Jump to content

Wanderlust


S-te-Fan

Recommended Posts

Gaat het dan erom dat je in je eentje de wijde wereld ontdekt of met een groep vrienden. Ik ken veel mensen die zoiets na hun studie hebben gedaan en de meeste gingen in hun eentje bijv een rondreis door Zuid Oost Azie doen.

Link to comment
Delen op andere websites

Na de studie gaan ontzettend veel mensen een aantal maanden naar het buitenland. Ik heb die drang niet zo; maar heb dan ook al erg veel gereisd in mijn leven tot nu toe. Wellicht dat ik het overigens wel doe, maar die ernstige drang heb ik niet. :puh: Ergens vind ik het voor een vrouw ook vrij gevaarlijk, to be honest. Als je toch hoort wat voor verhalen er zijn... Heb van Australiërs gehoord dat het zelfs daar, wat ik toch altijd als hét backpack land zag, erg onveilig is om rond te trekken. Om nog maar niet te spreken van Zuid-oost Azië en Latijns-Amerika.

Link to comment
Delen op andere websites

Nou, ik ken deze drang best wel. Ik heb echt zin om in de komende jaren een groot deel van de wereld te zien en te verkennen. Ben in feite nog nooit buiten Europa geweest dus dat motiveert zeker ook wel om wat verder te gaan. Maar als je zo'n drang hebt om nagenoeg alles te bezoeken is het wel moeilijk om een keuze te maken wat eerste te doen. First world problems.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb de drang zelf (nog) niet, aangezien ik nog wel een jaartje of 10 mag wachten, maar het lijkt me heel leuk om zo een einde te maken aan je studies. Ik heb het al wel een paar keer gezien in videoclips ofzo, en het idee spreekt me erg aan. Gewoon met 4 vrienden een half jaartje weggaan, overal eens gaan kijken, een beetje zot doen. Ik denk wel dat ik dit ga doen. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Niet per sé de drang om het nat het studeren te doen, gewoon de drang naar reizen in het algemeen.

Vandaag op school met een paar vrienden erover gehad. Er vormen serieuze plannen om volgend jaar een lange periode low budget richting het oosten te gaan. Lijkt me echt enorm vet.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...
  • 3 weken later...

Ik wil graag europa ontdekken. De grote hoofdsteden maar ook over het platteland rijden. Lijkt me écht geweldig!

Ik zou bij Wanderlust eerder denken aan geheel andere culturen, zoals Azie, Australie.. Je kan hier voor een prikkie met de trein naar Duitsland en terugfietsen. Kost niks en je kunt heel wat zien :7.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 year later...

Na de studie gaan ontzettend veel mensen een aantal maanden naar het buitenland. Ik heb die drang niet zo; maar heb dan ook al erg veel gereisd in mijn leven tot nu toe. Wellicht dat ik het overigens wel doe, maar die ernstige drang heb ik niet. :puh: Ergens vind ik het voor een vrouw ook vrij gevaarlijk, to be honest. Als je toch hoort wat voor verhalen er zijn... Heb van Australiërs gehoord dat het zelfs daar, wat ik toch altijd als hét backpack land zag, erg onveilig is om rond te trekken. Om nog maar niet te spreken van Zuid-oost Azië en Latijns-Amerika.

Ok, dit neem ik terug. Ik ben vorig jaar in Australie geweest en het is mijn droom om daar te gaan backpacken. Ik had dat tot nu toe inderdaad niet... Had al veel van de wereld gezien en het low-budget rondreizen zag ik niet zo zitten. Maar dat is veranderd. Nu heb ik het geld, maar heb ik helaas de gelegenheid niet meer. Maar ik hou mijn ogen en oren open: mocht ik nog eens de kans krijgen om onbetaald verlof op te nemen, dan zal ik dat zeker doen.

Link to comment
Delen op andere websites

Had al veel van de wereld gezien en het low-budget rondreizen zag ik niet zo zitten. Maar dat is veranderd. Nu heb ik het geld, maar heb ik helaas de gelegenheid niet meer.

Het aloude probleem. Als scholier/student heb je genoeg tijd maar te weinig geld, en als je eenmaal een hardwerkende volwassene bent is het geld er wel, maar is de tijd je ontnomen. Ach ja, first world problems...

Ikzelf ben eigenlijk nog nooit echt in m'n eentje ergens heen geweest, bijvoorbeeld voor het ontdekken van een stad of het rondtrekken in een bepaald gebied. Ik kan me echter voorstellen dat je meer wilt als je zoiets eenmaal hebt gedaan. Een vriend van mij heeft ooit een fietstocht door Spanje gemaakt en kwam toen ook overvol van fantastische verhalen terug. En met de bedoeling om zo'n reis zeker nog een keer te maken, in Spanje of elders.

Wat dat betreft kun je er misschien maar beter niet aan beginnen, des te minder kans is er dat je eraan verslaafd raakt. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Ik hou niet zo van reizen. Als ik op reis ga, wil ik gewoon met m'n luie reet aan een zwembad liggen. Verder: home sweet home. :)

Enige reis die ik dan nog zou nemen is een tripje naar Barcelona om een match in real life te kunnen kijken.

Link to comment
Delen op andere websites

Mijn droomreis:

Eerst deze cursus en dan verder rondreizen door de "Australian Outback". Her en der wat bijklussen op een Ranch, heb die cursus immers gehad, en veel van het land zien. Zeker 3-4 maanden weg zijn, misschien zelfs nog wel langer. Heb zelf een aardig budget en mooi spaarpotje, maar wil me gewoon wat meer "onder de gewone mensen" begeven.

Ik ben luxe gewend. Ik wil nu juist graag "back to basic".

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...