Jump to content

Laatst gelezen boek


3L1077

Recommended Posts

  • 4 weken later...
  • Reacties 42
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • thebig

    7

  • 3L1077

    5

  • NandroDavids

    3

  • -Matthijs-

    2

Nu ik het eerste seizoen van Game of Thrones heb afgerond, heb ik besloten de A Song Of Ice And Fire-reeks te lezen en ben ik dus begonnen met het eerste boek, waarnaar de serie is genoemd. Zeker de moeite om te lezen, het bevat veel meer details dan de serie. Pas nu kom ik erachter hoe diep George RR Martin zijn fantasiewereld heeft uitgewerkt.

Zonet het vierde boek, A Feast For Crows, afgerond. Tijd om te beginnen aan het voorlopig laatste boek, A Dance With Dragons. Is voorlopig ook het dikste boek met 990 pagina's, daar ga ik dus een tijdje aan bezig zitten. Daarna kan ik ook weer verder met de televisieserie. Daar ben ik even mee gestopt, aangezien ik spoilers voelde aankomen over het laatste boek. Helaas heb ik hier en daar wel wat kleine dingetjes zien voorbij komen. Tijd om dus zo snel mogelijk dat laatste boek uit te lezen.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...

Een paar minuten geleden heb ik eindelijk A Dance With Dragons afgerond. Met wat geluk komt over een jaartje The Winds Of Winter uit en kan ik weer verder. In tussentijd kan ik op mijn gemakje de televisieserie uitkijken.

Link to comment
Delen op andere websites

De fluisterkelders. Een boek dat zich afspeelt in de toekomst, waarin niemand meer een privé plek heeft. De hele stad wordt in de gaten gehouden door bewakingscamera's. Maar toch heeft de hoofdpersoon een privé plek weten te vinden, waardoor hij in een flink avontuur terecht komt...

Link to comment
Delen op andere websites

  • 4 weken later...

Op aanraden van een vriend heb ik The Name of the Wind gelezen van Patrick Rothfuss. Gisteren heb ik het boek afgerond. Hij had me ook al aangeraden om A Song of Ice and Fire te lezen in plaats van enkel de serie te bekijken. Het boek speelt zich ook in een middeleeuwse fantasiesetting af, alleen is het helemaal anders. Het vertelt over een man, Kvothe, die vroeger een held was, maar om een of andere reden in ongunst is geraakt, zijn eigen dood in scène heeft gezet en een herberg heeft geopend. Echter weet een beroemde verhalenverzamelaar hem te vinden en besluit Kvothe zijn hele levensverhaal uit de doeken te doen.

The Name of the Wind is het eerste boek in wat een trilogie moet worden. The Wise Man's Fear is het vervolg hierop, maar aan het derde en laatste boek, The Doors of Stone, is Rothfuss momenteel druk bezig. The Name of The Wind focust zich op de eerste levensjaren van Kvothe, waarin hij eigenlijk de basis legt die tot zijn latere helden- en andere legendarische daden zullen leiden. Voorlopig dus niet al te veel actie, maar het blijft een zeer goed verhaal. Mooie opbouw en een prachtige schrijfstijl. Ik wil dus zo snel mogelijk beginnen aan The Wise Man's Fear en hopelijk laat zich The Doors of Stone daarna niet lang op zich wachten. Zeker de moeite waard om eens te proberen.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...

Ik ook van jou van Ronald Giphart. Mooi boek over twee jonge schrijvers die op een zoektocht gaan naar de ware literatuur en de liefde tijdens een kanotocht in de Franse Dordogne. Een verhaal naar mijn hart, omdat het tussendoor ook flashbacks bevat naar personages die in het chronologische verhaal niet meer voorkomen. Zo nostalgisch ben ik dan wel weer ;)

Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...

Ik wil dus zo snel mogelijk beginnen aan The Wise Man's Fear en hopelijk laat zich The Doors of Stone daarna niet lang op zich wachten. Zeker de moeite waard om eens te proberen.

Eindelijk The Wise Man's Fear uit. Het heeft me echt lang geduurd, gezien ik het de afgelopen maanden wat druk had, soms vergat dat het boek hier nog lag en dan er weer even in moest komen. Nooit echt dagen na elkaar erin kunnen lezen dus. Gisteren en vandaag het toch maar weer opgenomen en door de laatste 250 pagina's gevlogen. Het bouwt mooi verder op The Name Of The Wind, maar gezien het toch wel trage tempo waarop het verhaal zich ontwikkelt, bedenk je je toch wel wat er nog allemaal in het derde boek moet gebeuren. Dit boek was al 1100 pagina's, daar zal The Doors Of Stone vast wel over gaan.

Ondanks het trage tempo voelt het niet langdradig of saai aan. Alles wat geschreven wordt lijkt perfect zijn plek te vinden in het boek. Ik ben dan ook zeer benieuwd naar het vervolg dat hopelijk niet te lang meer op zich zal laten wachten.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 4 maanden later...

Gisterenavond Dune uitgelezen, van Frank Herbert. Mijn mening was tijdens het lezen vaak een beetje wisselvallig: dan goed, dan wat minder. Maar achteraf gezien... heb ik er vandaag toch een hele dag over gepiekerd op school. Topboek. Aanrader voor de science-fiction fans!

Link to comment
Delen op andere websites

  • 4 maanden later...

A Storm of Swords en jeuzes wat een geweldig boek! Hulde aan G. R. R. Martin, deel 1 van de ASOIAF-serie was geweldig geschreven en introduceerde de wereld op een prachtige wijze, deel 2 was vooral spannend, maar dit derde deel: Wauw! Halverwege ineens is het enige wat je wil: lezen, lezen, lezen, hoofdstuk na hoofdstuk na hoofstuk!

Link to comment
Delen op andere websites

  • 4 maanden later...

Analyse van Bedrijfsprocessen van 't Veldt.

Dit moet de eerste keer zijn dat ik een studieboek in 1 dag helemaal gelezen heb. Zeer waarschijnlijk omdat het eigenlijk ook bedoeld is voor het HBO-onderwijs, maar blijkbaar wel toepasselijk is voor een vak wat ik volg aan de faculteit van Technische Bedrijfskunde smile3.gif

Laatst fictie boek dat ik heb gelezen? Dat is wel even geleden, want volgens mij heb ik geen fictie meer gelezen sinds A Dance With Dragons een maandje of 2 geleden. Begint overigens nu wel een beetje tijd te worden voor The Winds of Winter emo.gif

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...