Jump to content

Welke geanimeerde film/serie wil je in live action zien?


SpacyColours

Recommended Posts

Het mooiste van goede tekenfilms en anime is dat ze je zó weten op te slurpen dat je tijdens het kijken haast vergeet dat de film maar wat kleurwerk is. Soms is het zo mooi gedaan dat je zeker weet dat de realiteit het nooit zou kunnen evenaren. Maar toch, in je gedachtes is alles mogelijk en zou die ene scène niet nóg epischer zijn met echte explosies? En die dramatische jankscène nóg hartverscheurender met echte tranen? Tja, maar op ons wereldje kan ook niet alles natuurlijk. Met special effects als CGI komen we een heel eind, maar een heel kasteel bouwen, dat gaat niet zomaar. Maar wat we niet kunnen realiseren, kunnen we ons wel realiseren.....! <=D

Gebruik je fantasie. Budget en beperkte technologie spelen geen rol.

Pokémon!

Maar dan moet het concept wel iets veranderen. Het moet meer een soort dark fantasy action-drama worden, waarin Pokémon voornamelijk wilde wezens zijn, in al hun verscheidenheid, met alle gevolgen van dien.

Ik stel me bijvoorbeeld voor dat Ecruteak City wordt geteisterd door de machtige Ho-Oh, die zich bovenin de alom gevreesde Tin Tower gevestigd heeft. Een stel dappere avonturiers baant zich een weg door de toren heen, waar ze allerlei enge monsters zoals Gengar, Haunter en Bellsprout (work with me here) tegenkomen. Maar de strijders wagen zich niet aan Pokéballen en dat soort ongein, ze moeten het doen met een slagersmes en een peppergun (ze hebben wel acrobatische trucjes in petto).

Verschijnt daar dus plotseling een Sandshrew kan die een schot lood tegemoet zien. Bij een Magnemite doet een plons water haar dienst. Een Bellsprout zal afgerekend worden met de primaire "cut" en voor een Haunter rennen ze gewoon hard weg. Om nog maar te zwijgen over het gevecht met Ho-Oh op het laatst.

Al is het maar om de Pokémon zelf in het echt zien en er een wat duisterder sfeertje aan te geven.

Wat jullie?

Link to comment
Delen op andere websites

Avatar. Lijkt me vrij voor de hand liggend, het principe van sturing is vrij origineel en kan ook zeer uitgebreid verkend en uitgebuit worden om dagelijkse problemen om te lossen. Hoewel het natuurlijk wel de deur opent naar misbruik van die krachten zie ik er vooral de positieve dingen in, het blijft je eigen fantasie natuurlijk.

Ook Duel Academy uit Yu-Gi-Oh! GX lijkt mij een gave plaats om rond te lopen, je tijd verdoen op een school waar ze een "children's card game" spelen, bestuderen en waar het boven alles gewoon cool is. Hoe relax is dat wel niet? :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Ieder persoon die een goede jeugd heeft gehad droomt er toch van dat Pokémon realiteit wordt? :puh:

Tenzij je niet meer op de basisschool zat toen Pokémon zo groot was en nog van de Flippo-generatie bent. En nee, niet de Pokémon-Flippo's, maar de échte Flippo's.

En toch zou Pokémon inderdaad tof zijn :$ Maar ik kan me ook prima aansluiten bij de heren die Dragonball Z noemen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ieder persoon die een goede jeugd heeft gehad droomt er toch van dat Pokémon realiteit wordt? :puh:

Tenzij je niet meer op de basisschool zat toen Pokémon zo groot was en nog van de Flippo-generatie bent. En nee, niet de Pokémon-Flippo's, maar de échte Flippo's.

Looney Tunes? :clown:

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...