Jump to content
Dutchy3010

GTA Vice City Interviews - Alle steden gecombineerd?


Vanwege het 10-jarige jubileum van GTA Vice City en de release van de mobiele versie hebben twee topwerknemers van Rockstar Games ten tijde van Vice City, Aaron Garbut (Art Director) en Leslie Benzies (producer), een interview gegeven. Beiden hebben een grote rol gespeeld bij de ontwikkeling van GTA Vice City.

gallery_1_5_137927.jpg

Erg leuk om te lezen, maar ik wil graag een klein onderdeel ervan uitlichten, en wel het volgende (uit het interview met Leslie):

Any chance that Vice City might return in a future GTA?

It is always a possibility. There are a few references to the city in our current-gen GTAs so it is part of that HD universe, and it is certainly somewhere we would love to revisit. However Vice City, perhaps more than any other GTA game, was as much about the era as the setting. Miami in the 1980’s is so iconic it would feel strange to revisit the city in a different time period.

Of course at some point we would like to have one big world containing all our cities and let the player fly between them and revisit their favorite areas, and in that context reimagining Vice City would be very interesting.

Die laatste alinea belooft natuurlijk heel wat. Een spel waarmee je naar alle steden - Los Santos, San Fierro, Las Venturas, Liberty City en Vice City- kunt gaan met behulp van een vliegtuig. Bij het lezen van deze alinea kon ik niet anders dan fantaseren over hoe dat eruit zou komen te zien. Het altijd levendige Liberty City verlaten om even aan het strand te gaan liggen in Vice City...

Het gehele interview met Aaron Garbut is verdeeld over twee websites en kan je hier en hier vinden. Het interview met Leslie Benzies kan je hier lezen.

Natuurlijk kan je voor alle discussies en vragen omtrent GTA Vice City terecht in ons GTA VC subforum.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites


Recommended Posts

"at some point"

Of te wel, ooit in de toekomst willen ze daar werk van maken. Uiteraard klinkt zo'n concept op zich geweldig, maar dan gaat niet voor de eerste tien jaar zijn.

De vraag is dan ook of ze enkel de tradtionele steden er in stoppen of ook andere nieuwe steden, aagezien dat zo'n game meer een heel land bestrijkt :3

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Uiteraard klinkt zo'n concept op zich geweldig, maar dan gaat niet voor de eerste tien jaar zijn.

Bron? Waarom? Inderdaad is het onbekend wanneer het gaat komen. Sterker nog; het is onbekend óf het überhaupt gaat komen. Maar als Rockstar het echt wilt, zou GTA V.2 -met wat voor naam dan ook- dit al kunnen bevatten. Maar ja, ik heb liever één stad met de mooiste details, dan een aantal steden die wat sneller gemaakt zijn.. Al zou het natuurlijk wel erg vet zijn...

En een heel land hoeft natuurlijk niet als je, zoals ze zeggen, op een vliegtuig kunt stappen en naar ander deel toe kunt gaan.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

En een heel land hoeft natuurlijk niet als je, zoals ze zeggen, op een vliegtuig kunt stappen en naar ander deel toe kunt gaan.

Maar dat is me toch echt wel een afknapper op het idee hoor, als er toch meerdere maps samen komen dan wil ik ze samen geïntegreerd zien. Dat moet nog niet eens op een grote schaal zijn, maar als de maps individueel afzonderlijk ergens gelegen zijn en je enkele van de ene plek naar de andere kunt komen via bijvoorbeeld een vliegtuig nemen op een airport dan zie ik het liever niet. Zelf denk ik ook dat Rockstar zoiets wilt 'voorkomen' en hun maps liever volledig en afgemaakt houdt.

Maar je hebt wel gelijk, voor hetzelfde geld komt het morgen uit, maar ik zou er mijn geld niet op inzetten ;)

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Klinkt erg goed! Eigenlijk sinds dat San Andreas uitkwam heb ik altijd al stiekem gedroomd dat er zoiets zou komen waar alle steden in 1 spel zouden zitten. Ik denk ook sowieso dat dit na het aankomende succes van GTA V een goede zet zou zijn om van GTA VI dit concept erin te verwerken.

Men zou dan net als GTA V bijvoorbeeld ook met verschillende personages kunnen werken, maar dan ook personages die we al kennen en waarvan hun leven verder gaat na de vorige GTA's. Zo denk ik dan aan CJ, Niko en Tommy in 1 spel.

Het blijft natuurlijk gissen of het ooit daadwerkelijk gaat komen, al denk ik dat we toch mogen praten over een kans omdat men hier nu ook al over spreekt in een interview. Fingers crossed!

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

GRAND THEFT AUTO MMO EEN OPTIE?

Als er één universum geschikt is voor een Massive Multiplayer Online Role-Playing Game, dan is het natuurlijk dat van... The Elder Scrolls. Zoals je wellicht weet, komt daar binnenkort ook daadwerkelijk een MMO van op de markt. De nummer twee op de lijst van potentiële top MMO-universa is echter dat van Grand Theft Auto. En alhoewel GTA V nog moet uitkomen, weerhoudt dat Rockstar er niet van om eens lekker in het wildeweg te filosoferen over een eventuele GTA MMO. Een game, waarin alle steden uit alle GTA's ever op elkaar aangesloten zouden zijn:

... AT SOME POINT WE WOULD LIKE TO HAVE ONE BIG WORLD CONTAINING ALL OUR CITIES AND LET THE PLAYER FLY BETWEEN THEM AND REVISIT THEIR FAVORITE AREAS, AND IN THAT CONTEXT REIMAGINING VICE CITY WOULD BE VERY INTERESTING.

Bron: PU..

Bewerkt: door harry1985

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Een volledige game, bestaande uit een andere map (alles tot nog toe bij mekaar gegrabbeld), een ander gameconcept en ga zo door als DLC?

Ik denk niet dat Rockstar ons zo van onze stoel zal afblazen hoor, eerder een wat beschaafdere DLC in de manier van extra verhaallijn (maar hier iets minder waarschijnlijk)

De MMO is een leuk concept maar zal denk ik niet echt zo goed werken binnen een GTA, GTA is op zijn eerste een spel dat je alleen speelt en daarna pas een game om je online mee te amuseren, dat principe zou niet mogen veranderen, dat zou mogelijk het spel niet ten goede komen =3

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...