Jump to content

Wielrennen


Cabyon

Recommended Posts

  • Reacties 577
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • thebig

    110

  • MegaPilot

    100

  • NandroDavids

    93

  • KoningJesper

    79

En bij deze is de Sportman van het jaar 2017 bekend; wat een prestatie zeg. Sowieso een hele sterke Giro voor Nederlandse maatstaven; een nette zevende plek voor Mollema en Van Emden die de slot-tijdrot wint.

 

Volgens mij is de Giro de zwaarste van de drie grote rondes, dat maakt deze prestatie nog eens extra goed.

Link to comment
Delen op andere websites

Hoe kan iemand alles hebben? :7 Knappe vent, zowel wat betreft uiterlijk als hersens (gymnasium afgerond). Ook nog eens een enorm talent. Pas op z'n 15e begonnen met wielrennen las ik ergens. Hoe bizar :7 

Link to comment
Delen op andere websites

Op 29-5-2017 om 23:23, Dutchy3010 zei:

Hoe kan iemand alles hebben? :7 Knappe vent, zowel wat betreft uiterlijk als hersens (gymnasium afgerond). Ook nog eens een enorm talent. Pas op z'n 15e begonnen met wielrennen las ik ergens. Hoe bizar :7 

Een goede combi van genen. Maar zijn intelligentie maakt hem ook een goede renner, hij koerst met zijn hoofd en zijn benen. Ontzettend veel respect voor Tom Dumoulin, maar ja, dat heb ik al heel lang. Top renner, top vent. 

Link to comment
Delen op andere websites

  • 4 weken later...

Iedereen al klaar voor de Tour? :D

 

Heb m'n team voor m'n vaste Tour-ploegleider-spel al klaar in ieder geval, en ik gooi het eens over een andere boeg. Met de 'veilige' keuzes kom ik nooit verder dan ergens net in de eerste helft van het klassement te eindigen, het 'linkerrijtje', dus ik waag maar eens wat gokjes. Het is wel een lastig Tour-spel want de renners kosten een bepaald aantal punten; zo kun je dus lastig meerdere toprenners opstellen.

 

Mijn team: Peter Sagan, Castroviejo, Porte, Küng, Ion Izagirre, Sütterlin, Roglic, Phinney, Van Emden, Fuglsang, Benoot, Daniel Martin, Buchmann, Demare.

 

14 man dus, je mag er elke dag 9 opstellen, en voor iedere etappe één wissel doorvoeren tussen basis en wissel. Voor de openingstijdrit heb ik de eerste 9 van m'n rijtje staan en hoop daarmee op een vliegende start :)

 

Geen Froome, ik gok erop dat hij het dit jaar niet gaat doen... Porte moet voor mij dus het geel naar Parijs brengen.

Bewerkt: door NandroDavids
Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben niet zeker of ik het wel zo intensief ga volgen als andere jaren, ik hoop wel op een spannende strijd voor het geel, iets wat ik de voorbije jaren toch wel wat gemist heb met die oppermachtige Froome..

Link to comment
Delen op andere websites

Op 29-6-2017 om 17:26, MegaPilot zei:

Ik ben niet zeker of ik het wel zo intensief ga volgen als andere jaren, ik hoop wel op een spannende strijd voor het geel, iets wat ik de voorbije jaren toch wel wat gemist heb met die oppermachtige Froome..

Het is na vijf dagen al beslist, hoor. Froome pakt hem gewoon easy, als hij niet valt of iets dergelijks. Ik hoop dat Contador overeind blijft en nog wat geks gaat doen in een bergetappe. Maar ja, ik ben bang dat hij dat niet meer kan :( Voor de rest is het te hopen dat Gesink een rit pakt, Sagan weer gekke dingen gaat doen en dat erin de tweede etappe geen massasprint komt. Maar ja, dat laatste gaat toch niet gebeuren. Overigens 9 mogelijke massasprints, echt belachelijk. 

 

Op 29-6-2017 om 17:06, Cabyon zei:

Wie houdt Froome van zijn geel af?

Alleen Froome zelf, door een vlucht te ver te laten rijden waardoor hij zijn trui verspeeld. Enige optie die het nog leuk kan maken.

Link to comment
Delen op andere websites

19 minuten geleden, aron24 zei:

Alleen Froome zelf, door een vlucht te ver te laten rijden waardoor hij zijn trui verspeeld. Enige optie die het nog leuk kan maken.

Ik geloof in Richie Porte dit jaar. Die kan Froome zeker wel verslaan.

Link to comment
Delen op andere websites

51 minuten geleden, NandroDavids zei:

Ik geloof in Richie Porte dit jaar. Die kan Froome zeker wel verslaan.

Nee, Froome is zoveel slimmer(getuige Dauphine), Porte heeft altijd een hele slechte dag in een grote rond. Plus dit parcours voor Froome is beter. Vroege aankomst bergop(etappe 5), plus veel afdalingen(iets wat Froome tegenwoordig kan in tegenstelling tot Porte). 

Link to comment
Delen op andere websites

Op 3-7-2017 om 17:35, MegaPilot zei:

Tsja, als je als wielrenner uit je pedaal schiet en op kop begint te spurten én het dan alsnog afmaakt, dan verdien je het gewoon.

Om er de dag erna uit te worden gegooid voor bullshit redenen. Als Sagan was, zou ik nooit weer in de Tour starten.

Link to comment
Delen op andere websites

2 minuten geleden, aron24 zei:

Om er de dag erna uit te worden gegooid voor bullshit redenen. Als Sagan was, zou ik nooit weer in de Tour starten.

Bullshit zou ik het niet durven noemen, er was wel degelijk wat aan de hand. Maar laten we eerlijk zijn, als een Fransman het deed, er gebeurde niks. Laten we even alle fratsen van Cavendish terug voor de geest halen, hoeveel keer zou hij al uit een race gegooid zijn als we hem even hard beoordelen als Sagan beoordeld is geweest?

 

Precies, gebrek aan consequentie..Ik kan niet zeggen dat Sagan onterecht uit de Tour is gezet, maar consequent zijn ze daar niet echt bij de jury..

Link to comment
Delen op andere websites

1 uur geleden, MegaPilot zei:

Bullshit zou ik het niet durven noemen, er was wel degelijk wat aan de hand. Maar laten we eerlijk zijn, als een Fransman het deed, er gebeurde niks. Laten we even alle fratsen van Cavendish terug voor de geest halen, hoeveel keer zou hij al uit een race gegooid zijn als we hem even hard beoordelen als Sagan beoordeld is geweest?

 

Precies, gebrek aan consequentie..Ik kan niet zeggen dat Sagan onterecht uit de Tour is gezet, maar consequent zijn ze daar niet echt bij de jury..

Jury gaf aan dat ze hem eruit gegooid voor een elleboogstoot, door deze elleboogstoot zou Cav gevallen zijn. Het feit is dat Cav al viel voor de elleboogstoot. Sagan bleef wel niet op zijn lijn, maar ja dat bleef alleen Petit. Dus dan had je iedere sprinter moeten straffen, maar alleen Sagan werd aangepakt. Dan vind ik het idd bullshit. 

 

Verder heb je uiteraard gelijk.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...