Jump to content

Laatst gelezen boek


3L1077

Recommended Posts

  • Reacties 42
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • thebig

    7

  • 3L1077

    5

  • NandroDavids

    3

  • -Matthijs-

    2

  • 4 weken later...
  • 2 weken later...

Zwellend Fruit van Peter Verhelst. Was verplicht voor school en rotslecht, heb het dus vanzelfsprekend compleet afgebroken in mijn leeservaringsverslag.

Het laatste echt goede boek dat ik gelezen heb is Misdaad & Straf van Dostojevski. Ik zou het zelfs het beste boek dat ik ooit gelezen heb durven noemen. Ik ben dan ook van plan om ook De Idioot van hem te lezen en andere romans. Mede omdat ik net naar een theaterstuk van De Idioot ben geweest.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 4 weken later...

Het Diner van Herman Koch. Voor een prikkie meegenomen en vrijwel in één ruk uitgelezen. Leuk boek op zich, herinnert me eraan dat ik eigenlijk vaker een boek zou moeten lezen. :)

Die heb ik net uit, ook achter elkaar door gelezen. Dat komt vooral omdat er steeds een klein stukje aan het verhaal wordt toegevoegd en je gewoonweg door moet lezen om het hele verhaal te zien. Dat vond ik misschien wel het sterkste aan het boek, zoals het is opgebouwd. Door het hele boek zaten ook genoeg situaties, scènes en zinnen die een glimlach op m'n gezicht brachten :)

Zeker een goed boek, die ik nog wel weer een keer ga lezen.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...

Heb De Gedaanteverwisseling van Franz Kafka gelezen. Het boek gaat over een man die op een dag in een soort insect veranderd. Daarna zie je hoe de familie daaronder lijdt. Zeer bevreemdend boek, uiteraard omdat het niet over een veelvoorkomend iets spreekt (:7), maar ik vond het vooral de reactie van de man opvallend, hij is niet eens in paniek, maar wil zijn dag zoals elke dag aanvatten.

Momenteel ben ik De Idioot van Dostjevski aan het lezen. Had er een theaterstuk van gezien, maar ik begreep het verhaal niet helemaal, daarom heb ik maar besloten het te lezen. Ook omdat het vorige boek dat ik van Dostjevski las me goed is bevallen.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...

In de vakantie heb in twee boeken gelezen. De eerste was het Medici Mysterie van Kathleen McGowan. Ze moeten hierin het mysterie van De' Medici ontrafelen. Leuk boek, ik vind de passages van de familie De' Medici er goed in passen. Het is einde is raar, maar in vond het toch verrassend.

Het tweede boek luidde De Laatste der Mohikanen van James Fenimore Cooper. Het is een 190 jaar oud boek, en je kunt dat ook wel zien in de Nederlandse vertaling. Woorden als 'geënsceneerd' zijn geen uitzondering. Het gaat over een wraakzuchtig opperhoofd dat de twee dochters van de kolonel kidnapt. Ontzettend tof geschreven en een goed einde, maar het is mede door zijn taalgebruik en de lengte een ontzettend dikke pil. Wie zich echter ertoe zet dit boek te lezen, heeft veel leesplezier voor zich.

Link to comment
Delen op andere websites

Inferno, van Dan Brown. Prima boek om met het verstand op nul in de vakantie te lezen :)

Ben nu bezig in een boekje met verhalen over de Tour de Frances die Lance Armstrong won: 1999 t/m 2005. Tour de Lance heet het boek, is geschreven voordat Lance doping toegaf, dus het is vooral een soort verslag. Tof om die Tours op deze manier nog 's mee te maken.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...