Jump to content

Chinese Webshops


Davedavy

Recommended Posts

Het is verboden om namaak te importeren. Als de douane het ontdekt dan wordt het vernietigd, ben je je geld kwijt en krijg je er bovendien nog een boete bovenop. In sommige gevallen gaat het rechthebbende bedrijf er zich oók mee bemoeien en in dat geval krijg je waarschijnlijk een minnelijke schikking voorgeschoteld van de advocaat van het bedrijf, die je nog eens enkele honderden of duizenden euro's kan kosten. Dat gebeurt echter meestal als ze denken dat je de intentie hebt om door te verkopen (bv als je er 30 bestelt of zo). De douane controleert natuurlijk niet elk pakje, maar je kan er vanuit gaan dat er extra controles zijn op pakjes uit landen waaruit veel namaak wordt verscheept (m.a.w. China). Ik zou het risico niet nemen.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 265
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Davedavy

    100

  • MegaPilot

    73

  • Leontjuuh-gta

    11

  • Michael

    11

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • 2 weken later...

Ik heb in maart een kabeltje gekocht via Ebay, maar telkens als de verwachte bezorgdatum in zicht komt wordt deze verschoven. Meer mensen die dat ook gehad hebben? Of mensen die bekend zijn met de aanbieder 'low20101020'?

Link to comment
Delen op andere websites

In maart en hij is nog niet aangekomen? :7 Even je geld terug claimen :puh: De seller doet dat gewoon om je op te lichten. Vreemd dat ie dat doet op een kabeltje, er van uitgaande dat dat geen 100$ kabeltje was.

Link to comment
Delen op andere websites

Het kostte in totaal 7-8 euro. Dus oplichterij lijkt me vreemd, maar het kan :7

Hij had wel '99,9 % positive feedback', zal misschien niet helemaal echt zijn, maar vandaar dat ik het enigzins vertrouwde. :D

Link to comment
Delen op andere websites

  • 5 weken later...
  • 1 maand later...

Ik ga binnenkort best ver vliegen en dan is het handig om iets te kunnen doen met mijn mobiel. Om toch de hele reis met mijn mobiel te kunnen doen, heb ik een powerbank besteld. De powerbanks hier in Nederland zijn best wel duur en ik ben maar een arme student. Dus heb ik via Banggood nu een powerbank van Xiaomi besteld. Ik hoor alleen maar positieve verhalen over het merk Xiaomi, dus ben benieuwd. Meteen ook een hoesje bij besteld.

Hier de link: http://www.banggood.com/Original-XIAOMI-5_1V-2_1A-10000mAh-Power-Bank-For-Smartphone-p-977406.html

Voor het geld kon ik hem niet laten liggen.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 maanden later...
  • 10 maanden later...

Yow jochies,

Ik sta op het punt om een nieuwe gitaar neck met Custom inlays te kopen op Aliexpress, oftewel China. Op die neck staat het logo van Fender + een nep serienummer. Moet ik vragen of ze die eraf willen halen of komt 'ie met logo ook door de douane? Linkie: Alstu

Nu vraag ik dit omdat er zo veel mensen zijn die zeggen dat het niet door de douane komt, terwijl mensen van andere forums gewoon Chinese namaak gitaren krijgen zonder problemen met de douane...

Bewerkt: door Ezra24rct3
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...