Jump to content

GTA Advance - De verloren GTA?


Svenie

Recommended Posts

Mensen die mij al lange tijd kennen, weten dat GTA Advance één van de de eerste GTA's is waarin ik mij heb verdiept. Een GTA die tot mijn grote spijt nooit echt populair is geworden bij fans van de serie. Nu vroeg ik mij af, waarom is GTA Advance nooit zo populair geweest? Was het omdat de game enkel op de GBA is verschenen of omdat het een dag na één van de populairste GTA's aller tijden, met name GTA San Andreas werd uitgebracht? Heeft Rockstar een grote fout gemaakt door GTA Advance uit te brengen in de schaduw van de tot op vandaag meeste complete GTA, of is het gewoon een game die de naam 'Grand Theft Auto' niet waardig is?

Een feit is dat GTA Advance niet lang in de reken heeft gelegen, waarschijnlijk vanwege de weinige belangstelling. Het is op die manier dan ook een beetje een verloren GTA. Sommige mensen zijn zich niet bewust dat deze game bestaat, anderen hebben er vrijwel nooit interesse voor getoond. Enkel de allergrootste GTA-fans hebben hemel en aarde verzet om de originele game te kunnen bemachtigen. Als jij de kans zou krijgen om GTA Advance te kopen, zou je het dan doen of zou je het aan je laten voorbijgaan?

Genoeg stof om over te praten lijkt me. Brand maar los.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb 'm een paar jaar geleden gekocht om mijn GTA-collectie completer te maken, maar moet eerlijk bekennen dat ik het niet meer dan een paar uur gespeeld heb. Als het niet zelfs nog minder is. Redenen daarvoor zijn eigenlijk simpelweg omdat ik het niet fijn vond spelen op zo'n klein ding, en het feit dat ik zelf geen eens een GBA had maar m'n broertje wel. Het was dus ook nog eens wachten tot ik kon en mocht spelen en dat alles bij elkaar opgeteld maakt dat ik GTA Advance snel aan de kant heb gelegd.

Wellicht dat ik 'm ooit wel 's echt ga spelen, want de game én de GBA liggen als 't goed is nog wel ergens :)

Link to comment
Delen op andere websites

Kreeg ik het aanbod om hem voor een zacht prijsje te kopen, ja! Waarom? om het feit dat ik mijn GTA verzameling compleet wil hebben.

Of ik hem ook nog ga spelen, is ook een makkelijke vraag, nee.

Het feit dat ik helemaal niks met top down view heb en dat ik er helemaal geen tijd en zin in heb maken het voor mij dat ik liever een andere gta speel.

Link to comment
Delen op andere websites

De game is nooit populair geworden omdat ik denk dat hij zo verschilt met de andere Grand Theft Auto games van die periode. De top-down view beviel veel mensen denk ik niet omdat ze Grand Theft Auto gewend waren in 3d. De mensen die Grand Theft Auto 1 en 2 hebben gespeeld waren dan denk ik ook eerder geneigd om Advance te kopen omdat zij al Grand Theft Auto gewend waren met een top-down view. Ook kwam het op een compleet ander platforum uit dan de andere Grand Theft Auto games, namelijk de Gameboy van Nintendo.

Link to comment
Delen op andere websites

ik denk dat je op een nintendo DS XL fijner speelt, die heeft een groter scherm en er zit ook een scherm tussen de toetsen.

even ontopic blijven :puh: : als ik de kans (en het geld) heb om GTA advance te kopen, zou ik het doen, gewoon om het maar te hebben.

Link to comment
Delen op andere websites

Ikzelf heb GTA Advance ooit als kerstcadeau gekregen. Ik herinner me zelfs nog dat jij nog gereageerd had op mijn profiel om te vragen hoe deze game me bevalt. Eerlijk gezegd heb ik GTA Advance (net als alle andere top down games van GTA) nooit veel gespeeld. Deels is dat dus de reden, langs de andere kant heb ik deze game gewoon altijd te beperkt gevonden om te spelen. Ik heb het natuurlijk nooit lang gespeeld, maar als ik het speelde merkte ik gewoon duidelijk dat deze game voor een Gameboy gemaakt was, en daardoor dus ook niet extreem bijzonder was.

Wie weet speel ik het ooit nog wel eens, maar deze game heeft me helaas nooit echt warm gemaakt.

Bewerkt: door vice
Link to comment
Delen op andere websites

De grote beperking van de game zal wel zijn platform geweest zijn. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik niet van zijn bestaan afwist alvorens ik hem eens op WikiGTA tegenkwam. Maar als ik ooit eens de kans zou krijgen om de game te kopen tesamen met een GBA (want die heb ik namelijk niet) dan zou ik het wel zeker overwegen en dan zou ik de game ook wel willen spelen of toch alleszins proberen. Maar het feit dat het een TDV is, zeer anders dan zijn tijdsgenoten en gewoon in het algemeen niet zo populair was motiveert mij niet echt om er naar op zoek te gaan. Zelf vind ik games spelen op een handheld ook niet zo aangenaam, ook een reden waarom ik nooit Chinatown Wars heb gekocht... Misschien ooit?

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb zelf geen ervaring met het spel en dus ook niet echt een mening wat betreft de gameplay, maar ik heb wel wat gameplay gezien. Ik denk gewoon dat de populariteit van Advance minimaal is omdat de release niet geweldig is getimed. Alle aandacht was volgens mij gefocused op SA, en aangezien dat dat spel zich in een enorme wereld afspeelde, met destijds erg goede graphics en gameplay, heeft menig fan zich niet gefocused op Advance. Niet dat ik denk dat het op een andere manier ook geweldig was verlopen. Als het bijvoorbeeld een half jaar voor SA uitgebracht zou zijn, zou de aandacht misschien wel meer zijn geweest, maar ook niet al te veel. Het feit dat er een (werkelijke) opvolger van Vice City in het vooruitzicht was hield het grootste deel van de fans zich waarschijnlijk wel genoeg bezig.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik baalde als een stekker dat ik hem nooit op de kop heb kunnen tikken. Eigenlijk ook best bizar dat het zo snel uit de schappen gehaald werd. Probleem is dat ik hem op een gegeven moment ergens zag liggen, en ik toen op dat moment geen beschikking had over een handconsole (die daarvoor geschikt was).

De release van SA zal zeker een reden zijn geweest dat deze niet goed aansloeg. Jammer, dat zeker, maar wel logisch.

Link to comment
Delen op andere websites

Wel, als ik me niet vergis is er voor GTA Advance ook nooit een echte campagne gevoerd. Hij werd aangekondigd en in de rekken gelegd, meer niet.

Als ik hem zeer goedkoop zou zien liggen of hem gratis zou krijgen of iets dergelijk, zou ik zeker geen nee zeggen. Ik heb een gameboy advance, dus dan kan ik hem spelen. Ik zou hem wel degelijk spelen, omdat het een GTA is

Link to comment
Delen op andere websites

In de winkel zul je 'm waarschijnlijk nu niet meer tegenkomen. Dan moet je echt naar een (tweedehands) game-shop of op het internet. Dus kopen zal vast nog wel kunnen, al moet je er wel de moeite voor doen.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...