Jump to content

Wanderlust


S-te-Fan

Recommended Posts

  • 9 maanden later...

Deze zomer ga ik met mijn ouders een road trip maken door de VS langs de Oost Kust. We hebben er lang voor gespaard en ons erop verheugd en eindelijk gebeurt het straks!

Je kan me een avontuurlijk type noemen en ik heb al veel verre reizen gemaakt, echter heb ik nog weinig dichtbijzijnde landen bezocht. M'n volgende spaardoel is dan ook voor een backpack/budget rondreis door Europa (zonder mijn ouders) hopelijk met een goede vriend of vriendin. Heeft iemand ervaring met treinreizen door Europa? Ik had gelezen over een EURAIL/INTERAIL-pas waarmee je ongelimiteerd de trein kan nemen voor een bepaald bedrag. Het voordeel is dat je kan gaan en staan waar je wilt, maar aan die flexibiliteit hangt ook een prijskaartje t.o.v. alle treinkaartjes los kopen. Als ik dit wil, dan moet het wel voor m'n 25e want dan zijn de tarieven 2x zo hoog!!

Link to comment
Delen op andere websites

Ik wil als ik de midelbare school heb afgemaakt, of als ik mijn studie heb afgemaakt graag een keer naar Azië. Welk land weet ik nog niet, maar Bali (Indonesië) lijkt me heel vet om een keer geweest te zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 year later...

Na mijn veilige reisjes (naar toch wel héle mooie bestemmingen, dus ik klaag niet!) ga ik volgend jaar een maand door Australië trekken. Helaas kan langer niet in verband met mijn werk, maar in een maand kan je toch veel doen. Heb er nu al zin in! :)

Link to comment
Delen op andere websites

Na mijn veilige reisjes (naar toch wel héle mooie bestemmingen, dus ik klaag niet!) ga ik volgend jaar een maand door Australië trekken. Helaas kan langer niet in verband met mijn werk, maar in een maand kan je toch veel doen. Heb er nu al zin in! smile3.gif

Had je gezien dat je daar twee jaar terug ook over had gepost? puh2.gif Wel grappig om te lezen dat het er toch van komt, helaas niet zo uitgebreid als je eerst in gedachte had, maar ook een maand is heerlijk zat.

Ik ken dit gevoel ook wel redelijk, ik probeer ieder jaar wel het land te verlaten voor een week of meer, maar tot dit jaar was het vaak telkens een zonnige vakantiebestemming. Afgelopen zomer was het eens anders en ben ik met 2 vrienden wezen roadtrippen door Centraal-Europa. Het is echt heerlijk om gewoon lekker telkens als een drifter ergens een paar dagen te verblijven en vervolgens weer verder te trekken. Kaartje hieronder geeft wel weer waar we ongeveer zijn geweest, maar wat je wel al leert na 1x is dat het niet echt veel uitmaakt waarnaartoe. Die hele route is zo een beetje spontaan ontstaan, het enige wat vast stond bij vertrek is Zwitserland (prachtig, wel keiduur). Wat je al gauw merkt, is dat de reis het doel is en niet de bestemming. Wat je ook al gauw leert is dat je beter bij overnachtingen in kleinere dorpjes en plekjes kan verblijven in plaats van de grote steden. Niet alleen vind je er veel meer je rust, men is daar toch veel spontaner en meer open naar je toe. Ik zou het best nog eens willen doen, maar zeker niet volgende zomer al. Voor deze winter staat er een wintersportvakantie gepland, wat eigenlijk vorig jaar de bedoeling was icon_mrgreen.gif

RD1.png

Link to comment
Delen op andere websites

Dat was mijn droomreis toen (stiekem nog steeds), maar dat zat er toen ook al niet in. Niet financieel, dat was geen probleem, maar wel carrièretechnisch. Was net afgestudeerd en er lag een baan voor me klaar. Ze waren niet zo happig op uitstel van fulltime contract, dus voelde me verplicht te blijven. Later toch overgestapt op een andere baan, maar ook die wilden me gelijk laten beginnen. Ik dacht nog "wellicht een mogelijkheid als mijn contract niet wordt verlengd", maar toen wonder boven wonder al na één jaarcontract een vast contract gekregen. Het was mijn droomreis, maar tegelijkertijd ook een "back-up". Kon alleen mijn backup niet gebruiken, gelukkig maar in dit geval, maar toch jammer. Ben al keer in Australië geweest, en wil zó graag terug. Dan maar inpassen in mijn werkende leven :)

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...