Jump to content

Winter


.Nicole.

Recommended Posts

  • Reacties 34
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Foreigner97

    3

  • Nyltje

    3

  • SpacyColours

    3

  • Phoenyxar

    2

Bah, bah, bah, bah en nog eens bah!!

Hier in het hoge noorden ging het afgelopen nacht flink tekeer wat sneeuwval betreft. Of er sprake was/is van een sneeuwjacht weet ik niet. Wat ik wel weet is dat op sommige plekken echt ziek veel sneeuw ligt, gemiddeld ligt hier zo'n 15 a 20cm denk ik. Ik vind dat soort toestanden alleen maar naar, je krijgt er onwijs veel ongelukken van, veel vertragingen in het openbaar vervoer, het is koud, enzovoort.

Doe mij maar zomerse toestanden!

Link to comment
Delen op andere websites

Niet dat ik de sneeuw niet geweldig mooi vind, hoewel het dankzij het vaak passeren van auto's op sommige plaatsen is verandert in een bruine prut, maar ik ben de winter nu wel een beetje beu. Veels te koud, veels te koud en veels te koud. Maar het leuke is: het wordt nog erger, de echte winter begint nu nog maar pas en het gaat een complete nachtmerrie worden tot aan het midden van februari. Is altijd zo geweest en ik verwacht nu niet veel anders. Ik verlang wel terug naar de zomerdagen... Hoewel dat ik op die echte warme zomerdagen wellicht wel hetzelfde zal zeggen over de zomer maar dan met alle argumenten omgedraait.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind het er mooi uitzien en wel handig voor school.

(Ja serieus, ik kan een enorme shortcut nemen door over het ijs te lopen van een bevroren gracht op weg naar mijn school)

En weet je, het is niet makkelijk maar gezamenlijke leed brengt samenhorigheid. Toen het begon te sneeuwen hoorde ik overal op straat mensen tegen elkaar praten en gossip (lees voorspelbare oneliners die te maken hebben met sneeuw) uitwisselen. En nu nog, het feit dat iedereen hier nu mee te kampen heeft geeft het gevoel van "allemaal in hetzelfde schuitje zitten" en dat maakt mensen eensgezind. Ook metaforisch te merken fietsend in de sporen die andere mensen voor je hebben uitgegraven, terwijl jij weer je steentje bijdraagt aan fietsers achter je. :D

Ellek nadeel heb se fordeel!

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind het verschrikkelijk. De kou vind ik niet erg en de bijkomende hype voor een eventuele Elfstedentocht vind ik zelfs mooi, maar die sneeuw: alsjeblieft niet zeg. Buiten dat het er maar eventjes mooi uitziet voordat het een bruine, gladde massa wordt, is het praktisch ook gewoon erg vervelend. Ik moest net even boodschappen doen, maar dat is niet meer 'even'. Wat een bende.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind sneeuw wel leuk voor een paar dagen. Geen problemen met uitglijden etc. Heb ook altijd het gevoel dat het met sneeuw op de grond warmer is dan als het gewoon vriest :puh: Vind eerlijk gezegd een zomerdag van +28 graden Celcius erger dan een paar dagen sneeuw ;)

Link to comment
Delen op andere websites

(Ja serieus, ik kan een enorme shortcut nemen door over het ijs te lopen van een bevroren gracht op weg naar mijn school)

MADE MY DAY...:schater:

Ja ach, ziet er leuk uit die sneeuw, maar helaas ben ik al tweemaal gevallen daardoor. :7 Achja, ik haat sneeuw niet, maar ervan houden? Neen. Ik blijf neutraal.

Link to comment
Delen op andere websites

Ben het met bovenstaande eens, ik vind zomer en winter beide prima, kan goed tegen warmte en kou. :D Ziet er prachtig uit en ik heb het geluk dat ik op loopafstand van mijn school, eigenlijk alles waar ik heen moet/kan, woon. Voor mij zijn er dus geen problemen met bussen, treinen etc.

Link to comment
Delen op andere websites

BBJaJdJCAAIyyuR.jpg

Heeft nagenoeg iets kunstzinnig. Heb ik ook als ik in de stad langs café's passeer waar ze té lui zijn geweest om de tafels weg te zetten en daar nu individuele vierkante meters van 6cm sneeuw op ligt, ziet er zo idioot uit, maar toch ook mooi :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Weet je wát mooi is? Sneeuw in combinatie met mist, en dan om 6 uur 's ochtends over de grachten van Leiden lopen, omringd door de oranje gloed van de klassieke lantaarnpalen. Ook mooi in woonwijkjes: donker + mist zodat je het einde van de straat niet kan zien en dan tijdens Kerst zodat overal versiering hangt.

Het sneeuw biedt veel nadelen maar de pracht van de natuur (en architectuur) maakt veel goed.

Bewerkt: door SpacyColours
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...