Jump to content

[Wens] Antagonisten


Jesperkaj

Recommended Posts

Wat voor soort antagonisten (vijanden van de hoofdpersonages) wil je zien in GTA V?

Michael kan vijanden gemaakt hebben in het criminele circuit, mede door de deal die hij heeft gesloten met de FIB. Franklin staat nog niet zo hoog op de criminele ladder, maar het afnemen van auto's van bepaalde personen kan bij diegene in een verkeerd keelgat zijn geschoten. Van Trevor is bekend dat hij samen met Michael in het verleden meerdere overvallen heeft gepleegd, waar hij misschien geen goede vrienden heeft gemaakt. Wie weet maken ze met z'n drieën iemands leven zuur, waardoor die persoon zint op wraak.

Vertel wat voor soort antagonisten jij verwacht in GTA V. Een nieuwe Tenpenny en Sonny Forelli misschien?

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 42
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • GrandTheftHaye

    6

  • Dutchy3010

    3

  • TalkingPear

    2

  • Phoenyxar

    2

Leuk topic! GTA is geen GTA zonder corrupte agenten, dus ik verwacht dat deze erin voorkomen. Zoiets verwacht ik het meeste bij Michael en Trevor: zij zullen (naar mijn idee) het dichtst bij de politie staan. Trevor zal absoluut vijanden hebben, gezien zijn karakter en zijn geschiedenis. Wat Franklin betreft lijkt jouw idee mij ook wel leuk toe.

Ik verwacht dat elke protagonist zijn antagonist zal hebben, waarmee ze zelfstandig, maar ook gezamenlijk mee zullen afhandelen. Het lijkt me ook niet onwaarschijnlijk dat ze, naarmate het spel vordert, met z'n drieën een gang of een persoon als vijand krijgen.

Link to comment
Delen op andere websites

Trevor zal absoluut vijanden hebben, gezien zijn karakter en zijn geschiedenis.

Klopt, het verbaast me al enigszins dat Trevor vrienden heeft, die zal wel nog een hoopje vijanden hebben, ondermeer dankzij zijn kleine "enterprise".

Wat ik graag zou zien als antagonist is de omgekeerde situatie van de normale GTA's. In nagenoeg alle voorbije GTA's hebben we met de underdog de criminele ladder beklommen en daarbij huidige maffiabazen en machtsmisbruikers bij omgebracht (III: S. Leone ; VC: S. Forelli ; SA: Tenpenny en Big Smoke ; IV : M. Faustin en D. Raskalov en ga zo maar even door) In GTAV speel je ondermeer met Michael, ondanks dat hij zich wat heeft teruggetrokken uit het circuit is hij toch wel een beetje vergelijkbaar met Leone of Faustin. Dus stel je voor dat je dan als Michael zijnde zou worden opgejaagd door een net in de stad aangekomen crimineel die jou van je troon wilt afstoten...? Werkt een beetje psychologisch naar de voorbije GTA's.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik verwacht dat elke protagonist zijn antagonist zal hebben, waarmee ze zelfstandig, maar ook gezamenlijk mee zullen afhandelen. Het lijkt me ook niet onwaarschijnlijk dat ze, naarmate het spel vordert, met z'n drieën een gang of een persoon als vijand krijgen.

Dit lijkt me echt cool :D

Dus stel je voor dat je dan als Michael zijnde zou worden opgejaagd door een net in de stad aangekomen crimineel die jou van je troon wilt afstoten...? Werkt een beetje psychologisch naar de voorbije GTA's.

Wie weet dat Franklin die rol in eerste instantie zou kunnen vervullen? Travor en Michael kennen elkaar namelijk al, maar volgens mij leren die twee Franklin pas gedurende de game kennen...

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk dat alle drie de hoofdpersonages allemaal een andere antagonist zullen hebben, het zijn immers allemaal verschillende personen met hun eigen leventje. Bij Michael zal het misschien iemand zijn waar hij vroeger al conflicten mee had toen hij dichter in het criminele circuit zat. Trevor zal misschien rivalen van z'n enterprise hebben, of mensen die niet blij zijn met zijn manier van zaken doen. Franklin zal denk ik veel met politie en straatbendes in aanraking komen, dus misschien ook wel een corrupte agent en/of een hoodlum. Ik hoop dat ze op een gegeven moment samen gaan werken en gezamenlijk een antagonist krijgen. Dan zullen er wel eens vier main antagonisten kunnen komen, voor iedere protagonist 1 en samen ook nog 1. We zien het wel :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Het mag wel eens keer wat anders zijn dan maffiabazen of corrupte politie officieren, al denk ik dat de kans groot is dat het weer een maffiabaas zal zijn, gezien de geschiedenis van 1 van de hoofdpersonages.

Het leuke zal zijn dan iemand waarvan je in eerste instantie niet denkt dat dit je vijand is. Beetje zoals Big Smoke in GTA:SA.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk dat we ook wel missies krijgen van de overheid, denk hierbij aan de missies die Niko moest doen voor United Liberty Paper. Ook denk ik net zoals meerdere mensen dat Micheal, Trevor en Franklin allemaal hun eigen Antagonisten krijgen. Al denk ik dat ze gezamenlijk ook wel tenminste een antagonist hebben. Ook had ik ergens gelezen dat er een gerucht was dat één van de hoofdpersonages een antagonist zal zijn, wat ook wel voor een interessante verhaallijn kan zorgen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ook had ik ergens gelezen dat er een gerucht was dat één van de hoofdpersonages een antagonist zal zijn,

Hé, da's een leuke. Nu je het zegt, het lijkt me inderdaad leuk (en aanneembaar) dat er op een gegeven moment een (tijdelijke) ruzie ontstaat tussen Trevor en Michael of zoiets.

