Jump to content

Darts | PDC WK 2014 | 13-12 t/m 1-1


NandroDavids

Recommended Posts

Was een goed optreden van Barney, hij gooide echt sterk. Had mooi geweest als hij die 9-darter er in had gegooid, maar je kan niet alles hebben..

Haavisto had echt een kans, jammer dat hij zijn dubbels niet uit kon gooien zodat hij zijn 2e set had gepakt en het 2-2 had geweest.

Dan had hij nog wel kunnen winnen, hij speelde niet super maar sterk genoeg om de meeste eruit te gooien.

Ik denk dat tot nu toe, zeker van Barneveld het sterkste heeft gegooid, het liep als een trein.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 273
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • NandroDavids

    98

  • Venzio

    33

  • -Matthijs-

    28

  • xoex23

    26

Top Posters In This Topic

Posted Images

Mooie slotpartij zeg! Ik kende beide darters nog niet echt, maar dit was een heerlijke wedstrijd. Spanning, hoog niveau, knappe finishes, verlenging, alles zat erin. Mooi :)

Morgen op papier de mooiste wedstrijd van de eerste ronde: King - Winstanley. Twee spelers die echt heel ver kunnen komen. King speelt dit jaar weer erg goed, klimt langzaamaan op de wereldranglijst en ik zie hem als een serieuze outsider voor de titel. Maar goed, tegen Winstanley zou 'ie er ook maar zo meteen uit kunnen liggen.

Verder morgen ook nog Wes Newton, die al een tijdje constant in de wereldtop staat. Belooft heel wat dus morgen...ik ga zeker kijken :)

Link to comment
Delen op andere websites

Morgen op papier de mooiste wedstrijd van de eerste ronde: King - Winstanley. Twee spelers die echt heel ver kunnen komen.

(...)

Belooft heel wat dus morgen...ik ga zeker kijken :)

Jullie hebben na deze gouden tip toch op z'n minst naar King - Winstanley gekeken? Die hebben het absoluut waargemaakt, want dit was tot nu toe echt de mooiste wedstrijd van de eerste ronde. Er moest een verlenging aan te pas komen in de vijfde set en die ging uiteindelijk met 4 - 6 naar Winstanley. Heerlijke partij, met als enig minpuntje dat King er nu al uitligt. Maar goed, het leverde wel meteen vuurwerk op in de eerste ronde en dat was vandaag wel nodig. Verder namelijk dodelijk saaie wedstrijden.

Over morgen heb ik een beetje een dubbel gevoel. Veel zal afhangen van de eerste wedstrijd, waarin Justin Pipe in actie komt. Dat is veruit de langzaamste speler die meedoet, maar wel een goede. Hoe verder die komt, hoe langer we naar 'm moeten kijken. Stiekem hoop ik op een snelle 0 - 3 nederlaag voor hem, want dan krijgen we morgen wat sneller 'oudgedienden' als Baxter en Lloyd te zien én outsider voor de titel Simon Whitlock :)

Link to comment
Delen op andere websites

Haha, die Pipe mag me gestolen worden, ik kan dat van hem echt niet kijken, dat is zo verschrikkelijk saai.

Het was weer niet om aan te zien. Ik heb tegelijkertijd maar even MTA gespeeld, anders was 't echt verloren tijd :puh:

Vanavond daarentegen is de moeite van het kijken waard, want het is Nederlandstalige avond: Vincent van der Voort en Michael van Gerwen komen namens Nederland in actie en voor België speelt Kim Huybrechts. Van Gerwen is na Taylor bij de bookmakers de favoriet voor de titel, Van der Voort is door zijn snelheid spectaculair om naar te kijken en Huybrechts kwam vorig jaar verrassend ver én is dit jaar uitstekend bezig. Wordt een absolute top-avond dus :)

Edit

Leuk detail: darter Darren Webster heeft als bijnaam een bekende missie uit GTA: Demolition Man.

Link to comment
Delen op andere websites

Heb Pipe ook niet gekeken, gister was een saaie dag. Heb zin om zometeen de Nederlanders te zien, schakel ook nu pas bij 2-2 in. Hij staat nu achter.

Hij heeft dus net verloren, helaas. Maar hij komt er wel.

Bewerkt: door Venzio
Link to comment
Delen op andere websites

Hij heeft dus net verloren, helaas. Maar hij komt er wel.

Ja, zonde hoor, van Huybrechts. Tegen de 100 gemiddeld en dan toch naar huis, dan ben je de beste verliezer en da's toch zuur. Helemaal als je ziet dat iemand als Ovens met een gemiddelde van net 80 wél door is. Maar goed, dat is darts, dat is sport, en dat soort verrassingen maken 't toch ook weer mooi. Bovendien speelde Rand gewoon goed, zoals 'ie eind vorig jaar en begin dit jaar ook al deed.

Gelukkig wonnen Van der Voort en Van Gerwen wel, maar beiden vond ik nog niet heel overtuigend. Van Barneveld maakte wat dat betreft veruit de beste indruk in de eerste ronde, die er nu opzit. Niet alleen van de Nederlanders, maar van 't complete veld :)

Morgen en overmorgen een middag- en avondprogramma, met genoeg mooie affiches. Voor (verwachte) uitzendtijden, zie de hoofdpost. Die is helemaal up to date met de tweede ronde :sigaar:

Link to comment
Delen op andere websites

Als ik zo kijk zijn het echt mooie wedstrijden, waarin de Nederlanders een goede kans hebben om allemaal door te gaan, op Hendriks na misschien dan.

