK) en maakte dus indruk. Ook Anderson was goed tegen de qualifier Haavisto, die echt pech had met de loting. Haavisto had met zijn niveau van vanavond bijna van iedereen die tot nu toe in actie kwam gewonnen, maar tegen Anderson was 't niet genoeg. Wel een leuke partij om te zien :)

Morgen op papier niet een heel boeiend programma, maar ik ga zeker weer kijken. Webster en Wade zijn de toppers die in actie komen, maar beiden hebben dit jaar nog niet echt wat laten zien. Kan dus alle kanten op.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...