Jump to content

Chinese Webshops


Davedavy

Recommended Posts

china.pngChinese Webshops

Met toestemming van Phoenyxar presenteer ik u het Chinese Webshops topic!

Degene die nog denkt dat je in China alleen nog maar troep en andere rotzooi kan kopen heeft het goed mis! China shopping is in de afgelopen 2 jaar razend populair geworden, waaronder ook in Nederland. Er zijn inmiddels tig webshops en we importeren jaarlijks voor miljoenen euro's.

Er is een heleboel te vertellen over China shopping, want hoe betaal je eigenlijk? Nou, je betaald met

PayPal, je zult nu vast wel denken, is dat wel veilig? Ja zeker, je hebt namelijk kopers bescherming. Voor andere vragen zal ik hier in F.A.Q maken.

-Nog onder constructie-

Wat kosten de verzendkosten?

In de meeste webshop's is verzendkosten helemaal gratis, dat kan door steun van de Chinese regering. Zolang je bij bekende en goede webshop's koopt, ben je vrijwel altijd zeker dat je je pakketje ontvangt. Je hebt ook express lever diensten zoals DHL en Fedex, deze zijn echter meestal niet gratis.

Waar kun je dingen kopen?

Je kunt Chinese spullen al op eBay kopen, maar je kunt ook rechtstreeks bij de Webshops zelf kopen, onderaan dit topic komt een lijstje met betrouwbare webshops. Om spullen te vergelijken kun je terecht op www.chinaprices.us.

Invoerrechten.

Let op bij pakketjes boven de €22,-, er moet dan 21% belasting en administratie kosten worden betaald. Dit is niet altijd het geval, vaak schrijven Chinese webshops er een lager bedrag op. En ook als ze dat niet hebben gedaan, heb je een grote kans dat je niets hoeft te betalen.

Gouden regels!

Geen refferal links!

Niet praten over neppen of illegale producten.

Topic nog niet helemaal af, dit komt later!

Dollar Koers

In China betaal je met de USD United States Dollar.

Hier zie je de koers tegenover de Euro.

Barst los met discussiëren

:sigaar: Wat hebben jullie al gekocht, of gaan jullie kopen?

Bewerkt: door Davedavy
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 265
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Davedavy

    100

  • MegaPilot

    73

  • Leontjuuh-gta

    11

  • Michael

    11

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ondanks dat het heel goedkoop kan zijn/lijken is naast het gebrek aan goede garantie of de goedkopere kwaliteit zeker belangrijk om naar de invoerrechten te kijken.

Pakketjes boven de 22 euro dien je namelijk belasting+invoerrechten te betalen. TNT Post is dan ook nog is zo aardig om voor je 12 euro administratiekosten in rekening te brengen (andere verzendbedrijven rekenen over het algemeen lagere kosten).

Kijk dus goed naar de extra kosten die komen kijken om je pakketje Nederland in te kijken, anders wordt een klein geintje toch nog een duur grapje.

Link to comment
Delen op andere websites

Bedankt voor het melden, dat was ik helemaal vergeten, gelukkig zetten veel Chinezen er een vals bedrag op, of de Douane erin trappen is een tweede verhaal. Gelukkig komen mijn pakjes voor 75% zonder belasting aan. Een goede tip is omdat veel Chinese webshops toch gratis verzenden, laat dan je pakketje splitsen in 2 of meerdere pakketjes indien mogelijk.

Bewerkt: door Davedavy
Link to comment
Delen op andere websites

Smartphone/MP3-speler eigenaars, maar met name Apple product bezitters, moeten ook zeker de site sw-box.com checken. BIjzonder goedkope onderdelen maar toch kwalitatief. Onlangs nog een externe batterij gekocht voor mijn iPhone voor 18 dollar inclusief verzendkosten. Goedkoper vind je het niet.

Link to comment
Delen op andere websites

"Geen referral links!"

Dus we mogen niet bespreken welke shops goed zijn? Best waardeloos imo. Gtaforum heeft er toch geen last van?

Nee, referral links is bijvoorbeeld iets als webshop.com/referral=megapilot. Zodat jij punten of iets dergelijks verdient aan een link sturen, gewoon webshop.com mag wel veronderstel ik.

Link to comment
Delen op andere websites

Goedkoop door dat kinderen van 4 met kapotte knieën 16 uur per dag in die fabrieken zitten, maakt mij niet uit verder blijft lekker goedkoop en %90 van die troep die hier in de winkels ligt komt al uit China dus eigenlijks mag ik niet klagen...

Link to comment
Delen op andere websites

Goedkoop door dat kinderen van 4 met kapotte knieën 16 uur per dag in die fabrieken zitten, maakt mij niet uit verder blijft lekker goedkoop en %90 van die troep die hier in de winkels ligt komt al uit China dus eigenlijks mag ik niet klagen...

Tsja, enige dat ons Europa met een zogenaamd `zeer goed moraal´ doet is de spullen kopen en ze 100% duurder maken, nu betaal je in ieder geval wat het echt waard is.

En als iedereen het zo zelf kopen zou, zullen Europese bedrijven het goedkoper moeten maken, of meer aan de fabrieken moeten betalen omat ze dan zelf niks meer verkopen.

Link to comment
Delen op andere websites

"Geen referral links!"

Dus we mogen niet bespreken welke shops goed zijn? Best waardeloos imo. Gtaforum heeft er toch geen last van?

Nee, referral links is bijvoorbeeld iets als webshop.com/referral=megapilot. Zodat jij punten of iets dergelijks verdient aan een link sturen, gewoon webshop.com mag wel veronderstel ik.

Precies. Mijn aanraders zijn BuyInCoins.com en eForChina.com. BIC is de snelste naar mijn mening.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...