Bewerkt: door Foreigner97
Link to comment
Delen op andere websites

Ook had ik ergens gelezen dat er een gerucht was dat één van de hoofdpersonages een antagonist zal zijn,

Hé, da's een leuke. Nu je het zegt, het lijkt me inderdaad leuk (en aanneembaar) dat er op een gegeven moment een (tijdelijke) ruzie ontstaat tussen Trevor en Michael of zoiets.

Als je ziet hoe agressief Trevor is kan het inderdaad wel waar zijn, zou wel leuk zijn omdat we dit nog nooit eerder hebben gezien.

Link to comment
Delen op andere websites

We hebben dat idd nog niet eerder gezien, maar 3 hoofdpesonages is ook nieuw dus het is de eerste keer dat het kan.

Maar hier boven op terugkomend: als ik het me goed herinner konden Niko en Johnny het niet al te goed vinden met Luis, die hen nogal tegenwerkte in een paar missies.

Ik hoop wel dat we een stuk meer antagonisten krijgen, vond het altijd raar dat met de praktijken die je in GTA uitvoerde maar 2 of 3 vijanden (echte) had.

Ik denk dat er een ander ex-militair in zal zitten die Trevor van vroeger kent, en misschien wraak wil omdat Trevor waarschijnlijk niet helemaal een normale soldaat was. En dan de vijanden van zijn "enterprise" natuurlijk. Bij Michael ga ik met de mensen boven mij mee dat hij vijanden van vroeger heeft: agent of crimineel?

Ik denk dat op een gegeven moment Franklin het auto's terug halen te leuk gaat vinden en ze zelf houdt, waardoor hij ruzie met de Armenieërs krijgt.

Leuk topic trouwens, antagonisten waren altijd een belangrijk deel van GTA, dat niemand hier eerder aan gedacht heeft.

Bewerkt: door GrandTheftHaye
Link to comment
Delen op andere websites

  • 5 maanden later...

Elke GTA sinds GTA III kende een antagonist, een zogenaamde bad guy, welke je meestal in de laatste missie van het spel moest omleggen. Er is al veel gerept over de protagonisten in GTA V, maar voor zover ik weet nog niets over een mogelijke slechterik. Aangezien GTA V voornamelijk rond het overvallen van banken en winkels zal draaien, rijst bij mij toch wel een beetje de twijfel of er in deze game wel een antagonist aanwezig zal zijn. Zou één van de drie hoofdrolspelers op het einde van het verhaal de andere twee verraden of zou elke protagonist met zijn eigen antagonist te maken krijgen? Denken we maar een bijvoorbeeld Lamar die Franklin na verloop van tijd verraad. Wat denken jullie: een antagonist in GTA V, meerdere of geen?

Link to comment
Delen op andere websites

Inderdaad wel interessant om erover na te denken.

Het is inderdaad een mogelijkheid dat een van de drie de andere twee verraadt, maar dat zie ik Rockstar nog niet zo snel doen.

Persoonlijk denk ik dat er een groot personage zal zijn, waarop onze drie protagonisten allemaal op uitkomen.

Eén slechterik per personage lijkt me een beetje teveel van het goede.

Link to comment
Delen op andere websites

Scherp topic Svenie! :tu:

Ik denk dat er één antagonist zal blijken te zijn die aan alle drie verweven blijkt te zijn, maar dan dat ze dat pas veel later (en wij dus ook) van elkaar weten. ;) Bijvoorbeeld een lokale politicus die onze protagonisten via derden aan het werk zet steeds, waarmee achteraf blijkt dat hij een heel monsterlijk plan op die manier bij Franklin, Michael en Trevor in de schoenen heeft geschoven waar hij zelf beter van wordt. Zoiets achtetbaks. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Dat denk ik ook, Jacky. Een soort C.R.A.S.H. achtig figuur, een corrupte politieagent, een corrupte politicus... Maar ik hoop eigenlijk dat er een keer géén antagonist is. Die is er altijd, Lance in VC, Big Smoke/Ryder in SA, enzovoorts, dus het is eigenlijk wel een kenmerk van GTA. Alleen vind ik het niet zo heel leuk, dan vertrouw je toch iemand in dat spel, en dan blijkt hij (of zij; Michelle [Karen] schaar ik er ook onder) ineens totaal een ander gezicht te hebben. Dus het zou wel eens leuk zijn om die geen antagonist te hebben, en als die er is, dan vanaf het begin af aan de bad guy.

Link to comment
Delen op andere websites

Dat denk ik ook, Jacky. Een soort C.R.A.S.H. achtig figuur, een corrupte politieagent, een corrupte politicus... Maar ik hoop eigenlijk dat er een keer géén antagonist is. Die is er altijd, Lance in VC, Big Smoke/Ryder in SA, enzovoorts, dus het is eigenlijk wel een kenmerk van GTA. Alleen vind ik het niet zo heel leuk, dan vertrouw je toch iemand in dat spel, en dan blijkt hij (of zij; Michelle [Karen] schaar ik er ook onder) ineens totaal een ander gezicht te hebben. Dus het zou wel eens leuk zijn om die geen antagonist te hebben, en als die er is, dan vanaf het begin af aan de bad guy.

Vanaf het begin in Grand Theft Auto IV en Grand Theft Aurto TBOGT zijn er twee mensen die werden chanteert, niko werd in een ambush geleid door Dimitri en Rocco chanteerde in het begin al Luis en Tony ^_^

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...