Jump to content

OUYA - Een nieuwe console binnenkort op de markt!


Jacky-2007

Recommended Posts

OUYA

Uitspraak: Ooooooooowja!

a new kind of gaming console

Prijs: $99 / ¤??

Release: Juni 2013 (Of vanaf april via ouya.tv)

Release Nederlandse detailhandel: Nog niet bekend

Features | software

  • Android-4.0-Ice-Cream-Sandwich-upgradable-logo.jpgAndroid 4.0
  • Eigen gebruikersinterface
  • Geïntegreerde webwinkel waarvan games en toepassingen gedownload kunnen worden
  • Open Software development Kit

Features | hardware

Console

  • NVIDIA Tegra 3: Quadcore ARM CortexA9 + GPU
  • 1GB LPDDR2 RAM
  • 8GB flashgeheugen
  • HDMI uitgang met resolutie tot 1080p (full HD).
  • Draadloos netwerk WIFI 802.11bgn
  • Bluetooth LE 4.0

Controller

  • Draadloze RF verbinding
  • Twee analoge joysticks, d-pad, acht actieknoppen, systeemknop)
  • Aanraakgevoelige zone ter ondersteuning van bestaande android games.
  • Werkt op 2 AA batterijen
  • Tot 4 controllers tegelijkertijd

De OUYA wordt een gaming console die naar ik verwacht de middenmoot wordt tussen het family-achtige entertainment van de Nintendo producten en de next gen consoles vanaf de PS3 en XBOX360. Gevarieerd aanbod van spellen en app's, eigen variant van de PlayStore van Android genaamd de Ouya Store.

Het is gewoon een heel klein schattig apparaatje om te zien, vooral in vergelijking met deze twee reuzen:

ouya2-600-2012-07-11-2.jpg

.. maar de console staat zijn mannetje wel! Uiteraard mag het een gegeven zijn dat je er geen fysieke discs in stopt, maar dat alle apps op je console worden binnengehaald via het internet.

Games en apps | Regels voor ontwikkelaars

Het idee voor ontwikkelaars is als volgt: Iedereen mag ontwikkelen voor de console. Iedereen die ontwikkelt voor de console, zorgt dat zijn app of game een gratis element bevat. Aanschaffen doe je in de gratis app. Bijvoorbeeld een volgend level, het unlocken van het volledige spel of het aanschaffen van credits waardoor je verder kan spelen.

Final Fantasy III gaat de launch game worden zoals het er nu uitziet voor deze console. De console heeft verder de mogelijkheid om bestaande Android apps te draaien. Dat betekent dus dat Grand Theft Auto III, Grand Theft Auto Vice City en Max Payne van Rockstar Games ook gewoon van de partij zijn!

Een hoop ontwikkelaars staan reeds in de rij om voor de console te gaan bouwen, sommigen reeds met een game titel, anderen alleen nog maar met het idee voor de console te gaan ontwikkelen.

fb27eb5927fb87f23c46dc35696c9d35_large.png?1341628142

Games, apps én console | Regels voor gebruikers

De gebruiker mag eigenlijk alles. Zowel hardware als software zijn open source, dus een beetje coder kan zijn eigen games gaan knutselen en een beetje knutselaar kan aan de slag om de console naar eigen wens uit te bouwen. Eigenlijk zijn er dus geen regels aan verbonden.

GameKings Handson | Ouya Dev console



Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 32
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • 3L1077

    4

  • Jacky-2007

    3

  • GrandTheftHaye

    3

  • GuitarGuy666

    1

Hij ziet er eerlijk gezegd erg lelijk uit. Hij is allereerst doorzichtig, waar ik al niet van houdt, en dan die controller met in plaats van abxy, ouya. Ik denk dat

het bedrijf die de console levert veel verlies zal leiden.

Link to comment
Delen op andere websites

Het ziet er inderdaad wel een heel schattig ding uit zo vergeleken met zijn concurrenten. Alleen weet ik niet of er eigelijk wel een markt is voor de echte casual gamer (dus tussen de family- en die hard-categorieën in). Hij zal wel verkocht geraken, de prijs is daar gewoon te aanlokkelijk voor, maar gaat het veel zijn? Ik zie zo even Minecraft tussen de lijst games staan... Is niet echt het populairste op console, is echt een PC-game :3

Link to comment
Delen op andere websites

Volgens mij hebben ze dat doorzichtige (wat ik ook lelijk vind) expres voor hun gedaan om goed te zien hoe alles zit. Want op de foto is de OUYA niet doorzichtig. Vergeleken met andere consoles goedkoop, je kan alles gratis downloaden en het is klein, dat is handig als je naar iemand gaat die de OUYA niet heeft. Ik vind het een leuk ding. :puh:

Bewerkt: door nyltje
Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind het wel een geniaal ding. Gezien Minecraft er tussen staat, kan dit zijn dat dit de Pocket Edition is. :) Verder, als dit een beetje aanslaat bij mensen die voor de lol wel graag games maken, dan zou dat betekenen dat het gameaanbod snel kan groeien. Het zullen niet allemaal AAA titels zijn, maar de Indie games staan er tegenwoordig bekend om dat ze een unieke tint hebben. Ik denk dat dit, samen met de Ocolus Rift en eventueel de Steambox, wel een krachtige concurrent zal zijn tegenover de XBox en de PS3. :bier:

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk niet dat de OUYA een groot succes word, veel mensen hebben al een smartphone waar ze dit soort games op kunnen spelen. En dan is het nog maar de vraag of die mensen ook nog eens honderd 100 euro willen betalen voor de OUYA.

Link to comment
Delen op andere websites

lijkt mij ook niet echt mooi

Welke console is wel mooi? :bonk: Ik vind de Playstations/Xboxes ook afgrijselijk lelijke dingen, dat zegt niet zoveel over de prestaties.

Ik wou dat hij doorzichtig was, niet omdat het dan mooi is, maar dat je dan goed kunt kijken hoeveel stof e.d. erin zit. Mijn playstation is naar de maan gegaan door teveel stof, zo kan dat makkelijk te voorkomen zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...