Van Gerwen speelde aardig, kan veel beter en Vincent van der Voort was leuk om te zien, maar gooide iets te vaak mis op zijn dubbele en inplaats van de T20 een 1, maar dat zal je altijd hebben op dat tempo.

Word weer veel darts kijken dit weekend!

Link to comment
Delen op andere websites

Zo, het middagprogramma zit erop, en dat was zeer de moeite waard om naar te kijken. Hamilton - Burnett was nog een beetje een opwarmertje. Chisnall - Gurney was al echt mooi met veel 180'ers en ook best spannend. De uitslag van 4 - 1 was zeer geflatteerd, want in legs was het 14 - 11; het lag dicht bij elkaar. En net Anderson tegen Bowles, dat was de mooiste wedstrijd tot nu toe. Anderson reeg de 180'ers aaneen, maar Bowles bleef knap bij en bleef Anderson zelfs lang voor. Bowles benutte zijn drie pijlen voor de wedstrijd niet, waarna Anderson het in de laatste set met 6 - 4 afmaakte.

Vanavond ook weer een mooi programma, met Jenkins - Part, Nicholson - Thornton en Phil Taylor tegen 'onze' Jerry Hendriks. Maar nu eerst even een kleine 2 uurtjes zonder darts :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Dankzij de sudden-death bij Nicholson - Thornton heb ik mooi de hele partij van Taylor mee kunnen pakken. Behoorlijk matig voor zijn doen, de eerste set zat hij zelfs onder de 90 gemiddeld, maar hij heeft zich geen moment hoeven in te spannen om zich te ontdoen van Hendriks. Die speelde overigens een prima eerste set, maar viel zo ver terug dat hij de rest van de partij geen leg meer heeft weten te pakken. Jammer, maar als debutant doe je het in mijn ogen al heel behoorlijk als je door de eerste ronde weet te komen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ja, Taylor was echt niet goed bezig. Dat belooft niet veel goeds voor de rest van het toernooi. Wat mij betreft absoluut niet meer dé favoriet voor de wereldtitel. Die partij Nicholson - Thornton was echt ongelooflijk tof om te zien. Sowieso komt zo'n sudden-death-leg niet vaak voor, maar het ging ook heel de partij alle kanten op. Mooi :)

Opvallend: van de top-16 liggen er tot nu toe pas 2 uit, wat normaal gesproken echt wel wat meer is. Nicholson (16) verloor van Thornton (17) en ook de uitschakeling van King door Winstanley was niet heel gek. Zo loopt tot nu toe alles redelijk zoals 'gepland'. Als dat morgen ook gewoon met Barney gebeurt, vind ik 't helemaal prima.

Link to comment
Delen op andere websites

Heb echt veel zin in vanavond ''Barney Army!''. Ik denk wel dat hij gaat winnen, als hij hetzelfde gooit als vorige week maakt hij enorm veel kans op de titel.

Ik vond Taylor echt matig gooien, jammer dat Hendriks het na zijn 2e verloren set echt op gaf, dat zag je aan alles.

Link to comment
Delen op andere websites

Heb echt veel zin in vanavond ''Barney Army!''. Ik denk wel dat hij gaat winnen, als hij hetzelfde gooit als vorige week maakt hij enorm veel kans op de titel.

Vanavond? Eind van de middag al hè. Partij 1 is al afgelopen, nu komt Webster - Lloyd en dan is Barney al aan de beurt. Dus, op tijd voor je tv zitten ;)

Zonet alweer een schitterend begin van de dartsdag gehad met Painter - Baxter. Wéér een beslissende set nodig en ook wéér een 'verlenging': 4 - 2 voor Painter in de laatste set. En een ongekende hoeveelheid 180'ers...man, man, man, dit is voor mij echt de mooiste sport om naar te kijken :D

Link to comment
Delen op andere websites

Heb echt veel zin in vanavond ''Barney Army!''. Ik denk wel dat hij gaat winnen, als hij hetzelfde gooit als vorige week maakt hij enorm veel kans op de titel.

Vanavond? Eind van de middag al hè. Partij 1 is al afgelopen, nu komt Webster - Lloyd en dan is Barney al aan de beurt. Dus, op tijd voor je tv zitten knipoog.gif

Zonet alweer een schitterend begin van de dartsdag gehad met Painter - Baxter. Wéér een beslissende set nodig en ook wéér een 'verlenging': 4 - 2 voor Painter in de laatste set. En een ongekende hoeveelheid 180'ers...man, man, man, dit is voor mij echt de mooiste sport om naar te kijken icon_mrgreen.gif

Heb hem natuurlijk gezien, ik was op tijd. :)

Was een wat mindere partij van Barney, herpakte zichzelf aardig maar zeker niet het niveau van vorige week. Hoop dat hij dat wel kan terugpakken.

Link to comment
Delen op andere websites

Heb hem natuurlijk gezien, ik was op tijd. :)

Gelukkig :puh:

Was een wat mindere partij van Barney, herpakte zichzelf aardig maar zeker niet het niveau van vorige week. Hoop dat hij dat wel kan terugpakken.

Het was niet best nee, en hij zal zich absoluut moeten herpakken, want in de volgende ronde wacht Gary Anderson. Ik heb er wel vertrouwen in, want die speelt in eenzelfde tempo als Barney, in tegenstelling tot Dolan. Dat zal dus snel gaan en dat komt vaak ten goede van het niveau. Belooft een spectaculaire partij te worden en als er in de derde ronde een partij is waar een 9-darter kan vallen, is 't wel bij Barney - Anderson :)

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...